הכירו את בר, בת של אגדת רוק ישראלית וכוכבת עולה

שלמה ארצי חובר לג'ורדי ומנסה להישמע כמו סטטיק ובן אל, מושיק עפיה מפספס בשיר חתונות חדש, הראל מויאל מרגש והזמר שהפך לכוכב רשת בלהיט חדש. סיכום מוזיקה ישראלית

בר אלגרנטי, זמרת
בר אלגרנטי, זמרת | צילום: יוטיוב

במה חדשה: בר אלגרנטי - Me And You

 

בר אלגרנטי, בתו של אגדת הרוק הישראלית חיים אלגרנטי מלהקת "האריות" (להקה מהסיקסטיז), הוציאה השבוע לאור שיר חדש שכתבה והלחינה בעצמה - Me And You שיר בלוז-סול-RNB רומנטי מקורי המושר בלעז, זוכה להפקה מוזיקלית בסגנון חוצלארצי וחושף זמרת נהדרת.

 

שלמה ארצי פתח את הקיץ רשמית עם שירו החדש - "קיץ עשה לי טוב" בו חבר ארצי לראשונה למפיק הלוהט של סטטיק ובן אל - ג'ורדי ג'ורדליש (ירדן פלג) למה שיצר שיר פופ בניחוח נוסטלגי (א-לה סיקסטיז) עם השנינות הטקסטואלית של ארצי וכמיהתו וערגתו לימי התום שבעבר.

 

השיר למעשה נכתב והולחן לראשונה על ידי ארצי לאלבומו "ירח" בראשית הניינטיז, אך זה החליט לגנוזו ולהוציאו מן האוב בימים אלו כשהוא נותן לו רלוונטיות עדכנית בדמות פזמון קליט, בתים כיפים ושריקה שמוסיפה טעם מגניב לשיר. אגב, הוייב שבשיר מזכיר לי מעט את הסטייל של "זהב", להיטם של סטטיקאל משנה שעברה. בכל אופן, שלמה ארצי נשמע במיטבו.

 

מושיק עפיה מנסה לרכב על להיט החתונות הבא שלו (אחרי תקופה ארוכה שלא עשה כן) ומבליח עם "הכי יפים במדינה", שיר דאנס חפלתי שכתב והלחין עבורו משה בן אברהם. בשיר יש כל האלמנטים הנוסחתיים של שיר ים תיכוני: שרבוב מילים בלועזית בטקסט עברי, אזכור של אלכוהול וסלנג מאולץ ("כולם במוד תביא עוד צ'ייסר, החתן בעננים, אם אשכחך ירושלים, איך כולם פה מתרגשים, רוקדים צמוד אחח איזה קצב, יש פה די ג'יי לפנים").

 

השיר אמנם קצבי ועפיה אמנם מבצע אותו כמו שעפיה יודע לבצע שיר כזה, אך הפזמון לא שובה את האוזן (גם לא לאחר האזנות חוזרות ונשנות), המלודיה לא משאירה חותם כלשהוא וגם ללהיט אינסטנט קשה לי לראות את השיר הופך. נחמד מינוס מסחרה נטולת חן.

 

מי שכן נגע לי בלב השבוע הוא הראל מויאל שאחרי פסק זמן הוציא את אחד השירים הכנים והפתוחים שלו - "מחשבות", שיר בו הוא מספר בצורה חופשית על המשברים בחייו, החלומות והרגשות שאבדו במרוץ בו היה שרוי, העוגן שקיבל מאהובתו והכאב על אובדן החברים שהלכו לעולמם ולא ישובו. לחן קליט משמיעה ראשונה, טקסט מעולה וסנטימנטלי וביצוע מלא נשמה. שאפו!

 

יגל, שפרץ לאחרונה לתודעה עם להיטים כמו "אין לי אוויר" ו"אל תסגרי לי את הלב" שגרפו מיליוני צפיות ברשת, שחרר השבוע שיר חדש - "חזרתי לחייך", שיר אהבה על בחור מיוסר לאחר פרידה ש"נגאל" מייסוריו לאחר שובו לזרועותיה החבוקות של אהובתו. גם ביצוע נהדר, גם לחן ים תיכוני רך הנע בין ה"נשמה" (שיר דכאון קל) לחפלה (מלאת התקווה). מסוג השירים שנשמעים כלהיט פוטנציאלי מהרגע הראשון.