DJ סאשה חוזר לישראל ואתם יכולים להיות שם בחינם

ה-DJ שהרקיד את תל-אביב בניינטיז קופץ לביקור, פסטיבל מדהים בירושלים וגם: הג'ירפות ובלקן ביט בוקס על במה אחת • כל ההמלצות לבילוי השבוע

DJ סאשה
Dj סאשה | צילום: יח"צ

מוזיקה: DJ Sasha חוזר לישראל

 

מתי: 16.10, פתיחת דלתות: 22:00

איפה: מועדון ה"שלוותה", תל-אביב

 

הוא חוזר! הדי ג'יי האגדי סאשה, חוזר לישראל, אחרי תקופת היעדרות ארוכה בה תקלט בכל הבמות הנחשבות. סאשה מגדולי הדי.ג'ייז בכל הזמנים, מגיע לערב מלהיב וארוך של מוזיקה אלקטרונית משובחת באווירת מסיבות האוויר הפתוח בשלוותה.

 

הדי ג'יי האגדי סאשה, הידוע כ"בן האלוהים" ומי שיצר היסטוריה בכך שהיה הדי ג'יי הראשון שהופיע על שער מגזין "מיקסמג", נחשב עוד באמצע שנות ה-90 לאחת מהדמויות האהובות בסצנת הקלאב התל אביבית. סאשה התרחב לכל העולם ומופיע בבמות הנחשבות ביותר בתחום, החל ממועדון הסונאר בברצלונה, מועדון פבריק במדריד, הקונקרט בפאריז ועד למועדון הפבריק הלונדוני.

 

ההיסטוריה סביב סאשה הייתה בשיאה כאשר חבר לג'ון דיגוויד בשביל להקליט עבור מועדון והלייבל המוערך "רנסנס", את אלבום המיקס הראשון שיצא באופן מסחרי, מה שהגדיר את הסאונד של המועדונים באותם הזמנים. שיתוף הפעולה בין שני אומנים אלה הפך לבין הבולטים שידע עולם המוזיקה האלקטרונית, מה שהוביל ליצירת המופת Northern Exposure, יצא כאלבום כפול בשנת 1996 ונחשב לפסגת היצירה של השניים. סאשה ודיגוויד המשיכו לשבור שיאים ובתחילת שנות האלפיים יצאו לסיבוב הופעות בארה"ב "הדלתא האבי טור", שעבר ב 31 ערים והופיע מול יותר מ 85,000 אנשים. צמיחת מעמדם למעמד כוכבי רוק היווה חידוש לסצנת הדאנס העולמית.

 

סאשה לא רק תקליטן הידע למקסס ברגישות נדירה, הוא מפיק בעל יכולות יוצאות דופן. מרגע יצירת Xpander האופורי, הנחשב לאחד מהקלאסיקות של המוזיקה האלקטרונית, ממשיך לייצר רימיקסים לכוכבי ענק ולאמנים מכל קצוות התעשייה:

ממדונה, כימיקל ברדרס והוט צ'יפ, עד ללהיט המפורסם Watching Cars Go By אשר זיכה אותו בנוסף במועמדות לגראמי. בין כל עיסוקיו של סאשה, הוא מוצא זמן לטיפוח אומנים צעירים מהז'אנר בלייבל Last Night On Earth שהקים בשנת 2011 ואינו מפסיק לחדש, להתפתח ולעמוד בחוד החנית של צמרת התקליטים העולמית.

 

מחיר: כניסה חינם עד 23:00 לנרשמים כאן, 70 ₪ עד 01:00 לנרשמים כאן

 


 

במה: "כלב ושמו עוני"

 

מתי: 18.10, 20:30

איפה: צוותא 2, תל-אביב

 

הצגת יחיד אינטראקטיבית, חצופה וביישנית המגוללת את סיפורה של נועה גולדפינגר, אמנית רעבה ללחם, שמסתובבת חמושה במצלמה ובדוגי-בג בין הבניינים הישנים של תל-אביב ומנסה לשרוד בדרך להצלחה.

 

ההצגה עוסקת בפער שבין אשליית הזוהר של אמנויות הבמה לבין החיים הסיזיפיים, תחושת הארעיות והאי-ודאות שבהם שרוי האמן רוב הזמן, ובמחיר שהוא נדרש לשלם על מנת לקיים איזו שלחיות פנימית חזקה ממנו.

 

יוצרת ההצגה ומשחק: אופירה זילברשטיין

כותבים: אופירה זילברשטיין, עומר ברקמן, רויטל שמרלינג

במאי: דניאל זהבי

 

מחיר: 65₪


כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

"כלב ושמו עוני" | צילום: יח"צ

 


מיוחד: "בתים מבפנים - ירושלים"

 

מתי: 18.10-20.10

איפה: ברחבי ירושלים

 

הפסטיבל האורבני "בתים מבפנים" שהספיק להפוך לאחד האירועים המרתקים שמתקיימים בירושלים, מציין השנה 12 שנות פעילות רציפה ברחבי העיר ונערך ביוזמת הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת בשיתוף עיריית ירושלים, ויכלול תכנית מלהיבה של ביקורים וסיורים נדירים בבתים ובמבנים הכי מסקרנים בעיר, חלקם הגדול מעולם לא נפתח לקהל הרחב. מלבד סיורים בדירות מגורים ומבנים ציבוריים מרתקים יתקיימו גם סיורים בנושאים שונים ובמקומות בלתי שגרתיים.

 

בין עשרות המבנים והסיורים שיהיו פתוחים לקהל המבקרים אפשר למצוא בתים פרטיים, מבנים היסטוריים, מבנים עירוניים וסיורים בפרויקטים מסקרנים של תשתיות, החל מסיור במשכנה החדש של הספרייה הלאומית שתוכן על ידי משרד האדריכלים הבינלאומי הנחשב הרצוג ודה מרון משווייץ; ביקור בבית בשכונת המערבים שנבנה ב- 1868 והיה אחד הבתים הראשונים שבנתה לעצמה קבוצת יהודים יוצאי צפון אפריקה (מערבים) מחוץ לחומות העיר העתיקה, שופץ פני כעשור והפך לווילה ירושלמית מפוארת; הזדמנות ראשונה לבקר במעבדת שימור העץ במוזיאון ישראל או לסייר מתחת לשער יפו ולגלות בית מרחץ ורחובות מסחריים מהתקופה הביזנטית באחד מסיורי "הלהיטים של בתים מבפנים ירושלים - הנסתר והגלוי מתחת לשער יפו או כמו גם הביקור בוילה ברגמן במוזיאון ישראל.

 

בנוסף תתקיים במסגרת בתים מבפנים סדרה של דיונים על אופייה האדריכלי המיוחד של ירושלים ובמיוחד על ההחלטה ההיסטורית לבנות בה באבן בלבד ומשמעותה כיום בעידן שבו נבנים בעיר מגדלים מודרניים וסגנון הבנייה וטכנולוגיות הבנייה משתנות.

 

במסגרת סוף השבוע של אירועי "בתים מבפנים", מגוון מלונות ברחבי העיר משתתפים במבצע עבור האורחים, לילה שני ב 50% הנחה או ארוחת ערב חינם. המבצע נערך בשיתוף התאחדות מלונות ירושלים, רשימת המלונות המשתתפים במבצע מופיעה באתר.

 

"בתים מבפנים" הוא מאירועי התרבות האהובים בירושלים שנהנתה בשנה האחרונה מעלייה משמעותית באחוזי המבקרים בעיר, לפני נתוני הרשות לפיתוח ירושלים עולה כי בשנה האחרונה סך הלינות במלונות בעיר עמד על 3.2 מיליון לינות (גידול של 11% מהשנה שעברה) .

 

** הכניסה חופשית **

 

"בתים מבפנים" | צילום: גיא יצחקי

 

מיוחד: פסטיבל אינדי סיטי ירושלים

 

מתי: 17.10, 19:30

איפה: בין הרחובות חבצלת, הלני המלכה והורקנוס, ירושלים

 

לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית בכ- 14 מוסדות חינוך גבוה בירושלים, יתקיים פסטיבל אינדי סיטי ירושלים בין הרחובות חבצלת, הלני המלכה והורקנוס שיהפכו ללילה אחד להיכל הופעות של אמני מוזיקת אינדי ויופיעו על גבי שלוש במות.

 

פסטיבל "אינדי סיטי "יתקיים השנה בפעם השמינית ביום רביעי ה17 לאוקטובר , במרכז העיר ירושלים. הפסטיבל, שהפך לאחד מפסטיבלי העוגן בתרבות האינדי הישראלית, מפגיש אמנים מסגנונות ועולמות שונים על במות רחוב, בין מרפסות, חלונות ראווה, חנויות ענתיקות וברים נסתרים.


המשתתפים: רמי פורטיס במופע 30 שנה לסיפורים מהקופסא, ANNA RF ,The Paz Band, תומר ישעיהו, מאיה איזקוביץ, קוסטה קפלן, MAGI HIKRI, נטע אלקיים, Alaska Snack Time, The Paz Band, ומיכאל גריילסאמר.

 

הפסטיבל יתקיים על גבי 3 במות מקבילות. ההופעות יתקיימו בזו אחר זו אל תוך הלילה בברים הסמוכים, לצד מסיבות, "אפטרים" ותקלוטים חיים. הקליפים יוקרנו על גבי בנייני הסביבה. במהלך האירוע יתקיים יריד מוזיקה, יד שניה ו-Street Art בו ייקחו חלק מעצבים צעירים עם בגדים, תקליטים, אביזרים, אמנות ואופנה.

 

** הכניסה חופשית מגיל 18 ומעלה **

 


 

מוזיקה: ג'ירפות מארחים את בלקן ביט בוקס

 

מתי: 19.10, תחילת מופע: 21:00

איפה: זאפה אמפי שוני

 

ג'ירפות אחת הלהקות החשובות והמצליחות במוסיקה הישראלית מצליחה כבר למעלה מ 25 שנה לשמור על מקוריות ורעננות, באלבומים הבלתי מתפשרים ובהופעות שאף אחת אינה דומה לקודמתה.

אלבומם החמישי "מי שלא חולם, כועס" הצליח להדהד בהצלחה וסומן כאחד מאלבומי המופת של התקופה האחרונה עם אמירה אישית נוקבת ומרגשת ואף זכה בפרס אקו"ם.

 

המופע משלב להיטים מחמשת האלבומים:

"מי שלא חולם, כועס", "וואו", "גג", "רמי מואשם באחזקת סמים קלים ", "אין כניסה לפילים",

"מונוגמיה" ,"יש לו בחורות כמו מים", "לא יודע למה זה קורה לי" ועוד.

 

גלעד כהנא - שירה , יאיר קז - בס , אסי ששון - תופים

ארז רוסו - גיטרות , לוי בן ברוך - קלידים


מחיר: 154₪


כרטיסים ניתן לרכוש כאן