האם זה פסטיבל האינדי הגדול של השנה?

ארז נץ בזאפה, מוזיאון אגם חוגג שנה, קולנוע נורדי בהרצליה וגם: פסטיבל מוזיקה בהאנגר 11 • כל ההמלצות לבילוי השבוע

הילה רוח
הילה רוח | צילום: יח"צ

 

מוזיקה: ארז נץ והמופע מארח את פיטר רוט ויהודה קיסר


מתי: 28.12, פתיחת דלתות: 20:00

איפה: זאפה תל-אביב

 

לאחר מופעי סולד אאוט היסטרים ברחבי הארץ, המופע "שאלאחו" חוזר לזאפה תל- אביב. ב"שאלאחו" הקהל הופך להיות חלק מהסיפור במסע משורשיו הבלקנים של ארז, דרך ישראל של שנות ה-70-80 , ועד ללוס אנג'לס להופעות עם אינפקטד משרום. "שאלאחו" נבנה ונוצר בהשראת סיפור הנדודים של סבו ומשפחתו הענפה משפחת חכמוב, מהעיר ירוואן שבארמניה, דרך גיאורגיה, טורקיה, איראן, ואז לישראל ומשם ללוס אנג'לס

.
נץ הפך את המסע של משפחת חכמוב לפסיפס מוסיקלי גועש ועשיר, שעף מביצוע אלקטרוני לשיר חתונה הגרוזיני המפורסם ביותר "שאלאחו", דרך קטעים בסגנון ארמני/קווקזי, ועד לביצועים מערביים לגמרי של נץ ולהקתו לקטעים שכתב וגם חידש.

 

נץ שניגן בהפקות הרוק הגדולות ביותר בארץ, ולימד את טובי הגיטריסטים בארץ, מנגן ב - 14 השנים האחרונות בהרכב העל "אינפקטד משרום". הרכב האלקטרוני מהמצליחים בעולם, ומופיע איתם על הבמות הגדולות ביותר, קנה את אהבת הקהל גם בחו"ל.

בליווי חבורת נגנים מהבכירים והמקצועיים בתעשייה, נץ יציג וינגן את ההשפעות המוסיקליות שינק מסבו ומשפחתו, ומניסיונו העשיר בתור מוסיקאי, מלחין, וגיטריסט ישראלי בינלאומי.

 

במופע יתארחו הגיטריסט האגדי יהודה קיסר והאמן המוערך פיטר רוט.


מחיר: 120₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן




סרט: "שתיקה רועמת"


מתי: החל מה-27.12

איפה: בתי קולנוע ברחבי הארץ

 

שנת 1956 ,במהלך התגנבות לקולנוע במערב ברלין, נחשפים תיאו וקורט לתמונות מהמרד ההונגרי בבודפשט. עם שובם למזרח ברלין, הם מצליחים לשכנע את חבריהם לתיכון לקיים דקת דומייה ספונטנית לאות סולידריות עם קורבנות ההתקוממות.

 

מחווה זו מכה גלים הרבה יותר משציפו והתלמידים הופכים לכלי משחק פוליטי בגרמניה המזרחית הטוטליטרית. בעוד מנהל התיכון מנסה לתרץ את המעשה כאקט של שובבות נעורים, שר החינוך מכריז על הפעולה כאקט של מרי. הוא דורש לקבל לידיו את שמו של העומד בראש המרד, אך התלמידים מחליטים לדבוק יחד, בהחלטה שתשנה את חייהם לנצח

 

מחיר: 40 ש"ח

 


מיוחד: מוזיאון אגם מציין שנה של פעילות


מתי: 27.12, 30.12, 20:00

איפה: מוזיאון אגם, רחוב מיש"ר 1, קרית הלאום, ראשון לציון

 

מוזיאון אגם בראשון לציון, המציג עשרות יצירות מקור מרהיבות המקיפות שישה עשורי עבודה של האמן הבינלאומי ואבי זרם האמנות הקינטית יעקב אגם בן ה-90, יסגור את השנה בשני אירועים מקוריים שיפגישו בחלל המוזיאון בין אמנותו הקינטית בין עולמות שונים ומגוונים בעולם התרבות.

 

ביום ה' 27.12 בשעה 20:00 ייערך האירוע "צורת תרבות", שיפגיש את האמנות הקינטית של יעקב אגם עם המחול והתנועה של היוצרת והכוריאוגרפית המוערכת רננה רז. בערב תוצג עבודת מחול ויזואלית של רז בהשתתפות 11 רקדנים, העוסקת בצורות במרחב כאובייקט גיאומטרי וכשיקוף לרעיונות וערכים. המיקום המקורי לאירוע מייצר זוויות חדשות להתבוננות במפגש מרתק שבין מחול לאמנות קינטית, וזאת דרך הקונטקסט הייחודי של יצירותיו של יעקב אגם כפי שמובאות בתצוגת הקבע של המוזיאון "בתנועה מתמדת".

 

ביום א' 30.12 בשעה 20:00, ייערך האירוע "בין שתי שפות": השפה המילולית והשפה החזותית - פרקי שיח והתבוננות בהשראת יעקב אגם. הערב יוצא הדופן יכלול חיבור רב תחומי בין מספר ז'אנרים אמנותיים שונים מעולמות השפה והטקסט כגון שירה, ספרות ומוזיקה לבין אמנות חזותית, בהשראת תפיסתו האמנותית פורצת הדרך של יעקב אגם כפי שמוצגת במוזיאון. מנחה: פרופ' ניסים קלדרון. משתתפים לצד יעקב אגם: קורין אלאל, רוני סומק, אולה שור-סלקטר וגדעון עפרת.

 

מחיר: 60₪ לאירוע אחד, 100 ש"ח לכרטיס משולב לשני האירועים


פרטים נוספים על "צורת תרבות" ניתן למצוא כאן, פרטים על "בין שתי שפות" כאן

 

 

 

רננה רז
רננה רז | צילום: אביטל פלג ודניאל קמינסקי

מוזיקה: פסטיבל "שאפל"


מתי: 26.12, 20:00

איפה: האנגר 11, תל-אביב

 

פסטיבל "שאפל" מבטיח להיות פסטיבל האינדי המבטיח של השנה ואם נשפוט לפי הליינאפ המרשים, קשה להמר נגדו. את

 

מרתון של הקרם דה לה קרם של האינדי המקומי, אם תרצו: האלטרנטיבה נטולת החול לפסטיבלי החוץ הגדולים, במחיר כרטיס שפוי ועם חיבורים שמבטיחים להיות סנסציה בימתית של באמת. קבלו את Shuffle, הליינאפ המוקפד מציג אסופת כשרונות מוגזמים:

 

עטר מיינר, אחד מהאמנים הכי חמים בישראל בחודשיים האחרונים, יגיע להופעת פריצה בה יארח את דור 3.

 

רבות סופר ונכתב על המסך הלבן שיש הטוענים שהם להקת הרוק הטובה בארץ. השנה הם השיקו את האיפי ״מוות לטכנו״ בהפקת דורי סדובניק (Red Axes) והקהל ממשיך לנהור אחריהם כמעט כמו כת. הם יארחו לא אחר מאשר את אסף אמדורסקי שכל מילה עליו מיותרת.

 

שי צברי, שם נרדף לטוב ונכון שמנענע רבבות ברחבי הארץ מצפונה ועד דרומה בשנים האחרונות, יופיע עם חוליית הקצב העוצמתית שלו בגרסת הטריו ויארח את רביד כחלני - עילוי ווקאלי ואיש שגרוב לא מש ממנו. החיבור בין השניים מאיים להיות פיצוץ וולקאני של אנרגיות וכישרון.

 

טייני פינגרז, ההרכב שהגדיר מחדש את מיקומה של המוזיקה האינסטרומנטלית על המפה, והצילומים המרהיבים שלו בים המלח יצרו פלא עולם מוזיקלי, מגיח לשאפל לטובת חיבור עם אמן המילים והמנגינות שי בן צור שהוציא לאחרונה אלבום עטור שבחים עם ג׳וני גרינווד (רדיוהד). משעמם לא יהיה.

 

מכשף המקלדות, ממציא השפות המוזיקליות ומי שכבר בעקביות שנים מקפיץ רבבות עם האורקסטרה - הסופר גרופ הפסיכי שמלווה אותו בהופעות - קותימאן, יארח את השם הנשי החם בסצנת ההיפ הופ המבעבעת- אקו.

 

הילה רוח, בחורה שהיא אגדת רוק ומהתופעות האמיצות והמרכזיות במוסיקה המקומית תגיע לתת בראש אחרי שאלבומה האחרון והמדובר "מוסיקה לפרסומות" זכה לשבחים והגדיל את מעגל המעריצים האדוק שלה. מי שהיה בהופעה של הילה יודע שההופעות שלה הן בגדר תופעה והיא תארח את שלומי שבן.

מחיר: 159 ש"ח

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן


פוטופואטיקה: מפגש בין כתיבה, הגות ואמנות "מפגשים ביוגרפיים"


מתי: אירוע פתיחה: 27.12, 19:00, התערוכה תתקיים עד ה-24.02.19

איפה: גלריות מוסררה, ירושלים

 

תערוכות "פוטופואטיקה", העוסקות במפגש בין צילום, וידאו וכתבי שירה והגות, חוזרות לגלריות מוסררה זו השנה השמינית. "פוטופואטיקה" נועד לחבר עשייה של אמנים, משוררים, כותבים ואוצרים - ולפתוח מרחב לדיון על הקשר שבין המילה הכתובה לבין הדימוי החזותי, באמצעות שלוש תערוכות מקיפות. שלוש התערוכות שיוצגו במסגרת העונה השמינית של "פוטופואטיקה" בוחנות את אופן ההצגה והניסוח של אוטוביוגרפיות וזהויות במפגש שנוצר בין צילום, וידאו וכתיבה, בדגש על החוויה הנשית. באמצעות החיבור בין הטקסט והדימוי החזותי, יעסקו העבודות המוצגות ב"פוטופואטיקה" בהתבוננות-עצמית, בשאלות של הגדרה עצמית, תודעה, אסתטיקה, זהות נשית, קשרי משפחה, חירות מחשבתית באמצעות המבט החושפני המופנה פנימה, ועוד.

 

ערב הפתיחה יכלול גם הופעות


19:30:

נגה שלו במופע אקוסטי

משוררות קוראות שירה - טל ניצן, מרלה משה אלבו, שייח'ה חליווה (גלריה דרפלר, הע"ח 9 בחצר)

ליאור קריאל בפרפורמנס בעקבות ז'קלין כהנוב

 

21:00 :

הופעה של ההרכב Ladirinto

שירת לאדינו עם מגוון תרבותי שעובר דרך הרנסאנס האיטלקי, תור הזהב בספרד, בית כנסת באימפריה העות'ומאנית, כנסיה סורית אורתודוקסית, כפר אנוסים בפורטוגל, ומגיע עד יפן.

 

יאיוי אוקאניווה - שירה, עוד. ירון מנשה - קאנון. אריאל דיקמן - לאוטה, גיטרה מקסיקנית. מירון גלברד - נאי, כלי הקשה. אביתר חרמש - קונטרבס (בשיתוף בית הספר מוזיקה מהמזרח)


21:30:

מאיה פרי בהופעה חיה (הגלריה החברתית, מתנ"ס מורשה, שבטי ישראל 22, קומה 3)


אוצר ראשי: אבי סבג


פרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

 

Piece Of Cake - פסל מתוך אישה
Piece Of Cake - פסל מתוך אישה | צילום: iStock