אריק ובנץ זוג הומוסקסואלים? יוצרם הודה שכן - ואז התחרט

השאלה שסיקרנה את מאות מיליוני הצופים ברחבי העולם זכתה למענה בראיון שהעניק כותב הדמויות - אבל אחרי תגובה מסויגת מצד התוכנית, גם הוא לקח צעד לאחור

אריק ובנץ מרחוב סומסום
אריק ובנץ מרחוב סומסום | צילום: רויטרס

שאלת טיבה של מערכת היחסים בין אריק ובנץ, מכוכבי "רחוב סומסום" ומהדמויות האהודות בתולדות הטלוויזיה האמריקנית והעולמית, עלתה לא פעם לדיון. ידידים? חברים טובים? זוג מאוהב?

 

מארק סלצמן, יוצרן של הדמויות, התראיין בימים האחרונים למגזין הרשת השייך לקהילת הלהט"ב, Queerty, ולשאלת המראיין דייויד רדיש, "האם חשבת על אריק ובנץ כעל זוג הומוסקסואלים", ענה: "תמיד הרגשתי שבלי להכניס אג'נדה מיוחדת לעניין, כשכתבתי את אריק ובנץ, הם היו כאלה. לא היה לי אף הקשר אחר להכניס אותם אליו. עניין נוסף היה שיותר מאדם אחד התייחס אליי ואל בן זוגי ארנולד גלסמן, כאל 'ברט וארני'" (השמות האמריקנים של אריק ובנץ).

 

ברחוב סומסום כנראה חששו להפר את האיזון העדין בין הרצון להפגין ליברליות לבין העובדה שאמריקנים רבים עדיין מתנגדים לנישואים חד מיניים. בהודעה ראשונה שהוציאו אתמול נאמר כי אריק ובנץ הם "חברים טובים", אך כבובות, אין להן כל אוריינטציה מינית. לאחר ביקורת שנמתחה עליהם, הוצאה הודעה מרוככת בה טוענת מערכת התוכנית כי "רחוב סומסום תמיד עמדה על ערכים של הכלה וקבלה. זהו מקום בו אנשים מכל התרבויות והרקעים מתקבלים בברכה".

 

פרנק אוז.
פרנק אוז. "כמובן שהם לא גייז" | צילום: רויטרס

גם פרנק אוז, שהיה מיוצרן של הבובות עצמן, התייצב נגד סלצמן. "זה נחמד שהכותב אמר שהוא מרגיש שמדובר בגייז. הם לא, כמובן. אבל למה צריך לשאול? האם זה באמת חשוב? למה צריך להגדיר אותם על פי היותם הומוסקסואליים? יש הרבה יותר באדם מאשר היותו סטרייט או גיי".

 

לבסוף, דווקא סלצמן עצמו היה זה שביקש להנמיך את גובה הלהבות. "ככותב, אתה מביא את מה שמוכר לך לתוך העבודה שלך", אמר בראיון לניו יורק טיימס אמש, "איכשהו יצא מזה שבנץ ואריק הם זוג הומוסקסואלים. יש הבדל. אני לא מגביל אותם לאוריינטציה הומוסקסואלית אחת, ומאמין ש'רחוב סומסום' צריכה לכלול זוג חד-מיני - אבל של בני אדם, לא של בובות". וכך, מדיניות העמימות חזרה, וכל אחד יוכל להמשיך ולפרש את אריק ובנץ כאוות נפשו.