אחרי הלידה, דקלה מרגשת בשיר כנה חדש על הבדידות והקשיים

אייל גולן באחד הלהיטים הגדולים שלו בתקופה, קטריקס ודורון ביטון עושים סטטיק ובן אל, דיקלה מרגשת ודודו פארוק, הראפר הכי חם בשכונה זועם מתמיד. סיכום מוזיקה ישראלית

דיקלה
דיקלה | צילום: עדי אורני

קחו השפעת העיבוד המוזיקלי של "סלסולים" של סטטיק ובן אל, קחו את המתחרים האולטימטיבים של הצמד - קטריקס ודורון ביטון לאחר האפיזודה הכושלת עם קייט ואור ("פריטי בוי"), הוסיפו לכך את הכוכב הים תיכוני העולה - מוטי טקה וקיבלתם את "מה לי ולך?", שיר חדש שכתב והלחין אופיר כהן.

 

אתחיל ואומר שהפזמון שטקה שר קליט, הולם את הלך הרוח העכשווי של התקופה ומציג בנאליות בשיא תפארתה (זה מה "שהולך" אז זה לגיטימי כמובן). מצד שני, קחו את קטע הראפ של קטריקס ודורון ביטון שתמיד מה שקסם לי בהם הייתה המקוריות והאוריגינליות, אך מה שקיבלנו בשיר הוא ניסיון די גרוע לחקות את "סלסולים" (לא רק בעיבוד, גם בסגנון ההגשה), מה שלא אופייני כלל וכלל לצמד ואולי משמש "עקב אכילס" של השיר.

 

הקאסט מעולה (מוטי טקה ודורון ביטון וקטריקס), הפזמון קליט, אך עם עיבוד וקטע ראפ שנשמע כחיקוי זול - השיר מועד לכישלון אמנותי(גם אם יקצור מיליון ומשהו צפיות).

 

דיקלה, שבשיריה האחרונים די מיצתה את מיחזור החומר, מבריקה השבוע עם שיר חדש ומקורי - "פסנתר לבן", שזוכה לעיבוד דאנס, שירת נשמה בכיינית (שהפכה סימן היכר עבורה) ובעיקר כנות אופטימית טבולה במלנכוליה. היא לא שר על גבר ששבר לה את הלב, היא שרה על עצבות, על בדידות, על אדם שיש לו הכל במישור החומרי, אך במישור האישי אובד דרכים.

 

היא מצליחה לרגש ולגעת בלב תוך שפיכת הלב כתמיד רק עם מוסר השכל חשוב, לחן מלודי ומקורי שמוציא קצת מהמסגרת בה הייתה תקופה למשל בשירה האחרון ("תודה") ומצליחה לשמור על ייחודיותה האמנותית.

 

אייל גולן רומנטי מתמיד בשירו החדש - "טירוף מתוק", שיר שכתבו והלחינו עבורו משה פרץ ואבי אוחיון, שיר RNB מתוק ומחוספס עם גריף גיטרה המזכיר מעט את "סנטנה" ("מריה מריה") והולם היטב את קולו המלטף של גולן שמתמכר לסנטימנטליות ולרגשות ומשחרר בהפתעה וללא רעש ו"טררם" את אחד הלהיטים הגדולים שלו מהתקופה האחרונה. שאפו!

 

לירון עמרם יודע שאסור להתעסק ב"מה היה קורה אם..", אסור להילכד בתוך האשליה והפער בין מה שיש למה שיכול היה להיות, שופך את ליבו ורגשותיו בפני אהובתו ברומנטיות חשופת שברים ונטולת מגננות וכל זה בשירו החדש - "מילה".

 

שם השיר מדגיש את הקריטיות במשמעויות השונות שיש למילה ועמרם לא מקנה לנו סוף אופטימי לשיר, אך גם לא סוף פסימי, הוא מתאר את המצב הבלתי אפשרי באהבה שקשה להכיל ובקולו החם מצליח להנגיש זאת לאוזנינו עם טקסטואליות טבולה בדמי מחשבותיו ומלודיה בסגנון הבלדה הפופית (עם נגיעות מארש צבאי מלטפות).

 

הראפר הכי חם בשכונה היום : דודו פארוק (הנודע בשירו "דוד המלך" הידוע גם כ"ערק ערק ערק"), חבק השבוע דואט חדש עם נורוז - "אחותך" (לילה טוב): הוא לא בוכה על גלעד שליט, הוא אלים, הוא חסר גבולות והוא נשמע אמנם סאטיריקן אך הוא מתוחכם ומבריק יותר מאי פעם.