אחרי הטרגדיה: אבי נשר זוכה בפרס על מפעל חיים

משרד התרבות והספורט הכריז על הזוכים בפרס אמנות הקולנוע לשנת 2018, הבמאי המוערך אבי נשר זכה בפרס החשוב מכולם, "נשר אחראי על שוברי הקופות של העשור האחרון"

אבי נשר
אבי נשר | צילום: חדשות עשר

משרד התרבות והספורט הכריז היום (ראשון) על הזוכים בפרס אמנות הקולנוע לשנת 2018, ואלו הזוכים: אבי נשר ♦ דודו שליטא ♦ שלומי אלקבץ ♦ יאיר לב ♦ טליה לביא ♦ איבתיסאם מראענה מנוחין ♦ תומר הימן ♦ נטעלי בראון ♦ יאיר אגמון ♦ תמר ברוך ♦ קובי מזרחי ♦ בועז פרנקל.

 

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב: ״אני מברכת את שנים עשר הזוכות והזוכים בפרסי אמנות הקולנוע. ברשימת הזוכות והזוכים מצויים נשרי הקולנוע שלנו, שמשק כנפיהם הרב גוני מעורר השראה בתחומי היצירה הקולנועית בישראל. יישר כוח לזוכות ולזוכים!״.

 

מירי רגב
מירי רגב | צילום: רויטרס

כמדי שנה מעניק משרד התרבות והספורט, בראשות השרה מירי רגב, את פרסי אמנות הקולנוע כאות הוקרה על פועלם בתחומי הקולנוע השונים: בימוי, צילום, תסריט, עריכה, הפקה. ולראשונה השנה יחולקו הפרסים לשלוש

 

קטגוריות:


פרס על מפעל חיים: ביטוי ההוקרה של החברה הישראלית ליוצר הקולנוע וליצירתו, והערכה לפועלו ותרומתו לקידום והעשרת תחומי אמנות הקולנוע בישראל
פרס על עידוד יצירה: עידוד מצוינות בתחומי אמנות הקולנוע השונים וביטוי הערכה והוקרה להישגיו של היוצר ולתרומתו בתחום בו הוא עוסק. הפרס יינתן על סמך מכלול עבודה קיים העונה למאפיינים בתחום אמנות הקולנוע מתוך כוונה לעודד ולגלות סטנדרטים גבוהים בתחום.
פרס ליוצרים בראשית דרכם: הפרס מהווה ציון לשבח והוא נועד לעודד את היוצר בראשית דרכו. ועדת השיפוט של פרסי אמנות הקולנוע החליטה להעניק את הפרס ל-12 זוכים. הפרס בשווי כולל של כ-500,000 ₪ יתחלק כך: הזוכים בקטגוריות מפעל חיים ועידוד יצירה יזכו בסך 49,560 ₪ כל אחד, והזוכים בקטגוריית יוצרים בראשית דרכם יזכו ב25,000 ₪ כ"א.

בוועדת השיפוט של הפרס ישבו השנה: פרופ' סמי שלום שטרית, ד"ר נועה רגב, נורית קידר, אלברט גבאי ויהודה סתיו.

 

להלן נימוקי השופטים:

 

פרס מפעל חיים:

אבי נשר: במאי ממובילי הקולנוע הישראלי מעל לארבעה עשורים. מסרטים קלאסיים ועד לשוברי הקופות הגדולים של העשור האחרון.
דודו שליטא: על התרומה הענפה במשך עשרות שנים במינוף אמנות האנימציה בישראל.
על יצירתו המקיפה והאינטליגנטית ועל ההשפעה המכרעת שיש לו על עיצוב דורות רבים של אנימטורים בישראל

 

בפרס עידוד היצירה:

שלומי אלקבץ: במאי, תסריטאי ומפיק קולנוע עטור שבחים, בעל חותם אמנותי ייחודי. מכלול יצירתו משקף רגישות אסתטית וחברתית וסרטיו מספקים דיון מורכב בתא המשפחתי בחברה הישראלית
יאיר לב: דוקומנטריסט ו"בלש קולנועי" היוצא למסע פנימי ושורשי באמצעות המצלמה אל קורות ומקורות משפחתו.
טליה לביא: במאית בעלת קול ייחודי נשי ונועז בקולנוע הישראלי. יצירתה פורצת גבולות בתרבות הישראלית, ופותחת צוהר לנשים צעירות וזהותן בעולם הגברי בכלל ובקולנוע הגברי בפרט.
אבתיסאם מראענה מנוחין: בימאית ומפיקה, סרטיה של איביתיסאם מביאים אל המסך תמונה בלתי מתפשרת נוקבת וכואבת של החברה הישראלית קולנוע ייחודי בשפה ייחודית.
תומר הימן: במאי שזוכה בפרס על השקפת העולם ההומנית הניבטת מסרטיו ,של אהבת אדם, רבת חמלה ואמפתיה שהוא רוחש לגיבורי סרטיו. היימן ניחן ברגישות פסיכולוגית עשירה היוצרת את המרקם המורכב של כל סרטיו.
נטעלי בראון: יוצרת קולנוע אישי, פיוטי על מכלל גווניה של החברה הישראלית. קולנוע מרגש שעשוי ביד אמונה ורגישה להפליא.

 

 

 

פרס ליוצרים בראשית דרכם:

יאיר אגמון: במאי קולנוע מבטיח המצטיין בעיצוב דמויות קולנועיות באופן כנה , אינטליגנטי ואוהב אדם.
תמר ברוך: בימאית עם ראייה ייחודית ויוצרת מרתקת שתוביל את הקולנוע הפמיניסטי הישראלי.
קובי מזרחי: מפיק קולנוע צעיר ומבטיח אשר עומד מאחורי יצירות קולנוע מאתגרות ופורצות דרך של הדור הבא בקולנוע הישראלי.
בועז פרנקל: במאי קולנוע צעיר בעל יכולת סנימטוגראפית וראייה קולנועית מרתקת.