יוצר תברח חוזר עם סרט האימה שכולם ידברו עליו בשנה הבאה

נחשף טריילר ראשון ומדהים לסרט האימה החדש של ג׳ורדן פיל, יוצר ״תברח״ המהולל, ומה הקשר של ג׳ק ניקולסון לזה? • שני פרומקין, טור שבועי

מתוך "אנחנו"
מתוך "אנחנו" | צילום: צילום מסך מאנטרטיינמנט וויקלי

טריילר ראשון, אינטנסיבי ומהפנט ל-״אנחנו״ (במקור ״Us״) שכתב וביים ג׳ורדן פיל מסמן: זהו סרט האימה שכולם ידברו עליו בשנה הבאה.

 

 

״אנחנו״ יעקוב אחר משפחה שנוסעת לנפוש בבית חוף יחד עם חברים, כשמפלצות בדמות כפילים מדוייקים שלה מתחילות לתקוף אותם. בין חברי הקאסט נמצאים לופיטה ניונגו זוכת-האוסקר ווינסטון דיוק, שכיכבו יחדיו השנה ב״פנתר השחור״, לאחר שלמדו בעברם הלא רחוק משחק יחדיו בייל, ואליזבת מוס (״מד מן״, ״סיפורה של שפחה״). לצידם של שלושת השחקנים המנוסים בסרטים וסדרות מגה-מדוברים מצטרף דיוק ניקולסון בבכורה הקולנועית שלו, וכן - שם המשפחה הזה מעיד על כך שהוא נכדו של ג׳ק ניקולסון האגדי. כזכור, ניקולסון בעצמו התחיל את הקריירה המפוארת שלו בסרטי האימה דלי התקציב של רוג׳ר קורמן - כך שמסקרן לראות אם אכן דיוק יוכל להיות ממשיך דרכו. בנתיים אפשר לראות ניצוצות מניקולסון הצעיר בקליפ של הדאנדי וורהולס מ-2016, בו הוא נכנס לדמותו של הולדן קולפילד האייקוני מ״התפסן בשדה השיפון״:

 

 

״אנחנו״ יעלה על המסך הגדול ב-15 במרץ הקרוב, בתקווה שיגיע אלינו באיזור הזמן הזה, ולא בדומה ל״תברח״ (במקור ״Get Out״) שעלה בארץ באיחור של מספר חודשים. ״תברח״ של פיל יצא רק בשנה שעברה, וכבר נחשב כאחד מהסרטים המשמעותיים בהיסטורית הקולנוע המודרני (הייתי כותבת פוסט-מודרני, אבל אז זה לא יעבור כמחמאה). הסרט שמלהטט בין ז׳אנרי האימה, קומדיה, מותחנים פסיכולוגיים ועוד היה יותר מאירוע קולנועי - הוא היה אירוע תרבותי שייזכר כאחד מהסמלים המרכזיים של תהליך ההתעוררות החברתית של העולם המערבי בימינו, ושל אמריקה בפרט. הסרט גם הכניס בקופות 255 מליון דולר על תקציב של פחות מ-5 מליון בודדים.

 

ג׳ורדן פיל, שהיה מוכר אז כחצי מהצמד הקומי קי ופיל, הבריק בבכורת הבימוי הקולנועי שלו, כשהוא פיצץ את בועת קלישאות האדם השחור על-פי תפישתו של האדם הלבן בתרבות האמריקאית, ותקף את אשר נמצא מתחת לפני השטח החייכני. בשל כך, הוא הפך השנה לאדם השחור הראשון בהיסטוריה שזכה בפרס האוסקר בקטגורית התסריט המקורי הטוב ביותר. היוצר גם עומד מאחורי ״שחור על לבן״ המצויין של ספייק לי בתור המוח המתכנן מאחורי הפרוייקט, בעל החשיבות החברתית המוחצת גם הוא. פיל היה זה שפנה ללי, וביקש ממנו להפוך את הסיפור האמיתי המדהים לסרט שסביר להניח שיככב במועמדויות לאוסקר בפברואר הקרוב.

 

 

בין הפרוייקטים המסקרנים הנוספים שפיל פיתח נמצאת סדרת האנתולוגיה ״איזור הדמדומים״, המבוססת על הסדרה המקורית של רוד סרלינג ב-CBS, שרצה חמש עונות בין 1959 ל-1964. פיל עצמו יכהן כקריין של סדרת הריבוט, בדומה לסרלינג שהיה הקריין המקורי. הסדרה החדשה תהיה באווירת המד״ב/אימה/פנטזיה של המקור בשילוב הביקורתיות החברתית, אך בסיבוב מעודכן לתקופתנו, ובהתאם לכך - תעלה בשירות הסטרימינג של CBS.

 

״איזור הדמדומים״ התהדרה לה בקאסט נפלא שכולל את אדם סקוט (״מחלקת גנים ונוף״, ״המקום הטוב״), סטיבן יון (״המתים המהלכים״, ״בערה״), ג׳ייקוב טרמבלי הצעיר ( ״חדר״, ״פלא״) ואפילו אחותו הצעירה עוד יותר אריקה, קומייל נאנג׳יאני (״עמק הסיליקון״, ״חולי אהבה״), ג׳ון צ׳ו (סרטי הריבוט של ״סטאר טראק״, ״חיפוש״), אליסון טולמן (העיבוד הטלוויזיוני ל״פארגו״) וגרג קינר (״הכי טוב שיש״ אם כבר מדברים על ג׳ק ניקולסון). הסדרה תעלה במהלך 2019, ובנתיים קיבלנו ממנה רק טיזר שהכריז על תחילת הצילומים: