"אני בגיל של אמא שלך": הפרצוף האמיתי של אורלי נחשף

האח הגדול פרק 17: אורלי עוזבת את הבית עם חביאום של סוכריות ל-10 שנים, מגי וישראל עולים על שרטון וסימה מבטיחה שריטות בנשמה. מיכל קליינברג, ביקורת

האח הגדול
האח הגדול | צילום: צילום מסך

משימת ממתקים מטריפה את הבית

הבית הופך לממלכת ממתקים וזה מטריף במיוחד שני אנשים - את אורלי ואותי. את אורלי, כי היא גדלה בפנימיה והייתה צריכה לעשות 'חביאום' לסוכריות בבור בחול ואותי, כי גדלתי עם אמא בריאותית שטענה שתמרים זה קינוח והייתי צריכה לעשות 'חביאום' למקדונלדס מתחת לכרית (דרך אגב, לא רק הבעיות שלי ושל אורלי נחשפו לאור המשימה אלא עוד כמה, החל מהפרעת האכילה הסביבתית המשונה של תומר, שמשום מה מתעקש להתערב לאנשים במה שהם אוכלים, הפעם לאורלי, כשהוא שואל אותה כמה סוכריות כבר אכלה ואומר לה "לא להגזים" וכלה באכילה הרגשית של מגי, שבעוד אורלי מתארת באוזניה באופן מפורט איזה כיף יהיה לישראל עם מריה בחדר הסגור - דחפה מגי עוד ועוד פרוסות לחם עם נוטלה לפה, אבל נחזור לזה).

 

פספסתם את הטורים הקודמים? תתביישו לכם:

למה באמת תמי מונטג עזבה את הבית?

"חבר שלך רוצה למסור לך שאת רווקה ואישה חופשייה"

 

אז הבית מתחלק לשניים - ישראל ומריה וכל השאר; ישראל ומריה הם לצורך המשימה עמי ותמי ואם אתם לא מכירים את הסיפור של עמי ותמי, אל חשש, בשביל זה אורלי פה והיא בדיוק קנתה את הקלטת של זה משום מה ("יש לי וידיאו עם שלט"): אז מסתבר שהסיפור הוא על אב קשה יום, שכל יום יוצא לדשא לחפש אוכל, הילדים שלו מתעצבים מהמצב ויוצאים לעבוד בארומה כדי לעזור עם הכסף בבית אבל אז תופסת אותם המכשפה 'גזלדה' ומכניסה אותם לארונות מצ'וקולדה. האם בסוף הם יוצאים מהארון? האם גזלדה מודה שסמוטריץ' שלח אותה לכלוא ילדים בארונות? כל זה בקלטת ההמשך.

 

אני בשופרסל בכפר סבא
אני בשופרסל בכפר סבא | צילום: צילום מסך

סרטוני הסכסוך

מה הם סרטוני הסכסוך? סרטונים שנועדו לחרחר ולהשחיר, כמובן שביופמיזם תמים ופשטני המשימה נקראת "מי אמר למי?", בפועל האח הגדול מצטט משפטים שנאמרו בין אנשים ב-4 עיניים על אנשים אחרים ואז מקרין אותם, "ויי ויי מה היא אמרה עלייך", הגרסה הממוסדת.

 

אז תומר רואה שלירז שונאת אותו (שוקינג) ולירז לומדת בדרך הקשה לעולם לא להתעסק עם הילדים של סימה, שכן סימה מבטיחה "לשרוט את הנשמה" למי שרק יעז. לגבי סימה - נכון, היא לא מווסתת רגשית לפעמים, אבל היא בסך הכל בן אדם טוב עם לב רחב. להבדיל מהדמות הלכאורה טובה, רק כי היא מצחיקולה ואסלית ואומרת 'כפרה' גם לרהיטים - אורלי.

 

צילום: צילום מסך

מי את אורלי?

ייאמר לזכות עם ישראל שאם היא הודחה הוא כנראה לא קנה את ההצגה וזה מה שזה היה - הצגה. אחד בפה (כשהצלחנו להבין) ו-8 בלב. הולכת ואומרת לכולם כפרה עלייך שימדורה וכו' אבל במקביל זורעת זרעי רעל קטנים ולכאורה תמימים, הרי לא במקרה אורלי אומרת למגי, בעוד החבר שלה נעול בחדר עם מריה, איזה דוגמנית מהממת מריה, איזה נשמה היא, איזה כיף יהיה לישראל להכיר אותה וכו'.

 

כמו כן, אורלי כל הזמן אומרת ומציגה כלפי חוץ שהיא באה לבית האח להנות, לבלות ולנפוש נכון? אבל כשסימה אומרת דברים בסגנון (באתי למצוא את עצמי המאושרת) אורלי אומרת לה - "פה? פה?! מה חשבת לעצמך?" עוד למשל - היא יושבת בחדר האח ואומרת איך היא אוהבת את תומר כפרה עליו אבל באותה נשימה גם שהוא הבן אדם הכי לא אמין שהכירה, שהוא סכנה, איש מלא בשדים ושצריך להתרחק ממנו. איפה זה היה בסרטוני הסכסוך?

 

sugar rush
sugar rush | צילום: צילום מסך

טרור של גיל ומסכנות

עוד - ב"מי אמר למי", שסימה אמרה על לירז שהיא "שטן מהלך על שתיים", אורלי מיד מפלילה את סימה + מוסיפה שמן וכוסברה למדורה: "יו איזה מילה קשה! איזה דבר נורא להגיד! מי אומר דבר כזה?" לסימה נפלט "מה את מפגרת?" מה שיעלה לה לאחר מכן בסשן התנצלויות מייגע כי לאורלי יש את טיעון הברזל התמוהה של הכבוד והוא: "אני בגיל של אמא שלך". זהו, תתפוצצי. לא משנה מה האינטראקציה, מה היא אמרה לך בחזרה, מה ראוי בין שני בני אדם - אורלי בגיל של אמא שלך כלומר היא בעצם מיטונימיה של אמא שלך עצמה, כלומר - תתביישי לך ולכי לחדר שלך מיד.

 

ואכן רטוריקת הקסם הזו עובדת על סימה והיא בסופו של דבר מוצאת את עצמה מתנצלת ללא הכרה, נסוגה לחלוטין ומנסה לפנות את הזנב של עצמה מבין הרגליים. זה בעצם טרור של אורלי, טרור שמשחק על שילוב של גיל ומסכנות, שילוב שעושה אותה בעצם חסינה לכל ביקורת. באופן אירוני, שניה אחרי סאגת ה"מפגרת", היא קוראת למירב "מערולה" (מה שזה לא יהיה) ומירב מנסה להפציר בקול ענות חלושה, "זה מעליב אותי", אבל מירב תירגי מהר אוקיי? אורלי בגיל של אמא שלך.

 

 

שוגי והרמאויות

מגי מבינה ששוגי שלה (שבכלל רוצה שיקראו לו ג'יימס!) נעול בחדר קטן עם מריה, בסך הכל אחת הדוגמניות היפות בארץ, ואיך לומר את זה - נהיית נחושה מאוד לעזור לו להשתחרר מהמצב הנורא הזה, כל כך נחושה שהיא מרמה במשימת הגולות. עכשיו, מ-1 עד 10, כמה זה רעיון טוב לרמות בבית שבפועל מתנהל כמו תחת חקירת מוסד מתמדת, מצולם, מצוטט ומרושת 24/7? נכון, לא הרעיון הכי טוב. אבל מה אומר לכם, כנראה שהגעגועים לשוגה הופכים את המוח לשוגי שעומד בחלב הרבה שעות. אז כצפוי - האח הגדול מגלה את זה, פוסל המשימה ומבטיח השלכות. מגי בוכה ונעה בין לקיחת אשמה להתנערות ממנה, תלוי עם מי היא מדברת.

 

לשם האיזון
לשם האיזון | צילום: צילום מסך

זוג קלאסי

ישראל חזר ממאפיית החטאים ומגי במצב טעון: גם היא ראתה שאמר שהשוגי שוגה שלהם נהיה סרחנה (יענו מגי תחפפי את הראש), גם הוא היה נעול עם מריה דומרק בחדר קטן וגם היא הרסה את משימת התקציב לכל הבית. ישראל מצידו - הוא ישראל, עם וייב של סטלן, צחוקים, בקליל, מה קורה אחינו. מגי צריכה חיבוק, ישראל צריך מקלחת, מגי מנסה להזרים לשיחת נפש צפופה, ישראל מנסה לזרום על הכרית שלו לעבר הרי החושך.

 

מגי שואלת אותו - "איך היה לך שם?" ישראל משתף: "סבבה". מגי: "יצא לך לחשוב שם?" (תרגום בגוף הטקסט - בקיצור התאהבת במריה או מה?) שוגי מצידו נראה כאילו היה מוכן להכין עוד 200 חלות עכשיו רק שתניח לו. "טוב אתה רוצה להשאיר את זה ככה נשאיר את זה ככה", אומרת מגי את משפט הפאסיב אגרסיב הנשי הבינלאומי, "אני עייף גמור ורוצה לישון", עונה לה ישראל את המשפט המתחמק הזכרי הבינלאומי. סך הכל דו שיח קלאסי של גבר ואישה בכל רחבי העולם. האם זוהי עליה על שרטון? או שמא ישראל באמת רק "רוצה לישון"? נראה בהמשך.

 

עמי ותמי
עמי ותמי | צילום: צילום מסך

הדחה

דו קרב צמוד בין אורלי למגי - שתיהן בשוק מהמצב; צורת ההתמודדות של מגי עם המצב היא במתקפת שרבובי שפתיים חסרת שליטה שנעה על כל הוורסיות של דאק פייס, ניפוח, שרבוב ומצמוץ, זה היה מרתק וקשה לצפייה. שיטת ההתמודדות של אורלי - יאללה בלאגן, מסיבה עם מוזיקה דמיונית שרק אני שומעת, חאפלה, צחוקים, הכחשה הכחשה הכחשה.

 

בסוף אורלי יצאה ואם אהבתם את סוד הקסם השכונתי שלה אז קיבלתם אותו גם בהדחה, כשאורלי פשוט עשתה כרצונה והלכה להתחבק עם המשפחה תוך התעלמות מסוללת המנחים והפצרותיהם "אורלי אנחנו מזכירים לך שאת בשידור חי". חבר'ה - אורלי בגיל של אמא שלכם, שחררו את השידור.

 

 

רגעים לציטוט:

מריה לישראל: "אני צריכה לעשות סדר בראש", ישראל: "לכי שבי בשירותים", הילד גאון

ריב עץ השורשים: "אורלי: הבן שלי עכשיו פגוע ממך", סימה: "אמא שלי פגועה ממך"

אסי לאורלי: "את מופתעת שהודחת?" אורלי: "לא", אסי: "אולי בכל זאת"?, מראיין בחסד

תומר לאורלי: "איזה סוכריה זאת שלך?", אלוהים תומר תן לאנשים לאכול!