ביל קוסבי, שהורשע בתקיפה מינית של אשה, נשלח למאסר

חודשים ספורים לאחר שהורשע כי סימם ותקף מינית את אנדראה קונסטנד, נגזר דינו של הקומיקאי האהוב לשעבר בבית המשפט בנוריסטאון, פנסילבניה

ביל קוסבי מגיע לשמוע את גזר דינו

הקומיקאי האהוב שהפך לאסיר: ביל קוסבי, כוכב סדרת הטלוויזיה פורצת הדרך "משפחת קוסבי", ירצה עונש מאסר שייקבע בהמשך ויהיה בין שלוש עד עשר שנים - כך החליט היום (שלישי) בית המשפט של מחוז מונטגומרי בעיר נוריסטאון, פנסילבניה.

 

קוסבי הורשע מוקדם יותר השנה, לפני כחמישה חודשים, בסימום ובתקיפה מינית של אנדראה קונסטנד ב-2004, בביתו שבפרברי פילדלפיה. הוא הואשם כי נתן לאשה גלולות שגרמו לה לאבד את הכרתה, ואז ביצע בה את המעשים המגונים כאשר היתה במצב של חוסר הכרה. כזכור, כ-60 נשים טענו שקוסבי פגע בהן מינית מאז התפוצצה הפרשה לפני כארבע שנים - אך סיפורה של קונסטנד, בת 45 כיום, הוא היחיד שגם הגיע לבית המשפט.

 

שלב גזר הדין החל אתמול, ובמהלכו דרשה התביעה, בראשות התובע המחוזי קווין סטיל, 5 עד 10 שנות מאסר לקוסבי בן ה-81, בעוד עורך דינו טען כי אין מה לשלוח אותו במצבו הפיזי והבריאותי אל מאחורי סורג ובריח. "איש אינו מעל החוק", טען סטיל וביקש עונש חמור בשל חומרת המעשה, ומכיוון שקוסבי סירב לקחת אחריות ולהביע חרטה. "המקום המתאים עבורו הוא להיות בכלא של המדינה, ואנחנו נבקש את עונש המקסימום".

 

אנדראה קונסטנד, שביל קוסבי הורשע בתקיפתה
אנדראה קונסטנד, שביל קוסבי הורשע בתקיפתה | צילום: רויטרס

קונסטנד, בהופעה קצרה בפני השופט, פנתה לנוכחים ואמרה: "המושבעים שמעו אותי. מר קוסבי שמע אותי. כל בקשתי היא לצדק, כפי שבית המשפט רואה אותו".

 

עורך דינו של קוסבי, ג'וזף גרין, טען ל"בית דין שדה" שנערך למרשו. "בית המשפט של דעת הקהל יכול להיות כל כך תזזיתי, שהוא יוצא משליטה - אסור לתת לרעש להפריע", אמר, "דעת הקהל יכולה פשוט לבלוע את כל שלטון החוק. מר קוסבי אינו מסוכן - אנשים בני 81 שהתעוורו אינם מסוכנים, אולי רק לעצמם. כלא יהיה עונש מוגזם".