האלבומים שיעשו לכם את פסח

חג הפסח מביא עימו מבול של אלבומים חדשים למדף ויוצר אינפלציה מוזיקלית ערבה לאוזן וכמדי שנה, גם אנחנו באתר ערוץ עשר ממליצים לכם על מיטב האלבומים שיעשו לכם את החג

שלומי סרנגה
שלומי סרנגה | צילום: יוטיוב

שלומי סרנגה - "מיסירלו"

 

שלומי סרנגה פותח את הקיץ עם אלבום חדש ואחד עשר במספר הכולל הכל: חפלה ים תיכונית, בלדות רומנטיות, הומור שובב ושירים בעברית וביוונית.

 

האלבום כולל כמה מהלהיטים המוכרים של סרנגה מהשנה האחרונה בהם "שר באמבטיה", שיר הנושא שהוא קאבר מעולה בעברית לשיר העם היווני שהתפרסם בסיקסטיז כשיר סרף בביצוע דיק דייל ואת "מה תשתי גברת?" הקליל.

 

כמו כן, האלבום סופן בחובו מספר הפתעות: קאבר יפהפה ל"דאם דאם" להיטו של אריס סאן (וטריפונס גם פרסמו מאוחר יותר) וגולת הכותרת היא ביצוע יפהפה ל"שיר לערב חג" שביצעה במקור מירי אלוני בפסטיבל הזמר 1973 שזוכה לביצוע מרגש ועדכני מפי קולו החם והענוג של סרנגה. אלבום שכולו הנאה מובטחת.

 

עלמה זהר - "חיים משוגעים"

 

עלמה זהר, מהיוצרות הצבעוניות במחוזותינו בשנים האחרונות, מפנקת אותנו החג עם מיני-אלבום חדש מבית היוצר שלה במסגרתו נושאת אותנו אל נשמת הגרוב והפופ הים תיכוני שלה, עם הקסם הסבנטיזי הבלתי נשכח של המועדונים של אז לצד צלילי אלקטרו פופ מרעננים עליהם מנצח קולה המלטף והכל כך מרגש.

 

האלבום ממזג בין מזרח למערב בצורה עניינית, מגובשת ועשויה היטב ובין השירים שלבטח יעשו לכם טוב על הלב ניתן למצוא את "חיים שלי", "כחולת עיניים" ו"דגים" שמותירים למאזין טעם של עוד. בין היוצרים עימם משתפת זהר פעולה באלבום זה: דודו טסה, גילי יאלו ושלומי חתוכה.

 

דודו טסה - "איגרת אל הילדים"

 

דודו טסה באלבום חדש, עמוק ובלתי מתפשר שלו פרי שיתוף פעולה עם המשורר אלי אליהו. האלבום נולד מתוך ספרו של אליהו "איגרת אל הילדים" מתוכו הולחנו שירי הספר על ידי טסה ונעטפו במעטפת כבדה ומורכבת פרי מוחו היצירתי של טסה.

 

זהו אינו אלבום שייצרב בתודעה כאלבום להיטים סטנדרטי, אלא אלבום הדורש הקשבה רבה ועיכול לא פשוט של רוח השירים והלחנים שזוכים לתזמורים מעולים, עיבודים מושקעים וביצועים הפורטים על מיתרי הנשמה.

 

עינב ג'קסון כהן - "שני לבבות"

 

היוצרת והזמרת עינב ג'קסון כהן משחררת אלבום חדש ומאד אישי בשם "שני לבבות" המציג לראווה זמרת ומבצעת אדירה וכישרונית, יוצרת בחסד עליון הממזגת בין הכתיבה העכשווית לכתיבה ה"נושנה" ומצליחה למזגם בתוך מלודיה עדינה, שברירית ורגישה הממלאת געגועים לימים אחרים של המוזיקה הישראלית האינטליגנטית והרגישה.

 

באלבום ישנם לא מעט שירים שכובשים את הלב משמיעה ראשונה: "למזרח", "אלגיה", "מחפשת סיבה" ו"נשקי אותי" והוא חושף יוצרת רומנטית מאין כמוה. בין האמנים שנטלו חלק באלבום: יהודה עדר, דאנה איבגי, סיוון שביט ודניאלה ספקטור.

 

משינה - "מתים שרים הולכים"

 

באלבום האולפן העשירי של להקת "משינה", מאחרונת המוהיקנים של להקות הרוק הישראלי ה"אמיתי" ומותיקת להקות הרוק בארץ, נשמעים צלילים קסומים שמעוררים געגוע וכמיהה לימי הזוהר של הרוק הישראלי מבית היוצר של יובל בנאי את שלומי ברכה.

 

האלבום, שיוצא 8 שנים לאחר קודמו, נשמע נטול זמנים, נטול הגדרה מוזיקלית מסוימת ונטול מגבלות יצירתיים. הלהקה מתפרעת עם כל ההשראות המוזיקליות והחוויות שהצטברו אצל חבריה ב-8 השנים האחרונות ורוקמת מאסטרפיס שבכל האזנה חושף פן אחר בישותם המוזיקלית של חברי הלהקה.

 

גם בישראל של 2018 הלהקה נשמעת רלוונטית ושומרת על הסאונד ה"משינאי" האופייני לה מבלי להיכנע לתכתיבי נורמות מוזיקליות כאלה ואחרות תוך שימת דגש חשוב על הטקסטים העוסקים בנושאים רלוונטיים כמו מחאה, חברה, צבא וכמובן איך אפשר בלי אהבה ובלי הצלילים העתידניים ה"עמומים" הכה מתוקים שמסמלים בין השאר את סגנון הלהקה? אלבום מושקע שכולו הנאה לכל חובבי משינה ובכלל.