"קולנוען מוכשר": הסרטים שביים ארי נשר, שנהרג בתאונה בת"א

ארי נשר, בנו בן ה-17 של הבמאי אבי נשר, מת מפצעיו לאחר שנפגע אנושות בתחילת השבוע בתאונת פגע וברח. ארי היה קולנוען מוכשר בעצמו. אלה הם הסרטים שיצר

ארי נשר עם אחותו
ארי נשר עם אחותו | צילום: רועי בר

מכה אנושה נחתה היום על משפחת נשר עם היוודע דבר מותו של ארי, בנו של הבמאי אבי נשר. אולם זוהי גם אבידה לקולנוע הישראלי וליצירה הישראלית. ארי נשר, שנהרג מפציעתו הקשה בתאונת הפגע וברח בשדרות רוקח בתל אביב, וחגג השבוע את יום הולדתו ה-17, היה בעצמו קולנוען צעיר ומבטיח שיצר סרטים מרגשים ומקוריים במגמת הקולנוע בבית הספר בו למד.

 

התפוח, כך נראה, לא נפל רחוק מהעץ, וכמו במקרים רבים הבן המשיך את דרכו של אביו - ועשה את זה בכישרון רב. "ארי שלנו לא היה רק ילד יפה תואר, הוא היה ילד מוכשר, סקרן, שנון וכל-כך שמח," מסרו ממשפחת נשר. "הוא היה קולנוען צעיר ומוכשר ותמיד ניסה לעזור לכל מי שהיה זקוק לו".

 

אם לאבי נשר נחשפנו לראשונה בסרט "הלהקה", אותו ביים בגיל 25, הרי שבנו הצעיר ארי כבר הראה ניצוצות מבריקים של קולנוע בוגר ואינטליגנטי בכיתה ח' בקמפוס אריסון בבית הספר לאמנויות בתל אביב, עם הסרט הקצר "קקטוס", אותו כתב וביים. הסרט מספר על ילד בשם תום, שנאלץ לארח לחברה ילד בשם יהונתן, איתו הוא לא ממש מסתדר. תום מתחמק מיהונתן ומתעלם ממנו, ואפילו חושש ממנו, עד שלאט לאט הוא לומד להתחבר איתו ואפילו לרצות להיות איתו ביחד.

 

שנה מאוחר יותר, ב-2017, כשלמד בכיתה ט', כתב וביים ארי נשר את הסרט הקצר "משוואה עם נעלמת", סרט אימה חריג בנוף הקולנוע הישראלי. באופן דומה לסרטו הקודם, גם כאן הדמויות בסרט הן ילדים שנשארים לבדם בבית ומתמודדים עם פחדים. הסרט מספר על נערה צעירה ששומרת על ילדה קטנה כבייביסיטר, בבית רדוף רוחות אליו גם נכנס חבר שלה, שלא משרה עליה ביטחון. זאת, עד לסוף המפתיע.

 

 

מבקר הקולנוע אבנר שביט ספד לו: "למעשה ארי נשר לא היה ילד. הוא היה אדם קטן, רהוט, בוגר ושלם, ובעיקר היה משוחרי הקולנוע הגדולים שהכרתי. עוד לפני גיל בר מצווה, כשפגשתי אותו בפריז, נוכחתי לגלות שכבר הספיק לצפות בכל הקלאסיקות' אני זוכר איך דיבר הרבה על קיובריק ועל רובוקופ. איך אפשר לא לאהוב ילד כזה. בכל הזדמנות שפגשתי אותך התרשמתי מכל היבט בך אבל יותר מכל, מתשוקתך מעוררת ההשראה לסרטים, בהם צפית, אותם עשית ומהם למדת". עוד הוסיף שביט: "מעבר לצער האישי, המוות שלך הוא אובדן עצום לתרבות הקולנוע. אנחנו כל כך זקוקים לחסידי המסך הגדול שכמותך. חיכיתי מאוד לכל ההזדמנויות שעוד יהיו לדבר איתך על סרטים.משפחתך עשתה מעשה אצילי כשתרמה את איבריך. אהבת הקולנוע שבלבך תמשיך לפעום בנו, זיכרונך תמיד יהיה איתי. כמכוות אש. כשאוציא ספר על קולנוע אקדיש לך אותו. אתה כבר לא כאן, אבל המורשת שלך איתנו תמיד".

 

ארי נשר, קולנוען מוכשר ובעל פוטנציאל רב, המשיך את דרכו של אביו, בדרכו שלו. הוא גם השתתף בסרט "זוהי סדום", לו ערך אביו את התסריט, והשתתף בסרט "ילד טוב ירושלים", בתור בנו של גיבור הסרט, אותו גילם עמוס תמם, אליו הוא מתנכר כיאה למתבגר סורר. ארי נשר עצמו, לעומת זאת, הצטייר בקרב חבריו כנער מוכשר, חברותי ויפה-תואר. פרח שנקטף. והיום גם הקולנוע הישראלי עצמו איבד את אחד הקולות הבולטים הבאים, שהיה עתיד להוציא תחת ידיו יצירות קולנועיות חדשות, שונות ומרגשות. יהיה זכרו ברוך.