תצא לי מהראש? שרית חדד שוב נכנסת לנו ללב

שרית חדד מכפרת על חטא בבלדה מרגשת, ג'יין בורדו ו"התקווה 6" מחאתיים ומבריקים, מרגול מתפספסת והכירו את נוי פדלון, שיצרה להיטים לאיתי לוי ומשה פרץ | ביקורת מוזיקה

שרית חדד בקליפ תצא לי מהראש
שרית חדד בקליפ תצא לי מהראש | צילום: יוטיוב צילום מסך
שרית חדד בקליפ תצא לי מהראש
שרית חדד בקליפ תצא לי מהראש | צילום: יוטיוב צילום מסך

לאחר שדי הביכה את עצמה עם "אבאל'ה ואמאל'ה", שרית חדד חוזרת להחזיר את הרגש והכנות לשירים עם "תצא לי מהראש", בלדה רומנטית ומלנכולית שיצרו עבורה תמר יהלומי ויונתן קלימי.

 

השיר, שכולל מלודיה נהדרת וטקסט בכייני כמיטב תפארתו של הז'אנר של חדד, מצליח לספק את הסחורה ולהיות תפור היטב למידותיה הקוליות כשהיא מגישה אותו בסטייל האישי שלה ומצליחה לגעת ולרגש. אותי לפחות.

 

ג'יין בורדו שיחקו אותה השבוע עם שיר חדש מאלבום חדש - "תנו לנמנם", טקסט מבריק שכתבה והלחינה סולנית הלהקה, דורון טלמון, טקסט ביקורתי-מחאתי וגם מטאפורי על המציאות בה אנו חיים בצורה מפולפלת, עניינית ובעיקר קולעת ישר למטרה.

 

הלחן מוכיח שחברי ג'יין בורדו אינם נחים על זרי דפנתם של שני אלבומיהם הראשונים וממשיך לשגר לחנים מקוריים, מלודיים ובלתי שגרתיים שמתאימים היטב לוייב האופייני של הלהקה אך גם מרעננים ומפתיעים. זאת מעבר לעובדה שכל אחד רוצה לנמנם, או כפי שטלמון הגדירה בשיר: "תנו, תנו לנמנם, ראש שחולם שומר על שפיות, תנו, תנו לנמנם, זה טוב לאדם וגם לאנושות".

 

"התקווה 6" מביעים אף הם מחאה בעיקר על דור האייפון וכל זאת בשירם החדש - "יום יפה?" שמעביר ביקורת על ההתמכרות שלנו לתעד את חיינו ברשתות החברתיות ובאינסטגרם, ההתנתקות ההדרגתית מהמציאות וציור המציאות כמושלמת ברשת (גם אם אינה כזו באמת) רק בשביל לעורר קנאת העוקבים ולצבור עוד ועוד עוקב.

 

השיר, שכתב והלחין עמרי גליקמן והפיק מוזיקלית דני "פילוני" קראק הוא למעשה אספקלריה הומוריסטית אך רצינית מאד לקול של דור שלם והלהקה עושה זאת בצורה הכי אוריגינלית ואותנטית שיש בסגנונה הייחודי.

 

אחרי זמן לא מועט שלא הקליטה חומרים חדשים, מרגלית צנעני חותמת את השנה הלועזית עם שיר חדש פרי שיתוף פעולה שלה עם דודו טסה - "יאמה" שטבול בקולה החד פעמי והחם שרק משתבח עם השנים.

 

אם נהיה כנים, קשה לי לקבל את הטקסט כמשהו רציני בייחוד לאור משפטים כמו: "בחור אחד קרע את שרוולי ומאז השרוול שלי קרוע" או "בחור אחד פרע את שערי ומאז השיער שלי פרוע", אין תחכום והפשטות אינה הכי מעניינת, אבל עם זאת, הלחן מיוחד וקולה של מרגול מצליח תמיד לרגש כך שהשיר הוא טוב, אבל לא העיפרון הכי חד בקלמר וציפיתי ליותר משיתוף הפעולה הזה שיכל להרקיע שחקים.

 

במה חדשה: נוי פדלון - "סוודר"

 

נוי פדלון, יוצרת וזמרת צעירה שכתבה והלחינה כבר להיטים לאיתי לוי ("שתישרף האהבה") ומשה פרץ ("הכל דבש") פוצחת בקריירת סולו עצמאית וחובקת שיר בכורה - "סוודר" שכתבה והלחינה יחד עם רובי פאייר.

 

אמנם השירה של פדלון כוללת לפרקים מניירות בכייניות ודי מוגזמות (שדי מקלקלות את ההנאה הצרופה מהשיר), אך עדיין קולה הכן מביא משהו אחר ומסקרן ומצליח לרגש. אמנם אין מדובר פה בלהיט, אך כולי ציפייה להמשך יצירותיה בתקווה שתוותר קצת על הבכיינות ותחליפה בסגנון אישי ייחודי. בהצלחה.