סערה בטקס אמ"י: שריקות בוז לרגב, אבו ורדה סירב לקבל פרס

במה שכבר הפך לשגרה, טקס בעולם אמנויות הבמה בישראל סבב סביב אשה אחת - השרה מירי רגב, שספגה בוז צורם על רקע חוק הנאמנות בתרבות שהיא מקדמת בימים אלה

השרה מירי רגב בטקס פרסי אמ"י
השרה מירי רגב בטקס פרסי אמ"י | צילום: שלמה עוז

סערה התחוללה הערב (שלישי) בטקס פרסי אמ"י השנתי למפעל חיים, עם קריאות בוז לשרה מירי רגב ויציאה של השחקן יוסף אבו ורדה מהאולם, בשל נוכחותה של השרה - על רקע חוק הנאמנות בתרבות העובר בימים אלה בכנסת, וחוק הלאום שעבר בקיץ האחרון. צביקה פיק נעדר אף הוא, אם כי מסיבות בריאותיות, מהטקס בו הוענק לו פרס לצד בעז שרעבי, מייק בורשטיין וציפי שביט.

 

הטקס של איגוד אמני ישראל נערך בהיכל התרבות פתח תקווה, בהנחיית מיכאל הנגבי, עם תכנית אמנותית בסימן 70 שנה לישראל שכללה בין השאר מופע של מקהלת הגוספל Kol & Soul בניצוחו של ז'ואה אמיר שבצעה את מיטב שירי ארץ ישראל, ומחווה מיוחדת לשיריו של צביקה פיק, אחד מזוכי הפרס השנה ומי שנוכחותו בטקס עמדה בסימן שאלה בשל מצבו הבריאותי.

 

 

פרימיירה הבורר 4
פרימיירה הבורר 4 | צילום: אור גפן, יח"צ

מיד עם תחילת הטקס, בעוד שרת התרבות מירי רגב פתחה דבריה בנאום ובו התייחסה לחוק הנאמנות בתרבות, נשמעו קריאות בוז מהאולם. רגב, בנונשלנטיות האופיינית לה, החליטה להדוף את קריאות הבוז והחלה לדבר על האירוע שעתיד להתקיים בדצמבר בסינמטק תל אביב בהשתתפותם של גברי בנאי, שרית וינו אלעד ואחרים בו נועדו לקרוא עדויות של אסירים בטחוניים במסגרת יום זכויות האדם הבינלאומי. כמו כן, נקטה רגב עמדה נגד מתן במה לשירי המשוררת דארין טאטור שהורשעה בהסתה לטרור, ולשיריו של המשורר מחמוד דרוויש.

 

"אבו ורדה שיחק תפקיד מונומנטלי של ראש המשטרה היהודית בהצגה 'גטו'"

 

לאחר שהרוחות נרגעו והטקס המשיך, הגיע שלב הענקת הפרסים, אך גם כאן נכנסה הפוליטיקה לבמה, כאשר השחקן יוסף אבו ורדה, כך התברר, יצא מהאולם במחאה על נוכחותה של רגב. נועם סמל, לשעבר מנכ"ל תיאטרון הקאמרי ששימש גם 8 שנים כמנכ"ל תיאטרון חיפה ועבד עם אבו ורדה, עלה לבמה ודיבר בשבחו: "יוסוף אבו ורדה הוא שחקן ערבי ישראלי פלסטינאי, שעשה 150 תפקידים בתיאטרון, כולל בתיאטרון חיפה כשהייתי מנהלו. הוא שיחק ביותר מ-150 סרטים שרובם עוסקים בדו קיום יהודי ערבי, ובטלנובלה 'אהבה מעבר לפינה'. באופן אישי, בחיפה הוא היה אחד מעמודי התווך של התיאטרון היהודי-ישראלי. הוא הביע את דעתו ועמדתי על כך שיעשה זאת, גם בארץ וגם בחו"ל. הוא שיחק תפקיד מונומנטלי של ראש המשטרה היהודית בהצגה 'גטו' של יהושע סובול. תודה רבה לך, יוסוף אבו ורדה".

 

אלי יצפאן וציפי שביט בטקס פרסי אמ
אלי יצפאן וציפי שביט בטקס פרסי אמ"י | צילום: שלמה עוז

הקומיקאי אלי יצפאן העניק את הפרס לכוכבת הילדים הנצחית ציפי שביט, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ונורית הירש העניקו את הפרס לאיש והקונילמל - מייק בורשטיין, מנכ"לית בית ליסין ציפי פינס ונציג משרד התרבות העניקה את הפרס לנציג משפחתו של ששון גבאי (שלא נכח בטקס בשל עבודתו בברודווי), אילי גורליצקי וחנן יובל העניקו את הפרס לשיר פינטו בשם צביקה פיק (פינטו סיפר כי פיק התרגש מהזכייה בביתו וסיפר על פועלו) ומנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד ויעקב נווה העניקו פרס לבעז שרעבי.

 

עוד זוכים: השחקן והשדרן אלכס אנסקי, הכוריאוגרף משה אפרתי, המפיקה והמנהלת האישית מרים עציוני, המלחין והמעבד המוזיקלי דוד קריבושי והקוסם זאביק שוורצברוד.