"חתונה אדומה" גרסת האח הגדול: המשימה ששברה את הדיירים

האח הגדול פרק 20: ההדחה של ישראל מוציאה ממגי צדדים שלא הכרנו, אליאב מוכיח ג'נטלמן אמיתי מהו וסימה ואביבית בר זוהר רבות על דולרים. מיכל קליינברג, ביקורת

האח הגדול
האח הגדול | צילום: צילום מסך-

אוקיי מה ראו עיניי אמש? "משחקי הכס" מחווירים בבושה ומערערים על יכולות המשחק והדרמה שלהם, אחרי שראו את חתונה אדומה אמיתית מהי בהדחה המשולשת של בני המלוכה לבית האח הגדול - היה זה פרק של דרמה חסרת פרופורציות מתמשכת, זירת רצח של הדחות, זעקות שבר, היסטריה, חול על הראש, דיבור לחפצים, כתובות דם בחדר האח ועוד.

 

כמו כן היה מעניין לראות איך שבאח טענו חזור וטעון שזוהי משימה סודית שלא נראתה כמוה מעולם אף על פי שנראתה כמוה יפה מאוד בשלל עונות עבר, אולי זה סתם נאמר כמו ביטוי הסלנג השנוא עליי: "אין דברים כאלה"? שאנשים אומרים כלאחר יד למרות שממש יש מיליון 'דברים כאלה' בדיוק? כנראה.

אבל נחזור רגע כמה צעדים אחורה. 5 דיירים 'סלבס' הוכנסו לבית: אדל, טילטיל, אביבית, עמרי ונטע - אוקיי תודה אני מניחה, אבל למה הייתי צריכה אותם בעצם? לא ברור. נגיד שטילטיל היה אמור לעשות צחוקים, אדל אולי להלחיץ את הבנות, אביבית - פשוט להיות אביבית בר זוהר, זה מספיק, עמרי, אני שואלת שוב - מה מעניין בו כדמות? ונטע הייתה אמורה לעורר את אליאב ולהוביל אותו לשורה הראשונה מקדימה שנקראת "זמן מסך" ואת זה היא אכן עשתה היטב. כל השאר היה די חסר משמעות. אני רק שמחה שהספקתי לראות בלוק היומי של אביבית בר זוהר את "לוק איצ'יקדנה", שהוא משהו כמו שדיים, שדיים, שדיים וגם טיקה! באה ככה מחר לעבודה, קומה 15 - תתכונני.

 

אז אחרי שאכלו להם מהאוכל ומהזמן מסך, הגיע הזמן של הסלבס לחזור לסטורי באינסטגרם ולשחרר את הפריים טיים לדור הבא (של הסטורי באינסטגרם) ובמין הדחת שקר של זוגות זוגות (סלב מול "רגיל") יוצאים חצי מדיירי הבית - תומר, אליאב וישראל. מה? לא שמעתם? ישראל. מה זאת אומרת לא שומעים? מה? יש צרחות "שוגי אני באה" ברקע אתם אומרים? בכל מקרה, ישראל.

 

 

אז מה היה לנו שם בזירת הרצח של ההדחות? תומר יוצא וסימה ומירב מתחילות בתהליך שנקרא "לאבד את זה" אחר כך אליאב יוצא וזה כבר יותר מידי עבור סימה, שקצת הכניסה אותו לרחם שלה ועושה לו אמהות פונדקאית חוץ גופית מטעם עצמה ובהתאם למטאפורה המשונה הזאת, אכן סימה נראתה כמו אמא שתינוקה נתלש ממנה: בוכה אל השמיים, מתאבלת, זועקת אל אלוהי הצדק והחמלה. עכשיו, אני לא אומרת שיש פסול בלהיות עצובים אני רק רוצה להזכיר שהדחה מבית האח הגדול היא לא מוות, אני חוזרת: הדחה מבית האח הגדול היא לא מוות.

 

 

 

האח הגדול
האח הגדול | צילום: צילום מסך-

ואם כבר מדברים על אנשים ששוכחים שהדחה היא לא המוות - אין מנוס, הגיע הזמן לדבר על מגי; ישראל "מודח" ומגי - ובכן, מגי מאבדת את זה. אין הרבה מילים לתאר את התגובה, אני חושבת - הדרמטית ביותר בתולדות עונות האח הגדול, של מגי. לא, גם נופר ודנית בהדחת אליאב לא מתקרבות למה שהיה שם, כי מגי אולי שמה מסקרה עמידה במים לעומתן, אבל בואו נגיד ככה - זה היה הדבר היחיד העמיד שם.

 

היה לנו שם מכל וכל: בכי של השתנקויות, תפיסת השיער, לפיתת הגרון, התמוטטות, קוצר נשימה ועוד. האם זה אמיתי? לא ברור. אם לא - הרי שזה מופרע מן היסוד. אם כן - הרי שגם... משם ראינו רק אסקלציה של מצבה הנפשי כאשר תוך 5 דקות בלי ישראל כבר הפכה מגי מבלי להסס לטום הנקס ב"cast away", מדברת לחפצים שעברו האנשה, ביניהם כרית ותמונה. מגי לעדכונך - זה שלב שמגיעים אליו אחרי חצי שנה על אי בודד חביבתי.

 

האח הגדול
האח הגדול | צילום: צילום מסך-

עם זאת, יש לי תאוריה: מגי רגילה להיות בחיים תלמידה מצטיינת, A+ בכל דבר שהיא עושה (שחייה, לימודים) הפרפקציוניזם הזה הוא מתיש וריק מליבידו, פתאום בא ילד יפה, קצת ערס, קצת פלרטטן, קצת מעולם אחר - ונכנס לה ללב. האם זה מזכיר לי את אלעד החתיך עם הסקייטבורד בכיתה ה'? אולי כן אולי לא. מה שכן, אם הלב של מגי היה רגיל לפעום בפעימות קצובות, מסודרות ומנויילנות בוואקום עד כה, ופתאום הוא גילה שהוא בכלל רוצה לרקוד סמבה במסיבת רחוב מטונפת בפאתי פלורנטין - אז יש בזה מן המהפך, הדרמה וכן - גם מופרעות.

 

 

 

 

לירז כבר על הרכבת


אבל מה שהיה הכי עצוב בהדחת השקר הזאת לא היה סימה, מירב, מגי או אליאב אלא מה שעבר פסיכולוגית על לירז: לירז עמדה להדחה מול טילטיל ו"ניצחה אותו", טילטיל לכאורה מודח והיא נשארת ורואה בזה ניצחון אדיר, עדות לאהבה ענקית מהציבור, לדרך שעברה, לזה שמגיע לה טוב. היא רועדת, בוכה, מוצפת אסירות תודה - ממש עוברת תהליך של קבלה עצמית דרך הקבלה של המצביעים - שלא קיימים.

 

מה יעלה בגורל של התהליך הפסיכולוגי הזה שבעצם לא מעוגן במציאות? האם אפשר לעשות 'רוורס' לתהליך פסיכולוגי? הפקת "האח הגדול" משחקת לאנשים במוח בדיפולט אבל אתמול זה כבר היה ממש צורם, התכווצתי במבוכה מהידיעה שלירז תגלה בקרוב שלא היה ולא נברא.

 

האח הגדול
האח הגדול | צילום: צילום מסך-

את מסתכלת על גבר כמו דולר


אביבית בר זוהר טוענת שהיא הכי מאמינה באהבה אבל שגם כולם מתגרשים בסוף לכן עדיף להתחתן עם גבר עשיר. סימה נחרדת ומודיעה לה שאם היא מסתכלת על גבר כמו על דולר גם הוא יסתכל עליה כמו על דולר (אהבתי את הדיבור במט"ח) בר זוהר לא מבינה מה הבעיה וטוענת שאין דבר כזה 'לבוא ממקום נקי' ושכל גבר רוצה ממנה דבר אחד (=סקס).

 

אז עם כל ההצהרה של ה"אמונה באהבה" בעצם המשוואה היא מאוד פשוטה - עין תחת עין, ישבן תחת מזומן, דהיינו - בר זוהר מרגישה שכל הגברים רוצים ממנה רק דבר אחד ולכן גם היא ב'כובע' של עסקים ומוודאת שהעסקה תצא משתלמת לשני הצדדים. סימה בעיקרון מתרעמת בכל רמ"ח איבריה אבל עם זאת, נראה שהיא מכירה ומבינה את הסיטואציה מקרוב, "את מקבלת 100 אלף דולר לפרק בקניות אבל בתמורה צריכה להיות חיילת שלו חודש", "desperate housewives", גרסת נווה אילן - מי מרים את הכפפה?

 

 

סימה נגד אביבית: מי לדעתכם צודקת?

A post shared by האח הגדול (@bigbrotherisrael) on

כמה נקודות-


*רועי מציק ללירז ומעיף עליה מטאטא מלא אקונומיקה (לא הבנתי, זה שיטת ניקוי שלא הכרתי? ספו לי עוד) והיא קוראת לו מפגר = עד כאן סיבה ותוצאה קלאסיים. אבל רועי, שעוד חווה את חווית הילד המנודה מהחטיבה, מתעקש שזה שקראה לו מפגר אומר שהיא לא אוהבת אותו ולא הייתה יושבת לידו באוטובוס בדרך לטיול שנתי. לירז : "לא, זה פשוט אומר שאתה מפגר".

 

*מגי קופצת כמו מתאגרף בזירה כשהיא שמחה, עם אגרופים והכל.

 

*נטע ברזני ממשיכה לקבל הוראות הפקה באוזניה ולפרטט עם אליאב בכל הכוח והפעם - בוא נלקק סוכריה ביחד. (שוב זכרונות מאלעד בכתה ה'), בכל אופן, אליאב לא מרים את הכפפה המוגשת לו על מגש של כסף ואח"כ נטע אומרת- "אם היית גבר היית מזיז את הסוכריה" והוא עונה לה :"דווקא אם לא הייתי גבר זה מה שהייתי עושה". אליאב יא נסיך בקשה שכל הגברים הבינו טוב טוב את המסר החשוב.

 

רגעים לציטוט:


ישראל למגי: "את הגזר אני המקל", דירטי טוקינג

נטע למריה: "נכון יש חיות בעולם? נגיד את עכבר", את תוכי מה נשמע

ישראל למגי: "רוצה ללכת לרקוד?" מגי: "לא, אבל צריך להראות נוכחות", אני בכל חתונה

מגי לנטע: "אנחנו נלחמים על החיים שלנו כאן", כפי שאמרתי קודם - אתם לא, זאת רק תוכנית.

אליאב "מודח" ונשלח לסוויטה: "יש סוויטה? אני בסוויטה?", ישרוטל/קלאבהוטל - היידה, להרים את הכפפה

מגי מדברת עם התמונה של ישראל, לירז לתמונה: "ישראל רוצה שאני אעיף לה כאפה?", לול, התוכנית האמיתית היא כאן