פני מרשל, במאית "ביג" ו"ליגה משלהן", מתה בגיל 75

השחקנית והבמאית המוערכת הלכה לעולמה מסיבוכים של מחלת הסכרת. בין היתר שיחקה ב- "Laverne & Shirley" ועמדה מאחורי הסרט המצליח "BIG" בכיכובו של טום הנקס

פני מרשל
פני מרשל | צילום: רויטרס

השחקנית והבמאית פני מרשל, שבימה את טום הנקס בקומדיה המשפחתית האהובה Big וגם את הסרט "ליגה משלהן", הלכה לעולמה בגיל 75.

 

היא מתה בביתה שבהוליווד הילס ביום שני עקב סיבוכים של סוכרת, כך נמסר מהסוכנות שלה. לפני שעברה אל מאחורי המצלמה היא הייתה כוכבת כששחקה לצד סינדי וויליאמס בסיטקום של רשת ABC, לוורן אנד שירלי.

בשנת 1975 השתתפה מרשל כאורחת בסדרה הקומית "ימים מאושרים", בתפקיד לוורן דה פזיו. בשל הערכה הרבה לה זכתה, מרשל השתתפה בסדרת הספין אוף " Laverne & Shirley". מרשל שיחקה בתפקיד לוורן ב-8 עונות של הסדרה ועל משחקה הייתה מועמדת שלוש פעמים לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית.

 

 

 

ההצלחה הגדולה שלה הגיע כבמאית הסרט "BIG" עם טום הנקס. הסרט שמגולל את סיפורו של ילד בן 13 שמבקש להפוך "גדול", תוך לילה הוא מתבגר והופך מבוגר בן 30, לפחות מבחינה חיצונית. הוא מתחיל לעבוד במפעל צעצועים ועם רעיונותיו כילד הוא מביא להצלחה אדירה של המפעל. ביג זכה להצלחה ענקית והפך להיות הסרט הראשון בבימויה של אישה שגרף יותר מ-100 מיליון דולר. הסרט גם הביא לשתי מועמדויות לפרס האוסקר בקטגורית השחקן הטוב ביותר, טום הנקס והתסריט המקורי הטוב ביותר.

 

וגם הנקס ספד לה הלילה: "כמה צחקנו ביחד. היינו יכולים להמשיך. אוהב אותך".