ליבי רן לא מסתיר: "אני רוצה להתחתן עם אליאנה"

השניים השיקו מופע משותף שמוקדש לשירי "הכבש השישה עשר" וזה מתוק כמו שאתם רק יכולים לדמיין. צפו

לי בירן ואליאנה תדהר
לי בירן ואליאנה תדהר | צילום: דודי פטימר

ביום שישי האחרון השיקו אליאנה תדהר ולי בירן, מכוכבי הילדים והנוער הגדולים בתקופה האחרונה, את מופע המחווה החדש שלהם לאלבום המופת "הכבש השישה עשר" החוגג השנה 40 שנה להיוולדו. בשנת 1978 תורגם ספר הילדים שכתב יהונתן גפן לאלבום מוזיקה מצליח בהשתתפות גידי גוב, יוני רכטר (שהלחין רוב השירים וניהל מוזיקלית), דיויד ברוזה ויהודית רביץ. בין השירים שהפכו כמעט מיד לקלאסיקות ניתן למנות את "גן סגור", "אני אוהב", "איך שיר נולד?", "הילדה הכי יפה בגן" ו"ברקים ורעמים".

 

לאורך השנים נעשו לא מעט הפקות שונות שהביאו לבמה את השירים הקלאסיים שגידלו ומוסיפים לגדל דורות של ילדים, והפעם היו אלה תדהר ובירן שהחליטו להרים את הכפפה הכבדה ולעשות זאת לרגל יום ההולדת ה-40 של אלבום המופת.

 

לי בירן ואליאנה תדהר
לי בירן ואליאנה תדהר | צילום: דודי פטימר

המופע, בו נכחו בעיקר ילדים והורים, נפתח בהצהרה רומנטית של בירן על רצונו להתחתן עם תדהר, מה שגרר אחריו צרחות וצווחות התלהבות מצד מעריציהם ובעיקר מעריצותיהם. את הקרח שברו השניים עם ביצוע קסום ל"איך שיר נולד?" הנודע מהמופע המקורי.

 

לצד שילוב קוריוזים משעשעים וקיטשיים (זה מה שילדים אוהבים, לא?) מחייהם הפרטיים, ביצעו תדהר ובירן עם להקה מצוינת ועיבודים עדכניים ומעולים (להם אחראיים בירן ואביב קורן) את מיטב השירים: "אני אוהב", "גן סגור", "מי שמביט" (שזכה לעיבוד רוקי במיוחד), "אבא חזר מאילת" (שזכה לעיבוד חפלה מסלסל), "הילדה הכי יפה בגן" ועוד.בירן ותדהר דאגו לקשר חם וצמוד עם הקהל, הסתובבו בין הילדים, העלו ילדה לבמה וצחקו זה על זו בחינניות מתוקה כשהם לא מותירים רגע קט של שעמום לכל אורך המופע; הדבר היחיד שקצת היה חסר במופע זה התוכן. השניים לא הזכירו ולו במילה אחת את משתתפי האלבום והפרויקט המקורי, לא הזכירו את מלחיני השירים (מלבד רכטר), לא ציינו את העובדה כי מדובר בספר ילדים שהפך לאלבום ולא טרחו להרחיב מעט במידע מאחורי השירים או האלבום, דבר שהוא די הכרחי במופע מחווה.

 

לסיכום, המופע היה מעולה מבחינה מוזיקלית והגיש בצורה עכשווית, צעירה ומעניינת את המילים, אך מעט יותר תוכן מעמיק נלווה, היה יכל להפוך אותו מ"בסדר גמור" ל"מצוין".