החברים של אריק איינשטיין מחדשים את אחד השירים האהובים שלו

אלי לפיד, מגיש הרדיו האגדי, ממשיך במחוות ובתיעוד התרבות והמוסיקה הישראלית והפעם לקח את השיר של חבורת לול, האיש על הצב, וחידש אותו עם כמה מחבריו הטובים של אריק

אריק איינשטיין . גאון בבחירת כותבים, מלחינים ושותפים
אריק איינשטיין | צילום: מנחם סקס

במשך 15 שנים ערך והגיש אלי לפיד את תכנית הרדיו "כל ההתחלות" ברשת ב' וברשת ג', בה ראיין מאות אמנים ישראלים ובינלאומיים. במקביל, ערך לחברות התקליטים, קרוב למאה אוספי דיסקים, של מיטב האמנים והיוצרים שלנו.

 

הפרויקט של אלי לפיד עורך מחווה לחבורת "לול" (שלום חנוך, אריק איינשטיין, אורי זהר, צבי שיסל, דורי בן זאב, מישה סגל, הצ'רצ'ילים ועוד), שהביאה משב רוח חדש במוסיקה הישראלית בסוף שנות השישים ותחילת השבעים, ומחדשים את השיר "האיש על הצב".

 

בביצוע החדש משתתפים מוני מושונוב, חברו הקרוב של אריק מאז הסרט "כבלים" (1992), דורי בן זאב שהשתתף במערכוני לול, כולל "חידון התנ"ך" הידוע, מישה סגל, כתב שירים לאריק איינשטיין, כולל צד שלם של האלבום "פוזי" (1969). בין השירים שהלחין: כמה חם, היה היה, אברהם ושרה וילדה ציור. רוב האקסלי, מלחין השיר "האיש על הצב", היה שותף עם אריק איינשטיין לאלבום "שירי ילדים" (1971). כמו כן, הלחין לאריק את "אחינועם לא יודעת" מ-"פוזי", ו-"אסור לוותר" מ-"פלסטלינה". על העיבוד החדש לשיר "האיש על הצב" אחראי קובי אשרת.

 

הביצוע המחודש לשיר: