אוהבים מוזיקה אלקטרונית? אתם חייבים לראות את הסרט הזה

חוגגים עצמאות לאמריקה בנווה שכטר, פסטיבל לכל המשפחה בעיר התחתית חיפה וגם: הסרט שכל חובב אלקטרוני צריך לראות • כל ההמלצות לבילוי השבוע

"What We Started"
"what We Started" | צילום: יח"צ

מיוחד: גילינו את אמריקה! ערב לציון יום העצמאות האמריקאי

מתי: 04.07, 20:30

איפה: מרכז נווה שכטר, תל-אביב

 

במרכז נווה שכטר יחגגו את יום העצמאות האמריקאי עם שני מופעים:

 

20:30 "גילינו את אמריקה!" - הומור אמריקאי מתוצרת הארץ

 

כמה מהרגעים המצחיקים עד דמעות בקומדיה הישראלית החלו ברעיון שנולד בארצות הברית. כיצד הושפעו הגשש החיוור מהתרבות האמריקאית? איך התגלגלו מערכונים של מל ברוקס ליצירתו של יוסי בנאי? ואיך השפיעו וודי אלן, האחים מרקס ובאגס באני על בדיחות כחול לבן? הרצאה מצחיקה וסוחפת על החיבור המפתיע שבין הומור אמריקאי להומור ישראלי.

 

בהנחיית אלון גור אריה, במאי, תסריטאי ומרצה לקולנוע.

 

21:15 מופע סטירי: שירה בציבור - להיטי מדונה מכל הזמנים

 

כיצד השפיעה מלחמת לבנון הראשונה על האלבום השני של מדונה; ומהו השיר האהוב על שרה נתניהו? מה היה הטקסט המקורי של Like a Virgin ואיך הוא מתקשר לניצחון במלחמת ששת הימים?

 

לכל מי שמאס בשירים של ערבי שירה בציבור אבל עדיין רוצה ליהנות משירה משותפת בקול רם - ערב שירה בציבור לוהט עם להיטי מדונה מכל הזמנים.

 

בהנחיית יחיאל חרמש (נדב בושם) ובליווי הזמר היוצר והפסנתרן מיכאל גוטליב.


מחיר: 40₪ בקניית כרטיס מראש, 50₪ ביום האירוע


כרטיסים ניתן לרכוש כאן

"גילינו את אמריקה" | צילום: יח"צ

מיוחד: "קרוב מאוד" - פסטיבל תנועה אורבנית לכל המשפחה


מתי: 04.07-05.07

איפה: עיר תחתית חיפה, לאורך רחוב הנמל

 

"קרוב מאד" הוא פסטיבל תנועה אורבנית ראשון בעיר התחתית של חיפה, המחבר בין העיר והאנשים תוך כדי תנועה ומתרחש ברחובות, בין הסמטאות ועל הבניינים, ללא במות ומחסומים.

 

הציבור הרחב מוזמן לקחת חלק בעשרות מופעים של יוצרים בינלאומיים ומקומיים של מחול עכשווי, פרפורמנס, וידאו, תאטרון, אקרובטיקה, מוסיקה, ריקודים סלוניים, היפ הופ, ברייקדאנס ועוד..

 

תנועה ציבורית בבכורה בישראל עם המופע "חילוץ", רננה רז עם 'צורת תרבות', ריקודים סלוניים ברחובות עם אנה ארונוב וחיים פרשטיין, סדנאות ריקוד אפריקאי ואקרו בלאנס לכל המשפחה, אנסמבל כעת עם המופע "כביש מס' 1", עבודות וידאו מאפינג על מבנים, נגנים על המרפסות ועוד פעילויות רבות ומגוונות.

 

** הכניסה חופשית **


פרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 

תנועה ציבורית- החילוץ
תנועה ציבורית- החילוץ | צילום: יח"צ

מוזיקה: "מוזיקה ושקט" חוגגים סוף שנה


מתי: 04.07, 18:00

איפה: בית אליאנס, ירושלים

 

"מוזיקה ושקט" הוקם בירושלים ב- 2015 על ידי קבוצה של חברים, מוזיקאיות ומוזיקאים, במטרה לייצר אלטרנטיבה ללימודי מוזיקה גבוהים בישראל.

 

הקבוצה הורכבה מכ-15 מוזיקאים בגילאי 25-30, חלקם הגדול כבר למד במוסדות להשכלה גבוהה למוזיקה בארץ. יחד החליטו ליצור סביבה בה יוכלו ללמוד מוזיקה בצורה בה הם מאמינים- בלי מבחנים, בלי ציונים, בהובלת טובי המוזיקאים בישראל, בצורה מעשית ובסביבה אינטימית ומאפשרת.

 

במשך שנתיים "מוזיקה ושקט" פעל במתכונת מצומצמת וקואופרטיבית. השנה, לראשונה, עקב הביקוש הרב, הסטודיו נפתח לקהל הרחב.

 

כיום בסטודיו של "מוזיקה ושקט" מלמדים שישה מורים, כולם מוזיקאים מהשורה הראשונה בישראל: עומרי מור, אייל תלמודי, יהודה (שוקי) שוויקי, פרץ אליהו, רוני עברין ואלעד לוי. המורים מלמדים תשעה הרכבים וקורסים, בהם לוקחים חלק מעל 60 תלמידים.

 

ב- 4.7 יחגגו את סיום שנת הלימודים במיני-פסטיבל בו יעלו אחד אחר השני ההרכבים הפועלים בסטודיו, בהשתתפות המורים:


19:00- קונצרט למוזיקה פרסית בהנחיית פרץ אליהו

19:50- פיאסטת פלמנקו בהנחיית יהודה (שוקי) שוויקי

20:40- קונצרט אנדלוסי למקהלה ותזמורת בהנחיית אלעד לוי

21:40- תזמורת אפרו-קובנית בהנחיית רוני עברין

22:20- הרכב ג'אז בהנחיית עומרי מור

23:10- הרכב גלובל-גרוב בהנחיית אייל תלמודי


מחיר: 30₪


כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 

תיאטרון: "אצל הים: הליכה שחייה ריצה"


מתי: 05.07-07.07

איפה: מרכז סוזן דלל, תל-אביב

 

קבוצת התיאטרון רות קנר צוללת אל נופי המילים המהפנטות של ס. יזהר בעבודה חדשה-מחודשת, שמפגישה לראשונה על במה אחת שלושה ספורים על הימים הסובבים אותנו: ים כנרת, הים התיכון וים המלח. על שלושת הימים יסופרו שלושה סיפורים: "האחד הוא ים ואובך אינסופי עם נערה ונער, השני הוא ירוק כחול, והשלישי הוא אפור סוער ומלוח מאד".

 

הסיפורים:

הליכה בים: נערה ונער אל מול חוף הכנרת. סיפור על אהבה מנקודות מבט מתחלפות.

שחייה בים: מאבק של אדם במערבולות הים התיכון. שאלות על הישרדות ועל גאולה ביצירה ללהקת שחקנים.

ריצה אצל הים: ריצה ועצירה בנופי הפרא של ים המלח. יצירה מוזיקלית לשחקנית, מפעילים, וקבצים דיגיטליים.

 

קבוצת תיאטרון המוערכת של רות קנר חוקרת מזה 17 שנים את סיפוריו המופלאים של ס. יזהר ואת האופן בו הם נותנים ביטוי לעומקי ההוויה הישראלית במרקמים לשוניים מדויקים, חדשניים ומפתיעים. עולם הכתיבה של יזהר הוא עולם עז, מכשף בעוצמותיו, רווי-יופי, ופותח נקודות מבט חקרניות וביקורתיות על המקום בו אנו חיים. העיבוד הבימתי של רות קנר מייצג את עולם המילים הזה בשפה תיאטרלית עשירה בתנועה, בדימויים חזותיים ובפעולות דיבור.

 

עיצוב במה: רוני תורן | דימויים חזותיים לריצה: הילה לולו לין, פרח כפר בירעים | מוזיקה להליכה ולשחייה: אילן גרין | מוזיקה לריצה: אבשלום אריאל | עיצוב תאורה להליכה ולשחייה: שקד וקס | עיצוב תאורה לריצה : יאיר ורדי | תלבושות: הילה הראל | הפקה: יאיר ורדי | מיפוי ועריכת וידאו: ניתאי שלם, סיון פרסלר

 

*כל הכרטיסים למופע נמכרו*

 

רות קנר - אצל הים
רות קנר - אצל הים | צילום: צילום: גדי גדול

סרט: "What We Started"


מתי ואיפה: 24/7 בנטפליקס

 

הסרט התיעודי "What We Started" עוסק בהתפתחות ההיסטורית של ה-EDM (מוזיקת הדאנס אלקטרונית) דרך עיניהם של כמה מהמפיקים הגדולים והחשובים ביותר בהיסטוריה של הסצנה ביניהם קרל קוקס, טייסטו, דיוויד גואטה ומרטין גריקס.

 

הסרט מציג בצורה טובה את ההתפתחות ההיסטורית של הז'אנר המוזיקלי ששולט היום במיינסטרים: מהשורשים של הז'אנר, דרך סצנת הרייבים הלא חוקיים של שנות ה-90, הקשר התמידי ולסמים ופסטיבלי ענק היום.

 

What We Started"" הוא בגדר חובת צפייה לכל חובב מוזיקה אלקטרונית וגם לכאלה שמנסים להבין מה לעזאזל מושך כל-כך הרבה אנשים לז'אנר.