עם החתונה הכי מדוברת השנה: מה באמת אנחנו יודעים על צחי הלוי

היא עיתונאית ערביה, הוא שחקן יהודי ויחד הם זוג מאוהב שהסעיר חצי מדינה בסיפור אהבתם המפתיע, אז מה בעצם אנחנו יודעים על צחי הלוי? הפרטים בפנים

צחי הלוי ולוסי אהריש
צחי הלוי ולוסי אהריש | צילום: אינסטגרם

בשבוע שעבר נערכה החתונה המדוברת שריגשה מדינה שלמה כשהזמר-שחקן צחי הלוי הביא לחופה וקידושין את העיתונאית ומגישת הטלויזיה לוסי אהריש כשברקע נשמעו לא מעט צקצוקי התבוללות מפי אורן חזן ואריה דרעי.

 

אנו, כמובן, מאחלים מזל טוב לזוג המאושר ולרגל נישואיו של הלוי (43), החלטנו להאיר זרקור על תחנות חייו המקצועיות ולהצדיק את הבחירה המרגשת של לוסי בו כאהוב ליבה. נציין כי אלו נישואיו השניים של הלוי, ובצעירותו היה נשוי לכוריאוגרפית אונה הולבורק, אם בנו.

 

שלום ילדות, להתראות נעורים

 

הלוי נולד בפתח תקווה בשנת 1975. את ילדותו בילה, כחלומו של כל ילד, בשלל מדינות העולם עקב עבודתו של אביו במשרד ראש הממשלה. בשל כך הוא דובר עד היום חמש שפות: עברית, ערבית, ספרדית, צרפתית ואנגלית. בדומה לתפקיד שגילם ב"פאודה", הלוי בא מרקע קרבי ואת שירותו עשה כמפקד צוות ביחידת שמשון ובהמשך כקצין בדובדבן.

 

ניצוצות ראשונים של קריירה

 

את דרכו המקצועית החל הלוי כמתופף בלהקת "מיומנה" אליה הצטרף בשנת 1999 ובמשך יותר מעשור שימשה כבמה עיקרית עבורו.

 

פריצתו הראשונה לתודעה הציבורית אירעה בשנת 2012 כשהשתתף בעונתה הראשונה של התכנית "דה וויס" תחת חסותו של המנטור שלומי שבת. בתחרות, העפיל לשלב הגמר אך נופה בסיבוב השני שלו.

 

כל הצלילים והמנגינות

 

בשנת 2012 חבק הלוי אלבום בכורה בשם "כיוונים" שזכה לפרגון נאה בכלי התקשורת ובלט בעיקר בשל שירים כמו "החיילים רצים" ו"האחת. בשנת 2014 שיתף פעולה עם עידן רייכל וניצל את כישוריו כדובר צרפתית כשכתב את הטקסט וביצע את השיר Petit Roi יחד עם הפרויקט של עידן רייכל.

 

בשנת 2015, עם עלייתה של העונה הראשונה של "פאודה" בכיכובו, הקליט את הקאבר לשיר הערבי הנודע "טמלי מאעכ" ("אני תמיד איתך") שבדיעבד יכול להיות שהוקדש ללוסי ושבה את ליבה כליל? בכל אופן, הגרסה בביצועו הפכה לפופולארית מאד.

 

באפריל 2016 הקליט הלוי את "חיבוק אחד נוסף" מתוך הפרויקט "משא הגעגועים" שהוקדש לדור ניצולי השואה ובאוגוסט 2016 הקליט את השיר "הי הי" בו שיתף פעולה עם ההרכב "סווינג דה ג'יטאן".

 

העולם כולו במה

 

מיד עם פריצתו ב"דה ווייס", החל הלוי לנצל את כישורי המשחק שלו ואת הסיפתח עשה בשנת 2012 כשהשתתף במופע "איש חסיד היה" בתיאטרון חיפה ובמחזות "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" ו"טקסי" ב"הבימה". בשנת 2015 שיחק במחזמר "הזמיר" מבית היוצר של נועם חורב.

 

מובי סטאר

 

הלוי לא הסתפק רק בתיאטרון ובשירה, ובשנת 2013 כבש יעד נוסף: שחקן קולנוע. התפקיד הבולט הראשון שגילם היה דמותו של רזי, רכז נפת בית לחם בשב"כ בסרט "בית לחם" שזכה בפרס סרט הקולנוע הטוב ביותר בטקס פרס אופיר אותה שנה. הלוי עצמו זכה על תפקידו בסרט בפרס אופיר לשחקן המשנה הטוב ביותר.

 

בשנת 2015 שיחק הלוי בסרט "המילים הטובות" של שמי זרחין והשנה (2018) השתתף בסרט "בית בגליל" וסיים להצטלם לסרט "המוסד!" (שם זמני) העתיד לראות אור בשנת 2019.

 

האיש הגדול מהטלויזיה

 

כישוריו כשחקן תיאטרון וקולנוע, הובילו את הלוי לכבוש גם את המסך הקטן: בבשנת 2014 גילם את דמותו של שלומי דדון בסדרת הדרמה "מתים לרגע" (Hot3). באותה שנה שיחק גם בסדרת המתח "בתולות" בתפקיד חיים טולדנו.

 

הצלחתו הגדולה כשחקן טלויזיה באה בשנת 2015 כשגילם את תפקיד נאור בסדרה עטורת השבחים "פאודה" (Yes) וכן בתפקיד המאפיונר לירון חרירי בסדרת האקשן והפשע- "המדרשה" (רשת).

 

בשנת 2016 שיחק בסדרת הטלויזיה "בני ערובה" (ערוץ עשר) ובשנת 2017 כיכב בדרמה היומית "פולמון" מבית "הוט".