במאי "מוטלים בספק": "ידעתי שנערים שאינם שחקנים יביאו כנות"

אלירן אליה, תסריטאי ובמאי הסרט על נערי השכונות, מספר לירון לונדון על עשיית הסרט: "הייתי צריך להעביר את השחקנים סדרת חינוך, אבל הם התפוצצו על המסך"

מתוך הסרט "מוטלים בספק"
מתוך הסרט "מוטלים בספק" | צילום: יח"צ

הסרט הישראלי מוטלים בספק זוכה לביקורות נלהבות, וכדאי לראותו - בעיקר למי שמודר מההווי והשפה של השכונות. לסרט הזה יש היסטוריה מעניינת, ולאולפן שלנו הגיעו אדר חזאזי גרש, כוכב הסרט תלמיד כיתה י', ואלירן אליה, מורה, תסריטאי ובמאי הסרט.

 

"לפני שאני במאי אני קודם כל מורה", מספר אליה, "רציתי רק לעשות איתם וידאו קליפ, והם לימדו אותי שאין ילד רע - יש ילד שרע לו. כשגיליתי את המעורבות של עדן, הנער הרוצח, בסיפור המתוקשר בבאר שבע, ידעתי שאני רוצה לספר את הסיפור של הילדים האלה. הבחירה היתה ללכת ל-Non-actors מכיוון שהם יביאו אמת, כנות. לא כולם מהעולמות, מהחיים האלה. אדר בכלל קיבוצניק.

"אני כל הזמן צריך לשכנע אנשים שהכל מתוסרט, גם העדויות של הילדים. כמובן שזה המון מהחיים. כשהוא מספר על הקלונקס אני מכיר סיפור דומה על אמא עם ריטאלין. לא תמיד המוסדות יודעים להתמודד עם ילדים כאלה. קודם כל היה צריך להעביר אותם סדרת חינוך, אבל בסוף השחקנים התפוצצו על המסך".

 

אדר מסביר איך הסתגל לאווירה: "קודם כל, עבדתי המון עם אלירן. ישר כשקראתי את התסריט התחברתי לתווי האופי הדומיננטיים של עדן, שיש בו הרבה זעם וכעס. גם אני עברתי חוויות קשות מול המסגרת הבית ספרית".