נוה צור ("גאליס") משחרר אלבום בכורה מפתיע

איזי בלהיט קיץ חדש, באטרינג טריו במחווה מרגשת לאריק אינשטיין, דני בסן חוזר בשיר חדש ומי הוא הראפר החדש שמלהיט את השכונה? סיכום מוזיקה ישראלית

נוה צור
נוה צור | צילום: יוטיוב

במה חדשה: נוה צור - נ.ו.ה (אלבום בכורה)

 

את נוה צור לא הכרתי מ"גאליס" (איני בגיל שצופה בכך), התכנית הפופולארית בה גילם דמותו של הוגו, אלא הפעם הראשונה בה נחשפתי למוזיקה שלו היא ממש בכותבי שורות אלה, לאחר האזנה לאלבום הבכורה שלו - נ.ו.ה המונה תריסר שירי ראפ אותנטיים, מקוריים ונטולי "התמסחרות", מהסוג שקשה למצוא בימינו אנו. באלבום מתארחים מיכאל כהן, מיכאל סוויסה, עידו מימון ועוד מכישרונות הז'אנר.

 

כל שיר ושיר באלבום מצליח לצייר בצורה המיטבית ביותר את הריאליזם האמיתי בדרכו המדויקת והאמיתית של נוה שרואה אותה בעיניים של צעיר בן 24. מה שנוגע באלבום זה שהוא לא "מתיימר". הוא מתעסק בתכלס, בכאן ובעכשיו. השירים עוסקים במוזיקה, בילויים, בית ספר וכמובן אהבה ובחורות. מה צריך יותר מזה? אלבום חצוף, בועט והומוריסטי שגם אם אינכם, כמוני, מחובביו הנלהבים של הז'אנר, תוכלו למצוא בו עניין והנאה.

 

איזי (ארז שרון), מנושאי דגלו של הפופ הישראלי בשנים האחרונות למעשה מתחילת הדרך מצליח לקרוא את המפה המוזיקלית העכשווית ולרקוח ממוחו את הלהיטים הבאים תוך פיצוח הנוסחא הלא ידועה ללהקדים את זמנו ועם זאת להיות במקום הנכון ובזמן הנכון.

 

כך גם זה נשמע בשירו החדש מאלבומו השלישי שבדרך - "אם הייתי יכול", הוא לוקח את הפאן והגרוב הקצביים ורוקח להיט קיץ חדש מבית היוצר שלו שנשמע טוב גם מבחינה מלודית, גם מבחינת הפקה מוזיקלית וגם מבחינת הטקסט שעוסק באינדיבידואל ובתהיות המעסיקות אותו. כן ירבו!

 

הרכב האינדי "באטרינג טריו" (בן הנדלר, יובל חבקין וקרן דוניץ) בניצוחו של בן הנדלר הפעים השבוע את ליבי בביצוע מחודש לקלאסיקה של אריק אינשטיין ושלום חנוך- "הימים הארוכים העצובים", שיוצא בדיוק 50 שנה מאז צאתו באלבום "מזל גדי".

 

האינטרפרטציה החדשה לשיר, שבוצע לא מעט פעמים לאורך השנים, מביאה משהו מרענן ולא צפוי הכולל השפעות ג'אז, נגיעות אוריינטליות וקורטוב אתני ששם את הביצוע הנשי בהתמזגות נפלאה לעיבוד המכשף והלא בנאלי שמצליח להקסים ולנסוך הרגשה נעימה בנשמה.

 

יש זמרים שברגע שהם פותחים את גרונם, אתה מזהה את קולם ומרגיש את הפרפרים שבבטן מתחילים להתעורר. דני בסן, סולנה המיתולוגי של להקת "תיסלם" הוא כזה, ובשירו החדש "מלחמה בראש", הוא נשמע משובח, מרגש ואיכותי כתמיד.

 

הביצוע העמוק של בסן מתמזג היטב עם הטקסט הלא פשוט שחיבר מאיר גולדברג (והלחין בסן) העוסק בהתחבטויות והצלקות הפנימיות שצובר אדם עם חוויותיו השונות עם דגש על תחושותיהם הפנימיות של הלומי הקרב (שפחות מקבלות ביטוי ביום יום) והתזמור הקלאסי לצד העיבוד המוזיקלי המושקע של עדן ניר, משרת היטב את הטקסט והביצוע של בסן ומצליח לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

לאחר להיטו "טיפש או מאוהב" שהפך לויראלי בקרב חובבי הז'אנר הים תיכוני, הכנר המזמר רוניוס משחרר שיר נוסף מאלבום הבכורה שבדרך - "לבד", שיר שאת מילותיו כתבה דיקלה והלחין יפתח שחף.

 

רוניוס לא הזמר הכי גדול שיש, והוא גם לא מתיימר להיות כזה, אבל מהאזנה חוזרת ונשנית לשיריו, ניכר כי הוא מתחבר מאד למילים שהוא שר, שהוא מתחבר לצד העצוב שלו המתגלה בשיר ומצליח לתת 100 אחוז נשמה ו-0 אחוז פלספנות או מניירות מיותרות וזה מה שהופך את שיריו, כמו זה החדש, לאמיתיים ולנוגעים.