הכינו את הטישו: פיקסאר הכריזו על הסרט הבא שלהם

פיקסאר שולפים את התותחים הכבדים כדי להביא לנו את סוחט הדמעות הבא שלהם; טריילרים חדשים ל״צעצוע של סיפור 4״, ״אחוזת דאונטון״ ו״גודזילה״ • שני פרומקין, טור שבועי

צעצוע של סיפור 4
צעצוע של סיפור 4 | צילום: יח"צ

פיקסאר הכריזו על הסרט המקורי הבא שלהם, ומסתמן כי מדובר בסוחט דמעות נוסף על-פי מיטב המסורת הפיקסארית.

 

הסרט מתוכנן להגיע לאקרנים ב-2020, ייקרא ״הלאה״ (״Upward״ במקור), ויתקיים בעולם פנטזיה נטול בני אדם, שאוכלוסייתו מורכבת מאלפים, טרולים ושדונים, כיאה לז׳אנר. הסרט יתמקד בשני אלפים מתבגרים שאיבדו את אביהם בגיל צעיר מדי מכדי לזכור אותו, ויוצאים יחדיו למסע כדי לנסות לנצל את מעט הקסם שנותר בעולם, שיאפשר להם לבלות יום אחד במחציתו של האב.

 

פיקסאר בנתיים ליהקו לקאסט המדבבים את שני הכוכבים כריס פראט וטום הולנד (סטאר לורד וספיידרמן מהיקום הקולנועי של מארוול, או במלים אחרות - השכנים בדיסני), ואת שתי השחקניות הנפלאות ג׳וליה לואי-דרייפוס (איליין מ״סיינפלד״ וסלינה מ״ויפ״) ואוקטביה ספנסר (״העזרה״, ״מאחורי המספרים״). לואי-דרייפס כבר עבדה עם פיקסאר עוד בתחילת דרכם, כשגילמה את נסיכת הנמלים אטה ב״באג לייף״ המקסים מ-1998, ודיבבה גם ב״מטוסים״ של דיסני (הספין אוף הפחות מצליח של ״מכוניות״ הפיקסארי) כמטוסת מירוצים; בעוד ספנסר גילמה תפקיד קטן ב״זוטופיה״ הנפלא של דיסני. קולו המאונפף של פראט מזוהה במיוחד כאמט מ״סרט לגו״ המצליח של אולפני וורנר, שבפברואר הקרוב מגיע הסיקוול שלו; ואת קולו של הולנד נוכל לשמוע בשנה הבאה כמדען מבריק ב״מרגלים לא רגילים״ של פוקס, לצידו של וויל סמית.

 

 

טריילרים חדשים: צעצוע של סיפור, גודזילה ואחוזת דאונטון

 

לפני ״הלאה״, סרטם הבא של פיקסאר יהיה ״צעצוע של סיפור 4״. הסרט המצופה יעלה בבתי הקולנוע ב-20 ביוני הקרוב, בכיכובם החוזר של טום הנקס וטים אלן כצמד הדמויות האגדיות, וודי ובאז. בנתיים קיבלנו לקראתו רק טיזר קצר, שלא יותר ממכריז כי הסרט נמצא בדרכו עם שלל הדמויות האהובות של הפרנצ׳ייז:

 

״צעצוע של סיפור״ בעל הצעצועים המואנשים מ-1995 היה סרטה המלא הראשון של פיקסאר (תחת היו״ר דאז, סטיב ג׳ובס), שהתחיל את עידן האנימציה הממוחשבת, ושינה את פני היסטורית הקולנוע. הסרט השלישי של הפרנצ׳ייז יצא ב-2010, שבה את לבבות הקהל הרחב, הכניס למעלה ממליארד דולר בקופות, זכה באוסקרים לסרט האנימציה ושיר הנושא הטובים ביותר, ואף הפך לסרט המצוייר השלישי בהיסטוריה שקיבל מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר (קדמו לו ״היפה והחיה״ של דיסני, טרם הוקמה קטגורית הסרטים המצויירים, ו״למעלה״ של פיקסאר). כך שבנתיים ניתן רק לצפות לגדולות גם מהסרט הרביעי במותג.

 

טיזר-הכרזה חדש נוסף מגיע אלינו מכיוון הממלכה הבריטית, עם הזמנה רשמית ל״אחוזת דאונטון״ - הסרט. הסדרה התקופתית המצליחה רצה במשך שש עונות אלגנטיות ומקסימות מ-2010 עד ל-2015, המעוטרות בפרסים רבים הכוללים 15 פרסי אמי, ובספטמבר 2019, בני משפחת קרולי האריסטוקרטית והצוות הנרחב שפוקד את אחוזתם מרובת-הדרמות יגיעו סוף סוף למסך הגדול. הפוטג׳ הקצרצר מציג את האחוזה האייקונית במלוא תפארתה, ובסיומו חותם בשמותיהם של דמויות הסדרה/סרט, ולא בשמות השחקנים באנסמבל.

 

טריילר מדובר נוסף שיצא לאחרונה הוא הרבה יותר מהכרזה צנועה, וזה הטריילר החדש, העשיר במיוחד ועמוס מפלצות הקאייג׳ו של ״גודזילה: מלך המפלצות״, שיגיע אלינו במאי הקרוב. הסרט ממשיך את הריבוט של ״גודזילה״ מ-2014, שלא נחשב להצלחה מיוחדת אך גם לא לכשלון, ויבנה קרקע נוספת לקראת האיחוד הקולנועי של גודזילה עם קינג קונג ב-2020. בין כוכבי ״מלך המפלצות״ נמצאות מילי בובי בראון שידועה כאילבן מ״דברים מוזרים״ בתפקידה הקולנועי הראשון ו-ורה פרמיגה, המזוהה עם פרנצ׳ייז ״לזמן את הרוע״ - אבל על סמך הטריילר, נראה כי ענקיות ה-CGI הן הכוכבות האמיתיות של הסרט, ובראשן כמובן הוד מלכותו גודזילה.