צ'ארמר: הבן של מוש בן ארי מפתיע

מורן מזור חזורת בשיר פופ חדש, עמיר לב מלנכולי אך אוהב, מאור כהן באלבום סולו חדש והרכב הדרים-פופ המסקרן שמחזיר את האייטיז לאופנה. סיכום מוזיקה ישראלית

ניתן בןארי
ניתן בןארי | צילום: יוטיוב

אחרי פסק זמן די ארוך (4 שנים), מורן מזור, זוכת עונתה הראשון של התכנית "אייל גולן קורא לך" ונציגתנו באירוויזיון 2013, חוזרת עם שיר חדש - "כמעט מאוהבים", המציג את האג'נדה המוזיקלית החדשה שלה - פופ קליט ועכשווי עם נגיעות מלנכוליה טקסטואלית.

 

מקווה כי אני טועה אך קשה לי לראות כיצד השיר, שנשמע מצוין מבחינת העיבוד, הביצוע והטקסט, וגם די טבעי למזור כמבצעת (למרות הדגילה בפופ, היא "מרביצה" פה ושם סלסולים קלים), הופך ללהיט ויריית פתיחה אידיאלית עבורה, שכן חסרים בו מקוריות ושוני משאר שירי הפופ שיוצאים בשרשרת מסחרית בימים אלו ובכמויות מסחריות ויהיה לו די קשה לבלוט ולהעפיל על שאר השירים הנוסחתיים כמו שיר זה.

 

"חשמל מהשמש, יושב במרפסת, אבא שלי מת, יכולתי אחרת, אין פעם הבאה" זה הטקסט הפותח את שיר הנושא מאלבומו החדש של עמיר לב - "חשמל מהשמש" שיצא כסינגל השבוע ומצדיק היטב את תדמיתו ומעמדו של לב כאחד הכותבים הכנים, העמוקים וחסרי המעצורים (יצירתית) במוזיקה הישראלית, ובשיר זה כמו בשאר יצירתי מצליח לב למצוא את החיבור המושלם בין טקסט כואב ולהלביש עליו לחן מנחם (אתנו-רוק שורשי) שנוסך קורטוב אופטימיות ותקווה בביצוע מלא אמוציות כנות ורגש אמיתי.

 

זה יישמע מעט "פלצני" מצידי אבל אני בכנות חושב ש"חשמל מהשמש" הוא אחד השירים הכואבים אך גם מסקרנים וטובים שהוציא לב לאחרונה ומציג את המשך תהליך התבגרותו שמשתקפת ומתבלטת מאלבום לאלבום. משתבח כמו יין.

 

מתוק, מתוק, מתוק. זה מה שחשתי בלב כשהאזנתי לשירו החדש של ניתן בן ארי, בנו של מוש. שיר רומנטי, סנטימנטלי, קצבי וקליט בניחוח רגאיי צברי כחול לבן. יש לו גם את הקול המתאים, גם את הלחן (של EZ) שתופס את האוזן משמיעה ראשונה וגם את הפשטות הטקסטואלית שמצליחה פשוט לגעת בלב ותכלס? לא צריך יותר מזה.

היוצר, זמר ושחקן מאור כהן חבק השבוע אלבום סולו חדש וחמישי במספר - "מקום שקוף" המונה תריסר שירים חדשים פרי עטו שנעים בין בלדות נוגות, רוק אמצע הדרך קליט וקצבי והשפעות Fאנק דיסקו סבנטיזיות שמציגים את הרבגוניות היצירתית של כהן שיוצר אלבום קל לעיכול, מיינסטרימי ומצליח למצוא את המינון הנכון בין טקסטואליות נבונה ללחנים מלודים ועשירים ששובים את האוזן משמיעה ראשונה.

 

באלבום נמצאת גם הפתעה מיוחדת: דואט מתוק מדבש בין כהן לסולנית ג'יין בורדו - דורון טלמון בשיר "בוא" וכן לחנים של כהן לשירי משוררות מיתולוגיות כמו רחל ולאה גולדברג. כהן נשמע רלוונטי ומסקרן מתמיד. רוק-פופ ישראלי במיטבו.

 

במה חדשה - Lost Lights - Everything Is New

 

לאחר EP מעולה שהוציאו השנה, הרכב הדרים-פופ Lost Lights (נדב פרסר וקייט אורן) חובק סינגל חדש ואלקטרו פופי שנשמע כנולד במועדוני האייטיז מימי הסינטי - Everything Is New, שיר קליט וקצבי בלעז שמביא משהו מיוחד, מסקרן ובלתי שגרתי לסצנה המקומית ומציג הרמוניות קוליות מעולות של הצמד עם עבודת אולפן מושקעת של מיזוג בין אולדסקול לוייב החדש והעדכני.