השבוע: ענק הג'אז מגיע לצמד הופעות היסטוריות בישראל

קיאון הרולד מגיע לישראל, הסרט שכובש את הסינמטקים וגם: פסטיבל מוזיקה אינדי ייחודי ב"בסקולה" • כל ההמלצות לבילוי השבוע

Keyon Harrold
Keyon Harrold | צילום: יח"צ

מוזיקה: Electro Indie Fest

 

מתי: 29.11, החל מהשעה 18:00

איפה: מועדון בסקולה, תל-אביב

 

הפסטיבל Electro Indie Fest דוגל באג׳נדה הבאה: להביא את השוליים האנונימיים במוזיקה הישראלית לקדמת הבמה. ללא הגבלה באופי המופע או בז׳אנר בו פועל האמן / ההרכב תוך כדי שמירה על תנאי אחד חשוב - איכות המוסיקה והמופע.

בין האמנים שייקחו חלק בפסטיבל: Electrokrat, Inabell, Shira Kilzelstein ועוד רבים וטובים.

מחיר: 50₪

 

פרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

טלוויזיה: "סטארט אפ" - עונה 3


מתי: החל מה-29.11

איפה: סלקום TV

 

בנקאי נואש, מנהיג כנופיה אמריקאית מהאיטי והאקרית קובנית-אמריקאית חברו יחד כדי לממש את הגרסה שלהם לחלום האמריקאי - פשע מאורגן 2.0. אל צוות השחקנים המרשים שכולל את מרטין פרימן ("פארגו", "שרלוק")

ורון פרלמן ("ילדי האנרכיה"), מצטרפת העונה זוכת האוסקר מירה סורבינו ("אפרודיטה הגדולה").

 

סורבינו תגלם בסדרה את נציגת הסוכנות לביטחון לאומי, הסוכנת רבקה סטראוד. בעשרת פרקי העונה השלישית היא צפויה להקשות על חייהם של ברוני הטכנולוגיה שיצרו, לדעתם, את הפלטפורמה האינטרנטית המושלמת לפשיעה.

 

סיפורים נוספים המתרחשים בעונה השלישית: ל-וס (רון פרלמן) נמאס לממן את החברה והוא מנסה למשוך אליה משקיעים חדשים; ניק (אדם ברודי) מוכן לעשות הכל כדי שהחברה תשתלט על העולם, גם אם המשמעות היא הפעלת לחץ חריף על העובדים; רון (אדי גאתגי) התברגן אך מתקשה להתרחק מעולם הסמים והרובים, שנסחרים דרך החברה; ו-איזי (אוטמרה מארארו), ההאקרית הגאונה, מגלה שהפכה לכלי במאבק מסוכן.

 

גם בעונה הזאת, "סטארטאפ" מעלה לדיון שאלות רלוונטיות ומעוררות מחשבה. בעונה השלישית, הנושאים לגביהם מוצב סימן שאלה הינם סביבת עבודה לחוצה והמחיר שהיא גובה, התערבות מוגזמת של הממשל בחיי הפרט והטכנולוגיה שאין לסמוך עליה.

 

תערוכה: "קוד נגד קוד"


מתי: הפתיחה: 29.11, 20:30

איפה: מוזיאון תל-אביב

 

התערוכה "קוד נגד קוד", מציגה עבודות של תשעה אמנים המטילים על עצמם מתוך בחירה מגבלות ואילוצים. המגבלות שכופים על עצמם אמנים אלה, מחלצות מהם אפשרויות חדשות ותערוכה זו מציגה את המִנעד הרחב שעיקרון זה מאפשר.

למגמה זו של יצירה, יש תקדים בפעילותה של קבוצת הסופרים והמתמטיקאים שהתאגדו ב-1960 תחת השם "אוליפו" (Oulipo - Ouvroir de littérature potentielle). לחברי הקבוצה הייתה עמדה נחרצת באשר ליתרונות הבחירה בתכתיבים נוקשים - כפיפות לחוקים, מגבלות וסדים מתמטיים. הדרת הביטוי האישי והימנעות מרבדי עומק פסיכולוגיים - קידמו מבחינתם יצירה רצונית ומשוחררת ממלכודות הקיבעון, או בלשונם: "המעט שביכולתנו לעשות הוא לסמן חלקה קטנה בעולם, שבה רק אנחנו מחליטים באיזו דרך נלך".

 

האמנים המציגים בתערוכה אינם קבוצה, אך הם קובצו יחד מאחר שכל אחד מהם כורך את פוטנציאל הביטוי האישי שלו בהתמודדות עם קוד פעולה או אילוץ מומצא. אמנים אלו מקדימים לעשייתם ניסוח של מגבלות וכללים ברורים הנוגעים בתכונות המדיום. כללים אלה מגבילים את מבעם וצרים את העבודה. עם זאת, ההשתקעות באילוצי המדיום, מאפשרת שחרור מהרודנות של כתב היד האישי, הציווי להביע, ויצירה החומקת ממלכודות הקיבעון. במציאות שבה היבטי הקיום מקודדים בקופסאות שחורות של אלגוריתמים, מסתמן שהמפלט היחידי מהסבך טמון בשיבוש ״ויראלי" של הקוד והסטתו ליצירת מובלעות של חוקיות שונה, קוד נגד קוד.

 

אוצרת: אירית הדר

אמנים משתתפים: אסף אלקלעי, יסמין דייויס, יואב וינפלד, צח חכמון, הדס חסיד, יונתן צופי, רונית ציתרי, גבי קלזמר, אפרת קליפשטין

 

מחיר: מחירון כניסה למוזיאון

 

פרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

Yasmin Davis Following me following you ,2016
Yasmin Davis Following me following you ,2016 | צילום: יח"צ

מוזיקה: Keyon Harold בישראל

 

מתי: 28.11-29.11

איפה: אולם רקנאטי, מוזיאון תל-אביב

 

חרי שניגן עם ביונסה, ג'יי.זי, אריקה באדו, ריהאנה ואחרים, החצוצרן זוכה הגראמי, קיאון הארולד, מגיע לישראל להשקת אלבומו המדובר The Mugician .

 

המוסיקה של הארולד, אמנם עכשווית מאוד, עם אנרגיות שבאות מהרוק ובהיפ הופ העכשוויים, אך שורשיה נעוצים עמוק במסורת הג'אז בכלל, ובמיוחד במוסיקה ואף בסאונד של מיילס דייויס. לא במפתיע הארולד נבחר לנגן בסרט הביוגרפי על מיילס Miles Ahead,בכיכובו של דון צ'אדלי אשר זיכה את הארולד בפרס הגראמי היוקרתי.

 

הארולד, שכונה על ידי ווינטון מרסליס "העתיד של החצוצרה" נולד בפרגוסון, הפרבר של סט. לואיס שפרץ לתודעה העולמית בשנת 2014 בעקבות גל מעשי האלימות ששטפו אותו בעקבות הריגתו של הצעיר השחור מייקל בראון על ידי המשטרה.

 

הכאב, הזעם והטראומה שחווה הארולד בעקבות אירועים אלה, באים לידי ביטוי באלבומו החדש הנהדר מוסיקלית והאמיץ פוליטית באמריקה בעידן טראמפ.

 

החמישייה של קיאון הארולד תארח למספר שירים מהאלבום The Mugician את הזמרת המוערכת אנדריאה פיציקוני.


מחיר: 209₪

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 


 

סרט: "היורשות


מתי: כל יום

איפה: סינמטק תל-אביב

 

צ'לה וצ'יקיטה חיות כבר שנים ביחד. במשך הזמן הן הפכו להיות מתואמות בכל דבר. צ'יקיטה המוחצנת והאסרטיבית מנהלת את חייהן ביד רמה, ואילו צ'לה מעדיפה לבלות את היום ליד כן הציור שלה. קשיים כלכליים וחוב שהולך ותופח מחייבים אותן למכור את הרהיטים היקרים שלהן, שכל אחד מהם הוא מזכרת אהובה. כאשר צ'יקיטה נשלחת לכלא בעקבות החוב, צ'לה נותרת ברשות עצמה, לראשונה מזה שנים. היא מחליטה להשתמש ברכב האספנות שברשותן כדי לספק שירות הסעות לגברות המבוגרות והעשירות בשכונה. בדרך למשחק קלפים של אותן נשים היא פוגשת את אנג'י הצעירה ומלאת החיים. לראשונה בחייה צ'לה מתחילה לגלות מחדש את הרצונות שלה.

"היורשות" הוא דרמה אינטימית עשויה בקפידה ביד האמן של הבמאי מרסלו מרטינסי, בזכות משחק מעולה של כל צוות השחקניות המבריק. מרטינסי מקלף את השכבות השונות מהגיבורות שלו עד לליבתן, ובמקביל מפרק את המעמדות החברתיים השונים ויוצר תמונה עכשווית ומורכבת של פרגוואי.

 

מחיר: 40₪


לפרטים נוספים וכרטיסים לחצו כאן