הכל כלול: האם האירוויזיון יתקיים בכלל באילת בסוף?

הרבה ערים יצאו לקרב על אירוח האירוויזיון אצלן ועכשיו יש מתמודדת חדשה על המפה - אילת! שמבטיחה אירוע בלתי נשכח. אז מהם תנאי הסף בכלל לקיום האירוע? צפו

אילת
אילת | צילום: גטי

בשבוע הבא בשני או שלישי תתקים פגישת עבודה ראשונה מסודרת בין תאגיד השידור הישראלי לבין איגוד השידור האירופי זה יקרה בז'נבה במטה המפואר הרשמי של ה- EBU.

 

בפגישה הזו שתהיה פגישה עניינית מקצועית ידונו בעיקר בעניינים הטכניים באירוח האירווזיון, לא ידונו בזהות העיר המארחת אבל שם ינתנו לתאגיד הישראלי תנאי הסף לקיום התחרות שהם מאוד מאוד ברורים ולפיהם תוכרע העיר שתארח את האירוויזיון.

 

תנאי הסף הם כדלקמן:

 

אירוויזיון
אירוויזיון | צילום: הצינור

בדרך כלל יש בסביבות 20 אלף איש בקהל בגמר האירוויזיון אבל מבחינת האיגוד האירופאי גם 10 אלף זה בסדר. אז הרבה ערים ישראליות רוצות להתחרות על הזכות לארח את האירוויזיון השנה בישראל למרות שבסופו של דבר רק שתי ערים יגיעו לשלב הסופי והאיגוד יבחר את הזוכה.

 

אז מי המתחרות? חיפה, שמציעה את איצטדיון סמי עופר, כשהבעיה איתו שהוא לא מקורה. תל אביב כמובן מאוד רוצה גם ותנסה לקיים את האירוע בהיכל מנורה מבטחים (למרות שהוא לא מספיק גדול והיא תצטרך לפתור את זה), ירושלים כמובן - מציעה את פייס ארנה, והאורחת המפתיעה ברשימה שמעוניינת לארח את התחרות - אילת! מעיריית אילת אמרו שאם וכאשר זה יקרה - הם מכינים אירוויזיון בלתי נשכח.