מיקי גבריאלוב ובתו מדגימים תפוחים ועצים מהם

פסטיבל הפסנתר השנתי שייערך בין ה-20-27 לאוקטובר חוגג 20 בהפקה מושקעת וחגיגית במוזיאון תל אביב לאמנות ויכלול שיתופי פעולה מיוחדים והמון מוזיקה טובה

מיקי ושירה גבריאלוב
מיקי גבריאלוב | צילום: יעל צור

כ-300 אמנים ישתתפו ב-53 מופעי פסטיבל הפסנתר השנה בהם יוני רכטר, בעז שרעבי, מאור אדרי, מארינה מקסימיליאן, ישי ריבו, רמי פורטיס, שלומי שבן, חנן בן ארי, קרן פלס, אביתר בנאי, עלמה זהר, דני סנדרסון ועוד רבים וטובים ויציגו שיתופי פעולה מרתקים ומיוחדים שנועדו ונרקמו במיוחד לפסטיבל.

 

היום (ראשון) נערכה מסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות מיטב האמנים שסיפרו לנו על מה צפוי להתרחש בפסטיבל, מה הקשר שלהם לפסנתר וגם דעתם על מצב המוזיקה היום בסצנה העכשווית. לאחר התמונה השנתית המסורתית של חלק מהמשתתפים, פונקו הנוכחים במופע קצר שכלל את עלמה זהר בביצוע מרגש ל"שיר אהבה אינדיאני" במלאת עשור לאלבום הבכורה שלה, אביתר בנאי בביצוע מצמרר ל"עד האהבה", ג'ימבו ג'יי בביצוע היפ הופי שובב במיוחד לשירו "עשיתי", יוני רכטר ב"זה כל מה שיש" ועוד.

 

פסטיבל הפסנתר
פסטיבל הפסנתר | צילום: יעל צור

בין ההפקות המיוחדות שצפויות בפסטיבל ניתן לציין את שלומי שבן בהשתתפות הקאמטרטה הישראלית י-ם עם פורטיס כאורח, אביתר בנאי מארח את אהוד בנאי במופע "עד האהבה", יוני רכטר חוזר לכל אלבומיו, ירמי קפלן מארח את מאיה איזקוביץ ויבצע את "עד עכשיו", כל להיטיו בביצועים מיוחדים, מיקי גבריאלוב יארח את שירה גבריאלוב, טריפונס ועוד, להקת הגבעטרון תחגוג 70 וזה רק על "קצה המזלג".

 

ישתתפו בפסטיבל הפסנתר
ישתתפו בפסטיבל הפסנתר | צילום: יעל צור

חידוש נוסף שצפוי השנה הוא פסטיבל הפסנתר לילדים שיתקיים לראשונה, בתקווה להפוך למסורת, וידבר גם לשכבת הקהל המיוחדת הזו. ראוי לציין כי מדי ערב תתקיימנה גם הופעות פתוחות לקהל הרחב ברחבת מוזיאון תל אביב והמשכן (תלוי בתנאי מזג האוויר).

 

מנהל הפסטיבל הוא שאבי מזרחי, המנהלת האמנותית היא אתי אנטה וההפקה שייכת למחלקה למופעים בעיריית תל אביב-יפו בשיתוף "המון ווליום" ו"זאפה".


פסטיבל הפסנתר של תל אביב יפו חוגג 20 שנה ויתקיים ב 23-27 באוקטובר במוזיאון תל אביב לאמנות

עם יותר מ - 250 אמנים, נגנים, יוצרים, שחקנים שישתתפו ב- 53 מופעים שונים - מופעים חגיגיים,

הפקות מקור, מופעי השקה ושיתופי פעולה ייחודים שהופקו במיוחד לפסטיבל.

 

לאתר- https://www.pianofestival.co.il/he/home