"לבקש לך את היד": אדיר גץ רומנטי מתמיד בשיר חדש

אדיר גץ נוסחתי אך מרגש, דודי בר דוד ממכר, מרינה פיינגולד קולעת ואביבה אבידן משתבחת עם השנים. סיכום מוזיקה ישראלית

אדיר גץ
אדיר גץ | צילום: יוטיוב

אדיר גץ תמיד נתפס בעיניי כיוצר כישרוני, מופנם אך בעל עולם מוזיקלי פתוח ועשיר ולחניו, שלעיתים נעים בין נוסחתיות צפויה לסנטימנטליות מרגשת וגם בשירו החדש, "לבקש לך את היד" הוא ממשיך להיות רומנטי בצורה קיטשית (למדי) ועם זאת מצליח לספק סחורה מלודית וקליטה שצובטת בנעימות בלב.

 

 

דודי בר דוד תמיד מצליח לפרוט על מיתרי הלב. נדמה כי הוא מיחידה הסגולה שמצליחים למצוא את הדיוק המיוחד בין הליריקה השרמנטית לבין המלודיה המשרתת את המילים בצורה נכונה, וכך גם בשירו החדש "כולם כולם" (לא, לא מדובר בשיר הנודע מהאייטיז של אלון אולארצ'יק וטריפונס) הוא שר על אהבה נכזבת ומוכר כוחות וקלישאות צודקות לזו שנשבר לה הלב.

 

כשאני מאזין לבר דוד אני אוהב לעצום את העיניים ולהתמכר לרגש ולמנגינה שמשלבת בין מזרח למערב ופוגעת בול בנשמה.

 

 

מרינה פיינגולד (ילדת הפלא לשעבר וזמרת בוגרת ואיכותית כיום) ממשיכה לפתח את קריירת הסולו שלה וחובקת שיר פופ דאנס רומנטי "אתה ואני", שיר שכתבו והלחינו חן מצגר ולירון בן שמעון והפיק מוזיקלית רפי קריספין.

 

ניכר כי פיינגולד מתחברת לטקסטים אותם שרה, שמה דגש לכל אות ותו שיוצאים מפיה ומגישה בטוטאליות את השיר שאמנם אינו מקורי במיוחד מבחינת הליריקה (רומנטיקה), אך תפור ככפפה ליד לקולה העוצמתי. דיווה נטולת מניירות.

 

 

אביבה אבידן ריגשה אותי השבוע. בשירה החדש "מביטה קדימה" הכולל שפה עברית "גבוהה" (ביחס למה ששומעים היום) ולחן קליט מגישה אבידן כוח נשי בשיר חדש ויפהפה השזור בקולה המלטף שרק משתבח עם השנים. פנינה נהדרת.

 

 

דה פז בנד, מלהקות הבלוז והסול הטובות שנשמעו כאן בשנים האחרונות עם הסולנית גל דה פז חבקה שיר לעז חדש - Thoughts שמעורר מחשבות למן השמיעה הראשונה- דה פז ניחנה באחד מקולות הסול הטובים במחוזותינו וההתמדה שלה בעשייה מוזיקלית בדרכה הייחודית רק מעוררת השראה.