טוב שחזר? זה מה שחשבנו על הקליפ החדש של גיל ססובר

בלקן ביט בוקס משתפים פעולה עם ברי סחרוף, דיקלה אומרת תודה, גיל ססובר מפתיע את כולם בקליפ חדש והאולטרס פותחים את הקיץ • חדשות המוזיקה הישראלית

גיל ססובר
גיל ססובר | צילום: יוטיוב

ברי סחרוף וההרכב בלקן ביט בוקס חברו השבוע לסינגל חדש ומשותף - "לובסטר", ממתק גרוב, רגאיי, אוריינטל רוק מקורי וסוחף. את השיר כתב גלעד כהנא ("הג'ירפות") והלחינו סחרוף והבלקן ביט בוקס, שמציג הרמוניות נפלאות בין סחרוף לתומר יוסף (סולן "הבלקן"), עיבוד עכשווי וישראלי ותוצר המשלב טקסט מחאתי המצייר את הריאליזם הישראלי בצורה אותנטית לצד לחן קליט וסוחף. שילוב נהדר!

 

 

"תודה" הוא שם שירה החדש של דיקלה שזכה לקליפ אנימציה מושקע ומרשים. השיר, שממשיך את הנוסחתיות הבטוחה של דיקלה סופן בחובו שירת נשמה מלנכולית לצד טקסט עצוב על אהבה שאיננה, וההתמודדות עם חסרונו של בחיר ליבה.

 

האמת? השיר לא מביא בשורה חדשה מבית היוצר של דיקלה ששומרת על עצמה באותו סטטוס קוו מוזיקלי, מבלי להעז ולהמציא את הגלגל מחדש. שיר שמשמיע את דיקלה במלוא תפארתה, אך גם ככזו שקופאת (נכון לשירים האחרונים מהאלבום העתידי) על שמריה.

 

 

אחד השירים המדוברים ביותר השבוע היה "פרק של ילדות", שיר חדש מבית היוצר של כוכב הקומדי סטור מהניינטיז - גיל ססובר שחזר בשיר ומופע חדש. בשיר, חוזר ססובר אל ימי התום של נעוריו וילדותו, אל הזמנים שהשתנו ונותן מבט נוסטלגי ומרגש אל ימים שהיו וישובו לא עוד. בסיום הקליפ לשיר, הוא מחזיר לחיים את ז'אק, דמותו של הפרופסור הצרפתי המטורף מה"קומדי סטור" ומעורר געגועים.

 

מלבד הקליפ והבשורה המרגשת על שובו של ססובר, הטקסט שכתב ססובר מצוין ואיכותי, הלחן של איתי זילברשטיין עוטף היטב את המילים אך השיר שומר על אותו הטמפו ואיך לומר זאת בעדינות? ססובר אינו זמר שמצליח לשרת היטב את התמהיל המוזיקלי המעולה שיצר על זילברשטיין. אבל, קול זה לא הכל כשיש קומיקאי ענק ודמות שרבים (כולל כותב שורות אלה) גדלו עליה בניינטיז.

 

 

 

האולטראס (אלי פרץ ודן ברטוב) פותחים את הקיץ עם להיט חדש מבית היוצר שלהם מתוך אלבום חדש שבדרך - "טריו בריו", היפ הופ כחול לבן אנרגטי ושובב הכולל פזמון מסולסל וקליט, שממשיך את מסכת השירים הקצביים של ההרכב שהוליד את הלהיט "מסיבה בחיפה" וחבק אלבום בכורה מצוין לפני כשנה וחצי ("איזה לילה הולך להיות").

 

יש הרבה שירים שמדברים על מדינות וערים ברחבי תבל וגם על ערי ישראל, אך האולטראס הצליחו לצאת מנישת הבנאליות המצופה ולהביא משהו חדש, מרענן ומלהיב. על העיבוד וההפקה המוזיקלית אמונים עידו נמר ורובי פאייר.

 

 

 

במה חדשה: MAGEN- A Little Shake

 

במקרה נחשפתי בפייסבוק להרכב מטאל מעולה שחבק שיר חדש בימים אלו - MAGEN הרכב רוק צעיר ותוסס ששחרר את A Little Shake, שיר הכולל טקסט פרוע לצד סולואי גיטרה בועטים וקול עוצמתי של הסולנית (אתל מגן) המשלב שירת בלוז, סול וכמובן רוק בועט וחסר פשרות. חומר מרענן ומקורי ששווה לשים אליו אוזן (ולב).