תבוא מהאייטיז עד 2018: יהודה פוליקר נותן בראש בשיר חדש

כ-36 שנה מאז ימיו כרוקר בועט בלהקת "בנזין", חוזר יהודה פוליקר לתת ברוק עם להקה בשיר חדש – "תבוא" שממזג בין ישן לחדש בסגנונו הייחודי

יהודה פוליקר
יהודה פוליקר | צילום: דן פרץ

בסבנטיז ובאייטיז נחשב יהודה פוליקר לאחד הרוקרים הוירטואוזיים במוזיקה הישראלית: להקותיו "ברקת" ו"בנזין" מיצו את מלוא הוייב הרוקרי שלו, והחברותא בלהקה רק תרמה לו למנף את הרוקר שבו לגבהים שפרצו דרך במוזיקה הישראלית.

 

כשהתפרקה "בנזין" ופוליקר יצא לקריירת סולו, הוא יצא למסע בעקבות המוזיקה היוונית ואחרי כן חזר לרוק ואף התנסה בהיפ הופ, אך עדיין לא חזר לשתף פעולה מלאה ביצירה עם להקה כלשהיא. עד היום.

 

בחודשים האחרונים חבר פוליקר ללהקת וללהקת Vegan Friendly שכוללת את גבע אלון (גיטרה), אסף רייז (תופים) ועמיר (ג'נגו) רוסיאנו (בס) ולקלידן אודי תורג'מן, ויחד רקח צלילים חדשים ב"חברותא" שהולידו שיר חדש - "תבוא", אותו הלחין פוליקר למילותיו של שחף וולמן, ולהפקה מוזיקלית של לואי להב ויאיר גורן.

 

פוליקר, בכישרונו הרב, התאים את השיר היטב ליכולותיו הקוליות כיום ולפאסון הייחודי לו, אם כי השיר לא תופס את האוזן משמיעה ראשונה ונשמע, גם מבחינה הפקתית, די אייטיז-ניינטיז ופחות לימינו. למרות זאת, כשמדובר ביוצר על-זמני המונחים "להיט" או "טרנד" אינם קיימים, וכל שיר של פוליקר הוא סיבה מרגשת למסיבה. גם כאן.

 

 

יהודה פוליקר עם להקת ויגן פרנדלי
יהודה פוליקר עם להקת ויגן פרנדלי | צילום: דן פרץ