חתן פרס ישראל לספרות, נתן שחם, הלך לעולמו

נתן שחם, איש רוח וספר, מחזאי, מוזיקאי, לוחם, ומן הבולטים בסופרי דור תש"ח שתרם לספרות הישראלית אוצרות רבים, הלך לעולמו בגיל 93

נתן שחם ז"ל
נתן שחם ז"ל | צילום: דוד (דדה) עינב

נתן שחם ז"ל הצטרף לקיבוץ בית אלפא בשנת 1945, והיה חבר בה עד יומו האחרון. הוא נודע גם כנגן ויולה מדופלם ונהג מידי שבוע לנגן ביחד עם חבריו מקיבוץ חפציבה השכן- נגני התזמורת הקאמרית הקיבוצית. שחם נקשר לקיבוץ ולא עזב את הגלבוע, על אף כי בנוסף לקריירה הספרותית שלו, מילא גם מגוון תפקידים ציבוריים, ביניהם: משנה ליו"ר הוועד המנהל של רשות השידור, נספח התרבות של ישראל בניו יורק והמנהל הכללי של הוצאת הספרים "ספריית פועלים".

"אנו נפרדים בצער מאיש נעים הליכות, ידען עצום, פורץ דרך ויצרתי שביטא בצורה מבריקה את חיי המציאות היומיומית במדינה המתהווה. שחם היה מגשים במלוא מובן המילה. איש אשכולות המחפש להרחיב את אופקיו, ובמקביל ייצר נכסי צאן ברזל, שביטאו את ערכי ההתיישבות בכל רגע ורגע. אנו בגלבוע נזכור היטב את תרומתו לתרבות המקומית, וננסה להתנחם ביצירותיו האדירות שיישארו גם לאחר לכתו. יהיה זכרו ברוך ומורשתו מונצחת בדברי הימים של התרבות הישראלית".

 

במשרד התרבות והספורט סופדים לחתן פרס ישראל לספרות, נתן שחם, שהלך לעולמו. השרה רגב: "סיפור חייו ויצירותיו שזורים בהוויית תקומתנו וחיינו בארצנו. הוא היה ממשחררי אילת וממניפי דגל הדיו. הדיו, שטבע ביצירה העברית ובדברי ימינו, ימשיך להיות חקוק בנו לעד. יהי זכרו ברוך!"

ההלוויה תתקיים מחר (יום ג'), בשעה 18:00 בקיבוץ בית-אלפא.