נשתה לחיים: השחקן יחזקאל לזרוב יככב ב"כנר על הגג" בברודווי

השחקן והבמאי יחזקאל לזרוב צפוי לנסוע בקרוב לארצות הברית לככב בהפקה היוקרתית מברודווי "כנר על הגג", בתפקיד הראשי של טוביה החולב

פרימיירה העולם מצחיק
פרימיירה העולם מצחיק | צילום: רפי דלויה, יח"צ

חדשות טובות ליחזקאל לזרוב, וגאווה ישראלית בפני עצמה: אחרי שירי מיימון וששון גבאי, גם השחקן והבמאי הישראלי יחזקאל לזרוב צפוי להגיע לברודווי, כדי להשתתף במחזמר "כנר על הגג" בתפקיד טוביה החולב. ההפקה עתידה לצאת לטור בכל ארה"ב במשך כשנה מניו יורק, בוסטון, לוס אנג'לס ועד לאס ווגאס.

 

את התפקיד קיבל לזרוב לאחר שאורין וולף המפיק, שזכה השנה ב-11 פרסי הטוני על הפקה אחרת שלו בברודווי, "ביקור התזמורת", והבמאי זוכה פרסי הטוני ברטלט שר, פנו לסוכן האמנים אריק קנלר המייצג את לזרוב כיוצר והוא המליץ בחום על לזרוב ששלח אודישן כשהוא שר את השיר הידוע "אם הייתי רוטשילד", והתקבל מידית. בימים אלו לזרוב בעיצומן של חזרות להצגה חדשה אותה מעבד ומביים בתיאטרון גשר, "לוליטה / ז'אן ד'ארק" ומשחק בתיאטרון הקאמרי בשורת המקהלה בתפקיד הבמאי זאק.

 

ההצגה "כנר על הגג" מבוססת על הסיפורים מאת שלום עליכם וזכתה להצלחה בכל העולם. ההפקה הראשונה נפתחה בשנת 1964 בברודווי והייתה הראשונה לשבור את השיר של 3000 הצגות. לאחר מכן, המחזמר הופק בכל רחבי העולם ואף בארץ בכמה הפקות. עד היום היו כ-6 הפקות (5 חידושים) בברודווי בלבד. המחזמר זכה גם לסרט בכיכובו של חיים טופול ששיחק את התפקיד של טוביה בהפקות בעולם ובארץ. המחזמר זכה בהרבה פרסים, כולל כמה פרסי טוני.