איתי לוי ואגם בוחבוט מתגייסים להגנה על ילדים ברשת

איתי לוי, אגם בוחבוט, עדן פינס ועוד אמנים התגייסו להקליט שיר למען הגנה על ילדים ברשת, רגב הוד מרגש, דיקלה מתבכיינת ומיהו כוכב הסבנטיז שחוזר עם שיר חדש?

איתי לוי
איתי לוי | צילום: צילום מסך-

לרגל השקת המטה הלאומי "105" להגנה על ילדים ברשת, נכנסה סופרגרופ של אמנים ישראליים משלל הדורות להקליט גרסה חדשה לשירו של ארקדי דוכין - "חדר משלי" (במקור משנת 1995). לדוכין הצטרפו איתי לוי, אגם בוחבוט, עדן פינס וכוכב האייטיז הזמר אדם.

 

אם נניח לרגע בצד את הפרויקט המבורך, הגרסה המחודשת שזוכה לעיבוד והפקה מוזיקלית הדוקים ועכשוויים של שמוליק נויפלד ואורי ברינקר, מציגה הרמוניות קולניות נהדרות וביצוע מלא חמש נשמות שמחממות את הלב בחורף הקר שמהדהד כיום במחוזותינו.

 

לאחר אלבום אחרון די משעמם וטראשי ("לחייך"), רגב הוד מצליח סוף סוף למצוא לרגע חיבור אמיתי לרגש וזה קורה בשיר החדש שהוציא השבוע: "אחרי כל הסופות", בלדה מלנכולית עם מנגינה מלודית וקליטה שתפורה היטב לקול שלו ולמידותיו ורק עושה לו טוב.

 

אמנם הליריקה בכיינית מדי ולא מחדשת במיוחד, אבל הלחן מחפה על כך ומפיח תקווה שאולי עכשיו, לקראת החורף והשנה האזרחית החדשה שבדרך, הוד יפסיק עם הטרנדיות ויחזור לעשות מוזיקה מהלב.

 

לפעמים, גם לדמעות יש סוף, אך לא עבור דיקלה שממשיכה להתבכיין יתר על המידה בשיר החדש שלה - "הו ליבי" בו ממשיכה להתבכיין על מר גורל אהבתה ולהעביר לנו את כאב ליבה. כאב זה טוב כשהוא קורה מעת לפעם, אך כשמרבית השירים שהוציאה לאחרונה עוסקים בכך ("תודה", "אתי") - זה כבר נעשה משעמם.

 

דיקלה אחת מיוצרות הנשמה המוכשרות שיש בנוף המוזיקלי כיום ולאורך הקריירה הוכיחה את הרבגוניות המוזיקלית שלה, אך משום מה נשמע לאחרונה שהיא מעדיפה ללכת "על בטוח" ולמכור שירי תוגה ושיברון לב דומים במקום לשנות אווירה ולפתוח את הראש ביותר מקוריות. שיר נחמד אבל לא מעניין במיוחד.

 

שירה מרגלית, סינגר סונגרייטרית של פופ ישראלי שבשנה האחרונה סקרנה עם שירים כמו "היי ניב", "אמא צודקת תמיד" ו"כמעט", משחררת שיר חדש - "בא והולך", שיר אהבה רומנטי שכתבה והלחינה יחד עם בן זוגה, אמן ההיפ הופ טליסמאן.

 

מרגלית זמרת כישרונית וזה בא לידי ביטוי מהשיר הראשון שהקליטה (עוד מימי "פרויקט הלהקה" בו השתתפה בערוץ הילדים) והקו בו בחרה של שילוב בין פופ טרנדי לבין יצירה מקורית הוא שילוב מנצח שכיף להאזין לו.

 

במה חדשה : אור בן ברוך - "עלינו"

 

אור בן ברוך חבק השבוע סינגל שלישי וחדש מתוך אלבום בכורה שבדרך - "עלינו", שיר שממזג פופ מערבי עם השפעות מזרחיות מקומיות ובקולו החם של בן ברוך הוא מצליח להביא עימו וייב חדש ומעניין שלא נופל לנוסחתיות האופפת שאר אמנים מתחילים מסוגו שמפלסים דרך בתעשיית המוזיקה.

 

הליריקה הבוגרת משרתת היטב את המנגינה הקליטה (ולהיפך) והאמת? אני מצפה להאזין לעוד חומרים פרי עטו של היוצר המוכשר הזה.