כך הפכה גל גדות לנציגה הישראלית החשובה בעולם

הופעות בתוכניות האירוח הנחשבות ביותר, מסעי פרסום ונאומים שהופכים במהירות לויראליים- בהיעדר שר חוץ במשרה מלא הפכה גל גדות לנציגה הישראלית הכי טובה בעולם

גל גדות
גל גדות | צילום: אינסטגרם

גל גדות כבר תיחזקה קריירה הוליוודית מרשימה עוד לפני השנה שחלפה, קריירה ששיאה היה הופעתה בסדרת סרטי "מהיר ועצבני" אבל את הנסיקה המטאורִית שחוותה ילידת ראש העין מאז ההודעה על ליהוקה לתפקיד "וונדר וומן" - איש לא יכול היה לחזות. רבים לא ידעו איך בדיוק להגיב כאשר כלי התקשורת בארה"ב בישרו בפּעם הראשונה על ליהוקה של גדות לתפקיד, תחילה בסרט באטמן נגד סופרמן. היו שהתאכזבו מליהוקה של שחקנית ששמה עוד לא היה מוכר בכול בית בארה"ב והיו כאלה שטיעוניהם היו מעט חשודים יותר, שלא לומר שטחיים.

 

כאשר יצא הסרט החלו החשדות להתפוגג, אמנם הכוכבים באטמן וסופרמן זכו ללא מעט עלבונות בקרב מבקרי ומבקרות הקולנוע, אולם נראה היה שיש הסכמה כי אחת מִנקודות האור בסרט היא הופעתה של גדות. כאשר יצא הסרט וונדר-וומן המהפך הושלם - לא נותר כבר כמעט מי שהעז לבקר את ליהוקה של גדות. המבקרים, המבקרות והצופים והצופות בקולנוע, היו תמימי דעים - גדות נולדה לשחק את גיבורת העל. יותר מכך - נראה שאמריקה פשוט מתאהבת.ולא פחות חשוב - גדות החלה להוכיח את עצמה כנכס כלכלי לאולפני האחים וורנר. "וונדר-וומן" הפך להצלחה מסחרית אדירה ולאחד משוברי הקופות הגדולים ביותר של השנים האחרונות.

 

גדות הפכה לבת-בית בתוכניות האירוח האמריקניות. בתחילה זה נראה כמעט לא טבעי לראות מישהי זרה - עם מבטא ישראלי והומור יוצא דופן - מתנהלת בפורמט כל-אמריקני כמו תוכניות הלילה. אולם עד מהרה היה ברור שזהו בדִיוק חלק מסוד ההצלחה של גדות - מלבד הכישרון והקסם הטבעיים, האמריקנים התמוגגו בדִיוק מהזרות הזאת - גדות לא ניסתה להיראות או להתנהג כמו מקומית.

 

גל גדות בסאטרדיי נייט לייב
גל גדות בסאטרדיי נייט לייב | צילום: חשבון הטוויטר של גל גדות

גדות לא רק צברה מעריצים ומעריצות, היא גם החלה לרשום לִזכותה הישגים שאף ישראלי וישראלית אחרים לא רשמו לפניה. אחרי ששברה את הקופות היא זכתה בסמל הסטאטוס הראשי של כוכבת הוליוודית - הזמנה להנחות את התוכנית האגדית סטרדיי נייט לייב, ואחר כך הגיעה ההודעה כי היא תתארח בפרק של הסימפסונים.

 

הצלחתו הפנומנלית של "וונדר וומן" באה בשנה קריטית בהיסטוריה של הוליווד - פרשת הארווי ויינסטין שהביאה לחשיפת תרבות שלמה של ניצול מיני וסקסיזם בוטה. גדות לא מצמצה - היא הבינה היטב שמי שזכתה לגלם את תפקידה של גיבורת-העל המפורסמת בעולם מחויבת להתייצב בחזִית המאבק. היא הביעַה תמיכה ברורה בנפגעות תקיפה מינית.

 

בשילוב של כישרוֹן רב, קסם טבעי והתנהלות אישית חכמה - הצליחה גל גדות לכבוש את התעשייה. אך כמו

מיד - אי אפשר לצפות שכולם יפרגנו. מדינות כגון לבנון ותוניסיה אסרו את הקרנתו של הסרט בשל הופעתה של החיילת לשעבר גל גדות. מכה שנראה כי האחים וורנר יכולים לספוג בהתחשב בהכנסות האדירות שהביא להם הסרט. גם שנת 2018 נפתחה בסערה- ענקית הקוסמטיקה רבלון בחרה בה לפנים החדשות שלה. העתיד של גל גדות נראה ורוד למדי. בקנה נמצאים סרטי ההמשך של ליגת הצדק ו-וונדר וומן וגדות ממשיכה לסמן וי על פּסגות שכעת, בזכותה, נראות יותר ויותר אפשריות לאומנים ואומניות ישראלים שמנסים להצליח בחו"ל. אנחנו, הקהל הישראלי, יכולים להתגאות בה בלי להתבייש ובלִי להרגיש פרובינציאליים. ודאי כאשר היא עצמה - למרות ההצלחה תמיד גאה לדבר על המשפחה, החברים והבית שבישראל.