תערוכה חדשה מספקת הצצה חד פעמית ליחידות המובחרות של צה"ל

קומדיות צרפתיות, קולנוע אירי, מחול וגם: התערוכה שתראה לכם את צה"ל כמו שלא ראיתם מעולם • כל ההמלצות לבילוי השבוע

לוחמי היחידה המיוחדת דובדבן במהלך אימון
לוחמי היחידה המיוחדת דובדבן במהלך אימון | צילום: זיו קורן

קולנוע: או לה לה! פסטיבל קומדיות צרפתיות

 

מתי: החל מה-14.11 ועד ה-30.11

איפה: סינמטקים ברחבי הארץ

 

בעקבות ההצלחה בפסטיבלים הקודמים פסטיבל או לה לה! חוזר במהדורה הרביעית. גם השנה יציג הפסטיבל את מיטב הקומדיות הצרפתיות העכשוויות לצד קלאסיקות הבלתי נשכחות של הקולנוע הצרפתי.

 

במהלך הפסטיבל יוצגו 21 סרטים חדשים וקלאסיים. התסריטאי גרגואר וינרון, יגיע כדי להציג את סרטו האחרון שיהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל "שובו של הגיבור". זוהי קומדיה תקופתית המתרחשת בימי מלחמות נפוליאון. זו קומדיה שנונה הכתובה ברוחם של יוצרי הקומדיות הצרפתיים הגדולים פיידו ולאביש, ונראית כמו אופרטה משעשעת, שני גיבורים המתעבים אחד את השני כלפי חוץ מסתירים משיכה גדולה אחד כלפי השני. הסרט בכיכובם של ז'אן דוז'רדן ומלאני לורן, שניים מהכוכבים הזוהרים ביותר בקולנוע הצרפתי הממלאים את המסך בהומור, בשנינות ובצרפתיות מענגת.

 

וינרון מהכותבים הקומיים הנחשבים בצרפת שכתב את התסריט עם במאי הסרט לורן טיראר, יעביר גם סדנת כתיבה קומית ליוצרים ישראלים. באירוע שיתקיים במכון הצרפתי בתל אביב ביום שישי 16.11 לצידו של וינרון ישתתפו התסריטאי בנואה גרפין והיוצר הישראלי איציק קריחלי ("הלהקה האחרונה מלבנון") והמנחה ד"ר אבנר שביט. לכבוד ביקורו של וינרון נקרין עוד אחד מהסרטים הקודמים הזכורים לטובה של וינרון וטיראר "מולייר" בכיכובם של רומן דוריס ופבריס לוקיני.

 

סרט הנעילה של הפסטיבל הקומדיה האחרונה של היוצר הצרפתי המצליח ביותר דני בון "משפחה בהפתעה". דני בון חוזר למקורות ויוצר קומדיה מטורפת אבל אישית מאד על מעצב מצליח המגיע לפריז מהשטי, איזור בצפון צרפת, בו מדוברת שפה מיוחדת עם ביטויים ייחודיים. תאונת דרכים גורמת לו לחזור להיות הבחור הפשוט מהשטי, שלא זוכר דבר מחייו המזויפים בפריז.

 

בפסטיבל יוקרן את סרטו של דני בון "ברוכים הבאים לצפון", הקומדיה הצרפתית המצליחה ביותר בכל הזמנים. ושעוסקת גם ביא בדמויות מן אזור השטי.

 

מחיר: 40₪ לכרטיס


לפרטים מלאים, שעות הקרנה ותוכנית הפסטיבל לחצו כאן

 

מיוחד: מחול בתערוכה

 

מתי: כל יום שלישי ב-21:00 בחודשים נובמבר-דצמבר

איפה: מוזיאון ישראל, ירושלים

 

בחודשים נובמבר דצמבר יהפכו אולמות התצוגה במוזיאון ישראל, בכל יום שלישי בשבוע, לחללי ריקוד שיזמינו את הצופים להשתתף במפגש ייחודי בין רקדנים ליצירות אמנות וימתחו את הקשר בין מחול לבין אמנות פלסטית. בסדרת מופעי המחול החדשה ייערכו 8 מופעים בחללים אינטימיים כגון גלריות "ארץ כנען", "ישראל בימי התנ"ך" ובתערוכות השונות של אמנות ישראלית.

 

בשנים האחרונות מתקיימים במוזיאון מפגשים עם יוצרי מחול ישראלים שבמסגרתם מעניק כל יוצר את נקודת מבטו המקורית על עבודות האמנות המוצגות במוזיאון, באמצעות יצירה שיצר במיוחד לחלל המוזיאון (site specific) או באמצעות אדפטציה של יצירה קיימת והתאמתה למסגרת המוזיאלית.

 

המפגש עם יצירת מחול בחלל המוזיאון יוצר קשר אינטימי ובלתי אמצעי בין הקהל לאמנים המופיעים. החלל עצמו והיצירות המוצגות בו טוענים את יצירת המחול במשמעויות חדשות, והיא מצידה מעניקה ליצירות ממד נוסף. כך נוצר שיח מיוחד במינו בין יוצר המחול והרקדנים לאמנות החזותית ולקהל.

 

ניהול אמנותי: נטע כהן. הכוראוגרפים המשתתפים: יוסי ברג ועודד גרף, רננה רז, מירה רשף וישי כרסנתי, דפי אלטבב, תומר נבות ומיה רשף, איריס ארז, אורלי פורטל, סטפן פרי. במסגרת הסדרה ייערך מופע של הרקדן הבינלאומי שמל פיטס "BLACK HOLE", זוכה פרס "The Princes Grace Award for Choreograph" היוקרתי.

 

מחיר: 65₪


לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים לחצו כאן

 

 

מחול בתערוכה
מחול בתערוכה | צילום: נטשה שנחס

תערוכה: Alone in the dark

 

מתי: ימים שני-חמישי - 9:00-17:00, שישי-שבת, וחג - 10:00-14:00

איפה: בית העיר (בניין העירייה הישן), תל-אביב

 

בית העיר - מוזיאון לתרבות אורבנית של תל אביב-יפו, ממקד את פעילותו השנה בקולקטיבים נבחרים של אמנים מגוונים מהארץ ומהעולם, ומאפשר להם "להשתלט" על מרחב המוזיאון עם יצירות בתחומים שונים: אמנות פלסטית, מוזיקה, פרפורמנס, מדיה דיגיטלית ועוד. סדרת התערוכות של הקולקטיבים היוצרים חושפת את הקהל לחשיבה חדשנית, מקורית, רלוונטית ובועטת. תערוכה זו היא החמישית בסדרה, וקדמו לה תערוכות של קבוצות האמנים PrettyMess מישראל, KLUB7 מגרמניה, Double Trouble מפורטוגל, ותיאטרון מיסתורין מישראל.

 

קולקטיב אמנות הרחוב הצרפתי Da Mental Vaporz"" הוקם בשנת 1999 בפרוורי פריז. הוא מתרכז בציורי קיר ענקיים שנפרסים על פני עשרות מטרים לגובה ולרוחב, בערים שונות מחוץ לפריז. הקולקטיב מבדל את עצמו מקודי הגרפיטי המסורתיים, בהעדפה של אסתטיקה כהה ומעונה, הומור שחור, תיאורים של טירוף ותעתוע ושילוב של סגנונות רבים וטכניקות. משמעות שם הקולקטיב בתרגום חופשי הוא "האדים של הנפש", הם מנסים לגרום לצופה להיות מודע לתהום הנפש האישית, כל אחד בדרכו ובסגנונו, ויחד בסימביוזה הרמונית ומעניינת. חברי הקולקטיב השונים מוזמנים לכל רחבי העולם לבצע ציורי קיר ענקיים, מיצגים ארכיטקטוניים מופשטים ותערוכות קולקטיביות שאפתניות. זו התערוכה הראשונה שלהם בארץ.

 

חברי הקולקטיב: Bom.k * Brusk * Kan * Blo * Jaw * Lek * Sowat


מחיר: 10-20₪


פרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

 

Alone in the dark
Alone in the dark | צילום: יח"צ

קולנוע: שבוע קולנוע אירי

מתי: 11.11-15.11

איפה: סינמטק תל-אביב

 

סינמטק תל-אביב יציג מספר דוגמאות לסרטים הטובים של הקולנוע האירי העכשווי. חמישה סרטים שמוקרנים השנה חוקרים נושאים אוניברסליים כגון - לקויות פיזיות ונפשיות, קהילה מול בידוד, אמונה דתית, חוסר ביטחון, התבגרות, מוסיקה, ספורט, וכמובן - אהבה. ובל נשכח גם קצת קומדיה כמובן.

 

בין אם מבוססים על אירועים אמיתיים (העבריינים הצעירים), מחלוקות עכשוויות (מפלט), התבגרות קשה (לנשק את קנדיס) או מאבק לנצח מצוקות (המתופף והשוער), הסרטים מספקים לצופים מזון רב למחשבה, בעוד העלילות מתרחשות בארבע קצוות שונים של אירלנד (קורק, גאלוויי, לאות', דבלין). וכדי שלא תחשבו שסרטים איריים מתרחשים באירלנד בלבד, כדי לצפות ב"הטובה" שמתרחש בנוף לא-אירי במובהק.

 

מחיר: 40₪


לפרטים, לוח הקרנות וכרטיסים לחצו כאן

 

תערוכה: "תמונת מצב" - זיו קורן

 

מתי: 10.11-10.12

איפה: Urban Gallery, רוטשילד 51, תל-אביב

 

בתערוכה "תמונת מצב " שתיפתח ב-10 לנובמבר, מאפשר הצלם זיו קורן הצצה נדירה ליחידות המיוחדות והמובחרות בצה"ל. ופותח צוהר לתיעוד צבאי אשר נחשף בפעם הראשונה, דרך עדשתו מנגיש זיו לצופה מנעד רחב של מבצעים, אימונים, ורגעים אנושיים בעלי היבטים צבאיים.

 

הצילומים אינם נוקטים עמדה, הם ניטרליים בתיאורם ואינם נכנסים למקום הנרטיבי המספר סיפור סובייקטיבי. זיו מחפש דימויים ויזואליים, מומנטום, אור, צבעוניות וקומפוזיציה מעניינת ובכך מביא אל הצופה נקודת מבט אמנותית שאין הוא מצפה לה מז'אנר זה.

 

תמונותיו מצליחות לשלב תיעוד צבאי ואמנות, שילוב הגורם לטשטוש הגבול בין שני התחומים. תמונותיו דרמטיות וחדות מבלי שיצטרך לביים אותן. אחרי הכול הצבא והחיים מספקים את כל הדרמה. הוא בוחר לצלם בזוויות לא שגרתיות, ושובר הרבה פעמים את חוקי הצילום המסורתי.

 

זיו קורן עובד כצלם עיתונות מזה 20 שנה. כיום, קורן הינו צלם במערכת העיתון "ישראל היום" משמש כנציג סוכנות הצילום Polaris Images בישראל וכ- "שגריר Canon " באירופה.

כצלם חדשות וכצלם דוקומנטארי מתעד קורן נושאים הומניטאריים בארץ ובעולם כגון מצב העוני בישראל, הקונפליקט הישראלי-פלסטינאי, תיעוד פעילות מבצעית של כוחות צה"ל והמשטרה, אסון הצונאמי בדרום מזרח אסיה, אסון רעידת האדמה בהאיטי ואחרים.

צילומיו פורסמו במגוון עיתונים בינלאומיים ונכללו במגוון תערוכות יחיד וקבוצתיות ברחבי העולם.

 

הצילומים שיוצגו בתערוכה הינם חלק מספרם החדש של זיו קורן ויואב לימור "תמונת מצב", המספק הצצה לצה"ל ולכוחות הביטחון כפי שלא נראו מעולם, דרך צילומיו של קורן וסיפוריו של לימור. יואב לימור, עיתונאי ותיק המסקר את מערכת הביטחון ב־30 השנים האחרונות. שימש ככתב ופרשן צבאי ב"מעריב" והיה פרשן בטחוני בערוץ 1. בשנים האחרונות כותב ב"ישראל היום" ומגיש תכנית הבוקר בערוץ 12 וסרטים דוקומנטריים ב'קשת'. כמו כן, פרסם את רב־המכר ״שבויים בלבנון״ (עם עפר שלח) ומרצה בקביעות בפורומים שונים בארץ ובעולם.

 

** הכניסה חופשית **


שעות פתיחה: ימים א'- ה' 11:00-21:00, יום ו' 11:00-15:00, שבת 11:00-21:00

 

 

לוחמי חטיבת גולני במהלך פעילות בעוטף עזה
לוחמי חטיבת גולני במהלך פעילות בעוטף עזה | צילום: זיו קורן