קרב ריקודים: קרלטון מ"הנסיך המדליק" תובע את פורטנייט

כולנו זוכרים את הריקוד המפורסם של השחקן אלפונסו ריביירו, שגילם את קרלטון מהסדרה "הנסיך המדליק מבל אייר". עכשיו השחקן ועורכי דינו תובעים את יוצרי המשחק הפופלארי

השחקן מול הדמות ממשחק המחשב
השחקן מול הדמות ממשחק המחשב | צילום: קולאז'

משחק הפורטנייט, שהצליח לכבוש את ליבם של ילדים ונערים ברחבי העולם, ידוע בעיקר בשל הקרבות, כלי הנשק המטורפים ואפילו הריקודים, שבינהם נמצא ריקוד ה"Floss" המפורסם שסחף אחריו גם ילדים וגם מבוגרים.

 

אחד הריקודים הידועים במשחק, שנקרא פרש (Fresh), הוא עיקר התביעה של השחקן אלפונסו ריביירו, שזכור לכולנו כקרלטון מ"הנסיך המדליק מבל אייר", הסיטקום המצליח של שנות התשעים והסדרה שחשפה לעולם את וויל סמית המוכשר.

אחד הקטעים המפורסמים בסדרה שייך לריביירו שיצר את הריקוד "The Carlton Dance". ריביירו תובע את יוצרי שני המשחקים, גם את פורטנייט וגם את NBA 2K, שהכניסו למשחקי המחשב שלהם את הריקוד שלו.

 

עורכי הדין של ריביירו טוענים ששתי החברות עשו שימוש בלתי הוגן ביצירה, והריקוד עצמו מזוהה עם הקריירה של השחקן לאורך השנים. בפורטנייט רואים שימוש ברור בריקוד של אלפונסו ריביירו, שכן התנועות זהות לריקוד שלו. לא רק שלריקוד עצמו קוראים "fresh" כמו שם הסדרה באנגלית, אלא גם המוזיקה המלווה את הריקוד גם היא לקוחה מהשיר של טום ג'ונס, "It's Not Unusual".

 

הריקוד המפורסם של אלפונסו ריביירו:

 

 

 

הריקוד ממשחק המחשב של פורטנייט:

 

כתבות קשורות
קורע: ככה הגיבו הילדים המכורים כשכיבו להם את הפורטנייט באמצע |17.12.18
לאחר הכתבה בחדשות עשר: גולש הראה כמה קל לנצל ילדים בפורטנייט |07.12.18
מה יש בפורטנייט, המשחק שמשגע את ילדי ישראל? |31.05.18