האם ישראל ומגי בדרך לפרידה?

האח הגדול פרק 21: תומר מסתבך עם הגבריות שלו, האח הגדול מתעלל ברועי, סימה מקבלת משימה רטורית ולמה באמת ישראל רוצה להתרחק ממגי? מיכל קליינברג, ביקורת

האח הגדול
האח הגדול | צילום: צילום מסך

בנות, חשבתן שרק לנו יש בעיות עם הנשיות שלנו? האם אני יפה? האם אני רזה? האם גופי מוכן לקיץ? ועוד, בעוד שהגברים חשבנו, חיים את החיים הטובים, רק משתבחים עם השנים + משתינים בעמידה - שני הדברים שאישה יכולה רק להמשיך להתפלל אליהם בלילה במיטה. אז טעות! הפרק של אמש נתן הצצה קטנה לעולמם המסוכסך של הגברים עם הגבריות שלהם. ופייר? הם חבורה של נקבות (LOL, סתם סתם) אבל נגיע לזה.

 

פספסתם את הטורים הקודמים? תתביישו לכם:

"חתונה אדומה" גרסת האח הגדול: המשימה ששברה את הדיירים

באמצע העונה: מגי טביבי מקבלת את האמת בפרצוף

 

אז מה היה לנו שם? האח הגדול עושה "משימת ספונטניות" ואחרי שנשפכו כאן מילים טובות על האח החדש והעריכה החדשה, אני חייבת לציין שהפרק האחרון היה פשוט אפילפטי, משימות נזרקו לאוויר למחצית השניה בלי התחלה, אמצע או סוף, רגע אחד מירב אוכלת גבינה מצלחת שקשורה לה לצוואר כמו סאן ברנרד שאיבד את הצפון ורגע אחר היא ישנה באוהל בחצר, רגע אחד למריה יש מגאפון ורגע אחר היא ואליאב שותים לעשירית השניה מילקשייק קטשופ וזעתר (לא יודעת, זה נשמע קצת טעים) ובכלל, האם כל זה לפני או אחרי שאליאב התבקש למסור את התמונה של משפחתו לרשויות שזה לפני, אחרי או שמא בתמורה לעוגת גבינה של אמא שלו? מה שכן, מי שמסוגל לאכול משהו כשברקע נשמע רפלקס הקאה ללא הרף - וולאק מגיע לו את המיליון.

 

מגרה
מגרה | צילום: צילום מסך

בנוסף, משימות שאמורה להיות להן משמעות עלילתית כלשהי, כמו למשל לאזוק את שתי הנשים הכי מסוכסכות בבית יחד (סימה ולירז) - עוברות ביעף, משל המשימה הייתה לתת לי לאכול 100 גרם פטל טרי ביום אביב נעים. בשביל מה המשימה קיימת בכלל אם אנחנו כצופים לא קוצרים את פירותיה הפסיכולוגיים? לא ראינו אם הייתה להן איזו שיחת נפש טובה, אם רבו עוד יותר, אם הבינו שהכל היה בכלל מתח מיני - יכולתם באותה מידה לקשור להן את הידיים לדלת של השירותים, זה היה יותר מעניין.

 

ועוד משהו - אם לא יראו לישראל באיזשהו שלב ובאיזשהי תואנה קטעים ממה שהיה עם מגי אחרי "ההדחה" שלו, אז אני פורשת; כל היופי של המיינד גיים המעוות של הריאליטי שנקרא "האח הגדול" הוא זה הרי, היותו מבוך מראות אינסופי חסר פרטיות או גבולות בו כל מה שאתה עושה ואומר בו עשוי וכנראה ישמש נגדך בשלב זה אחר.

 

למשל
למשל | צילום: צילום מסך

כאב של לוחמים

תומר מגיע לחדר האח במשימת הספונטניות שם הוא מתבשר שיהיה עליו להיות דראג קווין באופן ספונטני. בעוד שרועי מצליח בלי בעיה להיות סרטן ים, אשכול ענבים, פטריית שמפיניון בגרביונים ועוד, תומר מוצא את האופציה שילבש שמלה - מוגזמת על כל הראש. היה יפה לראות איך חשב בתמימותו שיוכל להיות דראג קווין בלי איפור, שמלה או עקבים; מה, כבר אין יותר את ז'אנר הדראג קווינס של הגברים שהולכים רגיל, פשוט עם מדבקה על האופנוע - "אני דראג קווין"? מוזר.

 

אז אחרי שהצליח לעבור את שלב האיפור (שמתאים לו בצורה חריגה מידי) תומר מבין שיש בסיפור גם עקבים ומקבל מסר היסטרי מהמוח שלו: "!abort mission" הוא מתחיל להסתובב מצד לצד בחדר, להתחבט, להזיע, כיצד ישים עקבים מבלי להפוך חיש מיד לאישה? הרי סינדרלה שמה עקב זכוכית והופ - הפכה לנסיכה, איך הוא יודע שגורלו יהיה שונה? תומר מחליט שזה מוגזם, פוסל את המשימה ויוצא החוצה להדגים את המוטו: "מתקפה היא המגננה הכי טובה", היה מביך.

 

יופי של איילינר
יופי של איילינר | צילום: צילום מסך

היה מעניין ועצוב לראות איך גבר פשוט לא מסוגל לשים רגע בצד את חליפת הגבריות שלו, ואפילו לא בצד - רק לשים עליה משהו, לשעתיים, בצחוק, בשביל משימה. עד כמה החליפה הזו עדינה ושברירית? עד כמה הגבריות מאותחלת כל 4 שעות ולא צוברת שום ידע פנימי עמוק, מצטבר ומושרש? מה אני אגיד לכם בנים, נראה לא קל.

 

הפטריה שהתחפשה לניטרלית

אצל רועי הסיפור הוא הפוך - הוא לא מתעקש על חליפת הגבריות שלו ובכלל, הוא לא ממש לובש חליפה כלשהי, או מתעקש על משהו, לטוב ולרע. הפרק של אתמול כבר הרגיש בשלב מסוים כאילו צריך לקרוא לו "מסרסים את רועי", זה התחיל בזה שהאח מלביש אותו בחליפת סרטן, אחכ ענבים, אחכ פטריה - שם כל כולו בגד גוף לבן צמוד עם כובע של פטריה על הראש. אוקיי, לכאורה בסדר, אבל האי נוחות, הפיזית והפסיכולוגית, של רועי צעקה מכל סיבי פיטרייתו, הוא יוצא מחדר האח, מנסה לסדר את הטייץ, בשלב הבא אנחנו רואים ש"במקרה" המיקרופון שלו בדיוק על איזור החלציים וכמה רגעים אחרי זה האח יכריז במתיקותו על משימה שהיא "רק לגברים, חוץ ממך רועי".

 

כל האמת בפנים, גרסת היורש
כל האמת בפנים, גרסת היורש | צילום: צילום מסך

וכאילו כל זה לא היה מספיק כדי לגרום לכל זכר ממוצע לרוץ לעשות קעקוע של נשר רכוב על טנק על החזה, כמה רגעים אחר כך ישראל, האלפא מייל המובהק של הבית, יעמיד את רועי להדחה מול כולם תחת הטיעון: "סורי, אתה פשוט ניטרלי מידי". "מהי ניטרליות?" ינסה רועי לפתח דיון, "האם זו נטיה להימנע מעימותים או שמא תכונת אופי אינהרנטית?" למי אכפת עכשיו רועי?! רציתי לצעוק על המסך, הבא להורגך אל תשכים לפתח איתו דיון סמנטי על מהויות ההרג!

 

 

אחר כך רועי ומריה ידברו בצד, מריה תגיד שהיא הייתה צריכה לעשות את ההדחה הפומבית (ממש, את לא מסוגלת להדיח פומבית חלב פג תוקף) כי "הגיע הזמן שתדבר", "כן, יכולת גם לדבר לטובתי", יאמר לה רועי בכוונתו לישראל ואילו מריה בחדות ישירה תגיד לו שזה לא עניינה ושיתעורר כבר על החיים שלו, "את חושבת שאני ניטרלי?" ישאל אותה במבט מסכן, אובייסלי שוכח שהוא לבוש כמו פטריה ומוטב לדחות כל שיחה מורכבת לזמן בו יהיה לבוש לפחות במכנסיים, "יש בזה משהו", תענה. איך כל זה נגמר? בעוד התמוטטות רגשית של רועי, לא ניטרלית, רק עצובה.

 

מיץ ענבים, סתם לא יפה
מיץ ענבים, סתם לא יפה | צילום: צילום מסך

"לקחת לי את המעט שיש לי"

עוד במשימה היה לנו את סימה שנשדדת מהקלף החזק שלה - המראה שלה, כשהאח הגדול שיחק בלהיות ההיפך מהקוסם מארץ עוץ ולקח לסימה את מה שהיא הכי צריכה. סימה יוצאת אל חברי הבית אחרי ה"מייקאנדר" (ומשום מה דומה ככה לגילי סער) ואליאב לא יכול להסתכל עליה, ישראל לעומת זאת מסתכל עליה במבט מאוהב מה שספק חמוד ספק מבהיר את ה'שלוף' האוטומטי של המבט הזה, באשר הוא רוצה לשלוף אותו.

 

אחר כך היא תספר בחדר האח איך המראה שלה זה כל מה שיש לה והגשר היחיד שלה לחיים עצמאיים, וזה קצת ירגיש שהמודעות המוחלטת שלה לנושא די מייתרת את המשימה כאיזושהו זרקור פסיכולוגי מטלטל.

 

בנות בתמונות מתויגות
בנות בתמונות מתויגות | צילום: צילום מסך

ישראל ומגי לוקחים פסק זמן

ישראל חזר מהמילואים בסוויטה עם הבנים ונזכר שחופשי זה לגמרי לבד וכמה הוא אוהב ללבוש תחתונים ורודים בלי חולצה כשהוא עובד או סתם ככה כדי להפחיד ילדים ברחוב. כשהוא חוזר לבית האח (אחרי שמגי מטפסת עליו כאילו הייתה קוטפת קוקוסים מקצועית בתאילנד) הוא מודיע למגי: "נגמר השוגי שוגה מעכשיו רק בוגה בוגה, עוגה עוגה עוגה במעגל נחוגה". מגי אומרת לו "בטח ברור" ובמשימה עם ברנרד, זורק הסכינים המפורסם, היא מתנדבת מיד ומבקשת ממנו לכוון טוב טוב לגרון. טוב נו היא לא, היא אומרת לישראל שהכל טוב ושסבבה שלא ישנו ביחד לפעמים וגורמת לי להבין שוואלק, אני בת זוג יותר משוגעת ממגי טביבי ומה זה בכלל אומר על כל מה שידעתי על העולם.

 

 

בכל אופן, הכי מרגש ורומנטי אפלטונית היה לראות את הדאגה של אליאב (ושל אליאב בלבד) שניסה לעצור את המשימה וסירב לסכן את חייה של מגי בעבור "כיכר לחם" בעוד שישראל מכר אותה בעבור חופן חוטינים ורודים.

 

סולל דרכו לחמישיית גמר
סולל דרכו לחמישיית גמר | צילום: צילום מסך

הרגעים לציטוט:

אביבית לסימה: "אני יודעת משהו על העבר שלך", סרט האימה הסוחף של הקיץ

תומר לישראל: "אני בדיוק כמוך, יצאתי מהבית בגיל 19", בול! רק בלי הקטע של ההומלסיות

תומר לבנים: "כיף אתכם כי אתם גברים, אישה צריך לכבד אותה בדברים", זכות הצבעה, שיוויון בשכר וכאלה

לירז רואה האזיקים: "מה זה, סאדו?" האח הגדול היה ילד רע לירז, ילד רע מאוד

מירב לתומר: "למה פסלת המשימה?" תומר: "מה את נורמלית? תגידי אין לך כבוד אליי?!" מבוא לקורס "מגננה כמתקפה", חלק א'

מגי על ברנרד זורק הסכינים: "איזה קאליבר". שני דברים שלא ידעתי שקיימים עדיין: זורק סכינים והמילה 'קאליבר'

ישראל למירב על הגבינה: "עד שלא הקאת לא הלכת עד הסוף", זה מה שהם תמיד אומרים