"תעשיית הקומיקס לא היתה כזו בלעדיו": סופרמן חוגג 80

בדיילי פלאנט מכירים אותו כעיתונאי הביישן קלארק קנט, אבל סופרמן מצית את הדמיון ומגלגל סכומי עתק כבר 80 שנה. כעת, קומיקס מיוחד חוגג את האירוע, והמעריצים בטירוף

גליון קומיקס ישן של סופרמן
גליון קומיקס ישן של סופרמן | צילום: גטי אימג'ס/אימג'בנק

איש הפלדה בן 80.

 

גיבור-העל נחת על הכדור הארץ הישר מכוכב קריפטון ב-1938 על השער של החוברת הראשונה אי פעם של ACTION COMICS. וכעת, 80 שנים אחרי, עותק מקורי של החוברת ההיסטורית הזו, שווה היום מיליוני דולרים.

 

לרגל יום ההולדת העגול של סופרמן ושל הדמות שמאחוריה הוא מסתתר, העיתונאי קלארק קנט - חוברת חגיגית תתפרסם ביום רביעי בארה"ב, והיא גם תהיה החוברת מספר 1,000 של "אקשן קומיקס".

 

גיבור-העל בגלימה האדומה, הטייטס הצמוד והקוביות המרשימות, הפך בין לילה להצלחה ועף מחוץ לדפי הנייר להציל את האנושות ולואיס ליין אין ספור פעמים, ולרוב מהרוע של לקס לות'ר. זה קרה בסרטים מצוירים, בסדרות, בסרטי טלוויזיה ובסרטי קולנוע שמושכים מעריצים מושבעים וגם את הקהל הרחב.

 

העמיתים במערכת העיתון "הדיילי פלאנט" מכירים אותו כקלארק קנט, עיתונאי מסור, ביישן וקצת חננה. אין להם שמץ של מושג שהוא נולד בשם קאל-אל, שוגר בחללית לכדור הארץ, ושהוא סופר מהיר, חסין לכדורים, בעל עיני רנטגן - ועוד ועוד. כמובן, עד שהוא נתקל בקריפטונייט.

 

וגם בגילו המבוגר, סופרמן עדיין בלב מחלוקת סוערת אחת, שמחלקת לשניים את כדור הארץ - ואולי אפילו את  היקום כלו: באטמן או סופרמן - מי מנצח בדו קרב?