חוצפה: הופעה בוטלה לקומיקאית לסבית בטענה שפגעה בכשרות המקום

לאה פרוסטר, קומיקאית יהודייה לסבית, רק רצתה לשמח את מעריציה ולהופיע בפניהם, אך נתקלה בסירוב לאחר שרבנים איימו על בעלי המסעדה המארחת שיקחו להם תעודת הכשרות

לאה פרוסטר
לאה פרוסטר | צילום: הצינור

לאה פרוסטר, קומיקאית יהודייה בת 30 מניו יורק, התבקשה על ידי מעריציה לעשות מופע קומי בערב השנה החדשה. היא סגרה מסעדה, הזמינה אמנים אורחים וכל הכרטיסים נמכרו, אלא שאז כמה רבנים מהקהילה גילו את נטייתה המינית ולא התאים להם שהיא מנהלת מערכת יחסים זוגית עם אישה.

 

פרוסטר קיבלה טלפון מבעלת המסעדה שאומרת לה שהיא נאלצת לבטל את ההופעה כי משגיחי הכשרות איימו עליה שיבטלו לה את תעודת הכשרות שלה המקום, אם פרוסטר תופיע.

 

פרוסטר היא קומיקאית ידועה בקהילה, ומי שמגיע לראות אותה יודע מה הנטיות המיניות שלה וזאת החלטה שלו אם לצפות בה או לא. לאה לא ויתרה והעבירה את האירוע למסעדה אחרת, רק שגם שם היא קיבלה טלפון מבעלי המסעדה שהם קיבלו את אותם האיומים והם נאלצים לבטל. פרוסטר מדגישה שהיא לא מאשימה את בעלי המסעדות, שכן לא רוצה לפגוע בפרנסתם, אלא את הרבנים המאיימים.

 

היא הגישה תביעה למועצת זכויות האדם בניו יורק וגם הודיעה לכל מי שרוצה לראות את המופע, שהיא הולכת לקיים אותו במקום אותו תחשוף בהמשך.