רק עולה: עטר מיינר השיק אלבום עם הופעה אדירה

עטר מיינר, השם הכי לוהט בסצנת ההיפ-הופ המקומית, השיק אלבום חדש בבארבי וסיפק את אחת ההופעות הסוחפות, האנרגטיות והמעניינות שנראו כאן השנה • ביקורת הופעה

יובל מור יוסף
יובל מור יוסף | צילום: תומר גילת

עטר מיינר הוא כנראה האיש הכי לוהט בסצנת ההיפ-הופ/טראפ המקומית. האמן הצעיר, שהפיק שירים בין השאר לגלעד כהנא, ריף כהן ועדי אולמנסקי, שחרר בחודש שעבר שחרר את אלבום הבכורה שלו שזכה לביקורות נלהבות מכל עבר ובצדק, שכן מדובר באחד מאלבומי הבכורה היותר מגובשים, מעניינים ומרעניים שנראו פה מזה זמן רב.

 

אמש (ג') הגיע עטר מיינר להופעת השקה בבארבי וכמה שעות' לפני המופע כבר היה SOLDOUT, הישג לא מבוטל לאמן שמופיע עם אלבום חדש בפעם הראשונה.

 

יובל מור יוסף
יובל מור יוסף | צילום: תומר גילת

התמהיל שהרכיב את הקהל בבארבי היה ייחודי ובמידה מסוימת עזר להבין את הקסם של מיינר: רוב של אנשי דור ה-Y, אנשי דור ה-X, מבוגרים, אשכנזים, מזרחים ואתיופים, נשים וגברים - המוזיקה של עטר חוצה דורות, מגדרים ועדות.

 

כבר כשעלה עטר לבמה עם "עולה" לקול תשואות הקהל היה ברור שמשהו מיוחד קורה כאן. החיבור של הקהל לעטר ולשירים שלו היה לא פחות ממדהים - הקהל היה מעורב בשירים, הכיר את כל המילים לכל השירים שאתמול נראו ונשמעו כמו המנונים של דור שלם.

 

לא קשה להבין למה החיבור של הקהל לטקסטים של עטר הוא כל-כך עמוק. עטר באמת ובתמים שר על הבעיות האישיות שלו שהן פחות או יותר של דור שלם - דור ה-Y. הוא מסטול ובודד ("סאבלט בצ'לנוב, אולי השיר הכי יפה באלבום), חרמן ("לתת לך"), מיואש ("קיץ 2018"), מלא באמונה ("אבא מעליי") דעתן שחי בעיר מלאה וריקנית ("קיץ 2018") ב"מדינה של גנבים" (הלהיט הכי גדול של עטר עד כה)

 

האנשים איתם שיתף פעולה מיינר באלבום הגיעו לתת כבוד למיינר בערב הגדול שלו עשו את העבודה. דור3 וראסטה חי שליוו את מיינר לאורך כל הערב היו נהדרים, Damsel Is Depressed הייתה מדהימה ב"עבודה" וב"אין אחד כמוני" ועדן דרסו הייתה לא פחות ממושלמת ב"פרפר". גלעד כהנא וריף כהן, להם הפיק מיינר שירים, התארחו גם הם ועשו עבודה טובה.

 

 

יובל מור יוסף
יובל מור יוסף | צילום: תומר גילת

עטר עצמו נראה נרגש במופע אבל זה ממש לא הפריע לו לספק הופעה סוחפת וכל-כך מלאת אנרגיה, כזו שבאמת לא רואים כל יום. היכולת של עטר לנוע בחופשיות כזו על הבמה ולהגיש שירים בצורה כל-כך כנה עד שאפשר לשמוע את הכאב, השמחה, העצב והייאוש שלו בכל שיר ושיר.

 

בשורה התחתונה, הופעת השקת האלבום הראשון של עטר מיינר הייתה לא פחות ממדהימה. היכולת של מיינר ליצור אלבום כל-כך מגובש וגם להגיש את השירים בלייב ברמה הזו בשלב כל-כך מוקדם בקריירה היא משהו שלא רואים כאן כל יום וגם לא כל שנה. הוא אולי הגיע אלינו מהצנרת, אבל נכון לכתיבת מילים אלו - הוא רק עולה.

 

יובל מור יוסף
יובל מור יוסף | צילום: תומר גילת