נועה קירל, מאחורייך: הנערה בת ה-16 שמאיימת לחרוך מצעדים

הראל מויאל חוזר לימיו כחייל, אדם בשיר עם מוסר השכל, רוני דלומי מציגה כוח נשי והאם אוריין רון היא סנסציית הפופ הצעירה החדשה? סיכום מוזיקה ישראלית

אוריין רון
אוריין רון | צילום: צילום מסך-

לאחר "בסוף כולם רוצים אהבה", שבישר את תקופתו החדשה של הזמר אדם לאחר החלמתו, חובק אליל האייטיז את "מי הוא האחד", שיר חדש שאת מילותיו כתב יואב גינאי, הלחין יהודה פוליקר והפיק מוזיקלית רפי קריספין.

 

הקול הצרוד והמחוספס של אדם נשאר איתן וכריזמטי כשהיה, הביצוע הרוקי, החם והמרגש מצליח לגעת בלב והשילוב של טקסט שמשרת מנגינה ומנגינה שמשרתת באותה פעימה טקסט- עושים היטב את העבודה.

 

איני יודע אם מדובר בלהיט שיכבוש את הרדיו, אבל כשמדובר באיכות ובגרות מוזיקלית - מי מחפש להיט? השיר גדוש במוסר השכל והכנות בה אדם מבצע אותו רק מוכיחה, שוב, את איכויותיו המוזיקליות.

 

 

 

לפני כ-13 שנה חבק הראל מויאל את אלבום הבכורה שלו שכלל את הלהיט "אמצע הלילה בכפר", שיר הבכורה מהאלבום שהפך להמנון החיילים באותה תקופה, והשבוע סגר מויאל מעגל כששחרר שיר נוסף בו הוא עוטה על עצמו מדי החייל - "חכי שאחזור", שיר אהבה שכתב והלחין על החייל שנמצא בבסיס ובפעולה צבאית וכותב לאהובתו המחכה בבית.

 

הקול המלטף של מויאל נשאר משובח כשהיה ויכולתו להלחין מוזיקה מלודית, קצבית ורומנטית רק מרגשת בכל שיר ושיר. בימים בהם המצב בדרום בכי רע וצה"ל על הרגליים, טוב שיש שיר נוגע שיכול להפיג מעט את המתח.

 

רוני דלומי ממשיכה למכור נשיות מתפוצצת ומשחררת את "12 בלילה", שיר פופ קצבי שכתבה בעצמה והלחינה יחד עם אורי אבני. הטקסט אמנם מצוין ואישי מאד, אך מבחינת הלחן, הבתים נשמעים סטנדרטיים ככל שיר פופ רגיל ולא קליטים במיוחד, אפילו די מקרטעים הייתי אומר.

 

עם זאת, הפזמון הקליט שובר את השעמום והבינוניות ומרים את השיר לשחקים עם קול עוצמתי (ואופייני לדלומי), המון אמוציות ונשמה. הפזמון מציל את השיר.

 

קצת נוסטלגיה: החודש מציינים 80 שנה להולדתו של בני ברמן, מוזיקאי וזמר שבלט בשנות ה-50 וה-60 עם שירים כמו "בפונדק קטן", "לא כל יום פורים", "חיי אדם", "שיר הליצן" ו"פנסי העיר". לרגל יום הולדתו, החליט השחקן והזמר מתי סרי להקליט אלבום משיריו והשבוע שוחררה סנונית ראשונה - "שני קבצנים וחמורון אחד" בביצוע חדש, קסום ועדכני בהפקה מוזיקלית של ארנון פרידמן.

 

נועה קירל, מאחורייך? התגלית החדשה של המפיק המוזיקלי הנרי, אוריין רון בת ה-16, שחררה השבוע שיר פופ טיזרי טינאייג'רי חדש - "באד בוי". השיר, נוסחתי אמנם בצורה משוועת ועם קול בוסרי של רון שנשמעת עצורה ולא מספיק אנרגטית (ביצוע די אנמי), כולל טקסט ולחן עכשויים שנשמעים כלהיט משמיעה ראשונה ואולי זה יהפוך לכזה - אך לא בזכות הזמרת. טעון שיפור רב - אבל יש פוטנציאל.