ימין מסיקה: המטרה שלי? להשמיע את זעקת עיירות הפיתוח והשכונות

בסרטו החדש, "פרשת אונקלוס", ממשיך הבמאי ימין מסיקה לגעת בנושאים כואבים ובפצעים פתוחים מהעבר. "בעשייה שלי יש מסר הערכי", הוא מספר, "אין פה עניין של קאלט"

הסרט פרשת אונקלוס של ימין מסיקה
הסרט פרשת אונקלוס של ימין מסיקה | צילום: צילום מסך-

ימין מסיקה, במאי הסרט "פרשת אונקלוס", מפיק את סרטיו הרחק מהברנז'ה התקשורתית ומקרנותיה - ומספר על זהות יהודית, חיפוש שורשים, וארגונים הומניטריים שמנצלים את מצוקת החלש. מסיקה וכוכב סרטיו ירמי קדושי התארחו באולפן לונדון את קירשנבאום, עם ברוך קרא, כדי לספר על הסרט.

 

"הסרט מספר על בחור שרוצה להתחתן, מגיע לרבנות ושם מגלים שהוא כל החיים גדל בלי הוריו ואומרים לו שכדי להתחתן הוא חייב לדעת מי ההורים שלו", מסביר מסיקה, "שם אנחנו מבינים שהוא צריך להגיע לשורשים שלו ואז ברבנות אומרים לו לחפש את ההרים שלו וכשהוא יוצא למסע הוא נחשף לכל פרשת אונקלוס".

הז'אנר הוגדר בעבר כ"סרטי שכונות", הגדרה שמסיקה יכול להזדהות איתה מכיוון ש"אנחנו פונים לקהל הזה". קדושי: "כמו כל הסרטים שלנו, יש מסר שפונה לקהל בשכונות. גם פה מדובר על סיפור דרמטי עם הרבה אקשן, אמנם אין מוזיקה ושירים אבל יש אמנות לחימה ואנשי השכונות מאוד אוהבים את זה".

 

מסיקה, שביים סרטים רבים, בוחר לדבריו להמשיך להתמקד בנושאים שכואבים לתושבי השכונות ועיירות הפיתוח, בזעקה שהם רוצים להשמיע. "המסר והמטרה שלי הם להשמיע את קולם של תושבי השכונות ועיירות הפיתוח. אין פה עניין של קאלט, בעשייה שלי המטרה היא המסר הערכי. חשוב לי שהקהל יבין שהמסר הערכי יותר חשוב מאשר הביטוי הקולנועי, שזה פחות מדבר אליי".