צפו פגיעה: כוכבי הילדים ברשת עוברים לריאליטי 24/7

חברי פרויקט הרשת המצולם "חיים בחרטא" עולים מדרגה, והם לא לבד | בתפריט: צחוקים ושיגועים, מילים שעדיף שהילדים לא ישמעו, וים של תוכן שיווקי

חיים בחארטא
חיים בחארטא | צילום: יוטיוב

חיים בחרטא היא אחת מהתופעות הכי מדוברות בשנה האחרונה. רז ספאני וקווין רובין, שני צעירים שפתחו פרוייקט בלוגים מצולמים יומיים וצמחו לעמוד בראש חבורה המונה נכון להיום חמישה צעירים, שחוזרים על אותה מנטרה: הכל זה חרטא.

פרוייקט חיים בחרטא הם ההגדרה הכי ישראלית לכוכבי רשת. מאות אלפי עוקבים בני שמונה עד ארבע עשרה, מיליוני צפיות, והרבה כסף שמעורב בסיפור.

 

ההצלחה המהירה העבירה אותם לוילה יוקרתית, משם העלו תכנים לרשת וכשהביקוש לא פסק, יצרו גם פורמט נייד - ומילאו את הקניונים בחופש הגדול את הקניונים בכל הארץ.

 

לפני כחודש הפרוייקט עלה מדרגה נוספת: לא עוד סרטונים יומיים אלא ריאליטי פר אקסלנס: בית מרושת במצלמות עם שידורים חיים 24/7. משם ימשיכו לשדר לילדי ישראל מקבצים של תחרויות אומץ וגועל, מתיחות ודאחקות על החברים, תחרויות גועל, דאחקות על החברים הם ינפצו מכשירים או ישברו ביצים

 

באח הגדול, לאור מקרי העבר, הוחלט שערוץ הלייב שלהם ישודר בדיליי של שתי דקות. זמן יקר שמאפשר להפקה להסית את השידור למצלמה אחרת או להחשיך מסך במקרים חריגים. אבל כאן לא מדובר רק בריאליטי שמכוון לילדים, זהו פרוייקט לייב אמיתי, שמשדר את מה שקורה כמעט בלי דיליי, אפס זמן לטעויות ובלי מבוגר אחראי - תופעה שעוד לא הכרנו, תקדים כמעט עולמי.

 

בעוד שבתוכניות הריאליטי הטלוויזיוניות יש איסור חמור על פרסום סמוי והגבלות נוקשות שסופרות התרים חריגים פר דקה, הרשת היא המערב הפרוע. מהרגע הראשון היה הפרויקט בית למותגים מסחריים, אם זה של שוקולדים, חטיפים, מותגי אופנה וטכנולוגיה. החברות המשומנות מממנות באופן מלא את החארטות, בתמורה לכך שהמותג יקבל חשיפה משמעותית לעיני הילדים שלכם. אז אם הילדים מבקשים במקרה קוקילידה, ביסלי או פוף של חברה מסוימת, זה לא בגלל חוש הטעם המקורי שלהם. בכתבה הקודמת שלנו על החארטות, שווי הפרויקט עמד על כשמונה מאות אלף שקלים.

 

"חיים בחרטא" עולים מדרגה | צילום: יוטיוב

סהר קליזו, כוכב הרשת המוביל את הוולוג "הפרוייקט של קליזו" עם קרוב לשלוש מאות אלף עוקבים, זכה לחיבוק חם מענקית הכבלים הוט. השבוע הוא עולה כסדרת דוקו - ריאליטי בהוט בידור ישראלי וישדר למסך היותר גדול שלוש פעמים בשבוע. אצל קליזו עניין הרגולציה יותר ממוסד מאצל החארטות, בכל זאת - הוט כפופים לחוק. אסור לפרסם, והתכנים לא משודרים בלייב, מה שמאפשר עריכה וחשיבה על כל פרט.

 

קליזו יאלץ למתן מאוד את הטון ביחס למה שמכירים ממנו ברשת ואנחנו שואלים: אם זה מה שקורה עכשיו, מה יקרה בעוד חמש שנים?