כבשה את פאצ'ינו: מי את באמת מיטל דוהן?

עד שהתרגלנו לדניאלה פיק וטרנטינו יש זוג מעורר סקרנות חדש: מיטל דוהן הישראלית והשחקן אל פאצ'ינו, עם הפרש גילאים של כמעט 40 שנה. אז מה אנחנו באמת יודעים על דוהן?

מיטל דוהן
מיטל דוהן | צילום: אינסטגרם

אחרי שדניאלה פיק הרעישה את הוליווד עם הזוגיות המתוקשרת בינה לבין טרנטינו, הגיעה השחקנית והמוזיקאית הישראלית מיטל דוהן (42) ו"לקחה" את תשומת הלב לכיוונה עם הרומן הטרי בינה לבין השחקן המיתולוגי אל פאצ'ינו.

 

מערכת היחסים בין דוהן לפאצ'ינו הפכה במהרה לגאווה ישראלית וגרמה לנו לצאת למסע בתחנות חייה המקצועיות של אחת מהשחקניות הישראליות המדוברות בעותר בימים אלה, מיטל דוהן שמנהלת קריירת משחק די אינטנסיבית כבר מראשית הניינטיז.

 

תיאטרון צה"ל:

 

התחנה המקצועית הראשונה בחייה היה השירות הצבאי בתיאטרון צה"ל בין השנת 1994-1996. התיאטרון היה בית הספר המקצועי הראשון שהכניס את דוהן עמוק לעולם המשחק ופתח לה את הצוהר למה שיגדיר את עתידה המקצועי.


תפקידים ראשונים בקולנוע ובטלוויזיה:

 

במקביל לשירותה הצבאית כיכבה בסרט הקולנוע הראשון הבולט בקריירה שלה - "ילדי קניון הזהב", סרט הילדים משנת 1995 בו גילמה את דמותה של ריטה. בסרט כיכבה לצד צחי נוי ומיכל זוארץ.

הסרט הבא שלה, מיד עם שחרורה היה "אגדת האיש ששתק", סרטו של דורון נשר משנת 1997 ו"בלי דף הוראות", סרטה של קרן עצמון משנת 1998.

 

שנה לאחר מכן, בשנת 1999 גילמה את מלינה ודליה בסדרת הטלויזיה "מנדל וגורנשטיין חקירות בע"מ".

 


שחקנית עולה ומבטיחה בתיאטרון:

 

לאחר שחרורה מהצבא, פנתה דוהן ללימודי משחק בסטודיו של ניסן נתיב ובמהלך לימודיה אלה זכתה במלגת "קרן שרת" הנחשקת. כמו כן, למדה ב"הבוסתן - בית ספר לתיאטרון, מחול וקרקס עכשווי" בנתניה.

 

בשנת 1999 בלטה בתיאטרון לראשונה בתפקיד סופי בהצגה "חברות הכי טובות" שכתבה ענת גוב ז"ל. על התפקיד שגילמה בהצגה, קטפה את פרס התיאטרון הישראלי בקטגוריית השחקנית המבטיחה. באותה שנה שיחקה בהצגה "מעיין הגופרית".

 

בשנת 2001 השתתפה בהצגה "כטוב בעיניכם" מאת שייקספיר ובהמשך שיחקה גם בהצגות "עד ראייה", "רומיאו ויוליה", ""בשר נע" (שכתבה וביימה בעצמה), "אהבה וסקס בימים הנוראיים" (לצד עברי לידר).

 

הפריצה הגדולה

 

הפריצה הגדולה של דוהן אירעה במחצית הראשונה של שנות ה-2000 כשהשתתפה בסדרות כמו "שמש", "פאזל", "מי פירסט סוני", "שאול", אסתי המכוערת"

 

כמו כן הייתה מעומדת במקביל לכמה וכמה פרסי "אופיר" על תפקידיה בסרטים ישראליים כמו "ג'ירפות" ו"טאהרה".

 


"התפוח הגדול" -המעבר לארה"ב

 

בשנת 2005 החליטה דוהן לנסות את מזלה גם בארה"ב ועברה להתגורר בלוס אנג'לס וניו יורק. שם שיחקה באוף אוף ברודווי בהצגות כמו "חתונת הדמים", "מסיבת האמבטיה" ו"על השפלות וסיפורי אהבה אחרים".

 

כמו כן, החלה להתערות בסצנת המוזיקה האמריקאית והקליטה בין השאר שירים עם שון קינגסטון (on ya) ושירי סולו אמריקאי בהם Yummy Boyz ו- Give Us Back Love.

 

 

View this post on Instagram

"Without music, life would be a mistake" (Nietzsche)

A post shared by Meital Dohan (@meitaldohan) on May 16, 2017 at 7:09am PDT

בשנת 2006 השתתפה בתפקיד אורח בסדרה "הסופרנוס" וכן בסדרה "העשב של השכן".

 

 

ריאליטי ו"חיות" אחרות

 

דוהן השתתפה לאורך הקריירה במספר פרויקטי ריאליטי. הראשונה הייתה תכנית הדוקו ריאליטי "פעם בחיים"(2007) במסגרתה נשלחה לרוסיה יחד עם מורן אטיאס. בשנת 2009 השתתפה בעונתה החמישית של "רוקדים עם כוכבים". בשנת 2015 השתתפה ב"הישרדות" (הייתה המודחת השנייה).

 

כמו כן השתתפה בסדרה הדוקומנטרית "דבל'ה עולמי" והגישה לייט נייט עם מיכל אמדורסקי בשם "בלאק אנד בלונד".