אמן הרגאיי הגדול בעולם מגיע לישראל

כרוניקס בישראל, פסטיבל ענק בירושלים, מחול עכשווי בתל אביב וגם: זה הסרט הכי מרגש שתראה בזמן הקרוב • כל ההמלצות לבילוי השבוע

Chronixx
Chronixx | צילום: יח"צ

מוזיקה: כרוניקס בישראל

 

מתי: 31.08/01.09

איפה: מועדון הבארבי, תל-אביב


כרוניקס (Chronixx), כוכב העל הג'מייקני ואחד מאמני הרגאיי והדאנסהול הגדולים בעולם, יגיע לישראל בפעם הראשונה ל-2 הופעות בתל-אביב.

כשהוא בן 24 בלבד, Chronixx הוכתר על ידי מביני דבר כדבר הבא בעולם הרגאיי והדאנסהול. לאמן הצעיר עשרות מיליוני השמעות ביוטיוב והופעות בכל פינה בגלובוס.

אחרי שבשנים האחרונות כבש כמעט כל פסגה אפשרית, כולל להיט הענק "Here Comes Trouble" , הופעה בתכנית של ג׳ימי פאלון (שגילה אותו בטיול בג׳מייקה), הופעה בסנטרל פארק בניו יורק, בה בין היתר נכח לא אחר מאשר מיק ג׳אגר וגם שיתוף פעולה עם מייג'ור לייזר.

 

מחיר: 185₪ בהזמנה באתר, 200₪ בקופות

 

 

כרטיסים ופרטים נוספים ניתן למצוא כאן

 


זוהר דרומי

 


טלוויזיה: דיאנה: 7 ימים שזעזעו את העולם


מתי: 31.08, בשעה 22:00

איפה: YES דוקו ו-YES VOD


אירועי השבוע הדרמטי, שקדם ללווייתה של הנסיכה דיאנה - שבוע בו היה נראה כי עתידו של בית המלוכה מוטל בספק.

 

ב-3 לפנות בוקר, 31 באוגוסט 1997, הוכרז על מותה של הנסיכה דיאנה בתאונת דרכים טראגית. האבל הציבורי על "מלכת הלבבות" היה מיידי וחסר תקדים, אך תוך זמן קצר הפכו הצער והיגון לכעס שהופנה כלפי משפחת המלוכה. זו בחרה דווקא בימים הקשים להישאר מחוץ לעין הציבורית.

כעת, 20 שנה לאחר מותה, אנשים בתפקידי מפתח מדברים לראשונה בסרט "דיאנה: 7 ימים שזעזעו את העולם" על מה שקרה באותו שבוע דרמטי - החברים הקרובים ביותר של דיאנה, שהיו איתה ברגעי חייה האחרונים, אנשים מהמעגל הקרוב של ראש הממשלה הבריטי דאז, טוני בלייר, עיתונאים ואנשי ציבור.

הסרט בוחן את ההשלכות המעשיות, החוקיות והאמוציונליות של האירועים באותו שבוע, מראה איך המלכה, בעודה מתמודדת עם התגובות הקשות, הצליחה להילחם מחדש על מקומה בלב הציבור ומסביר איך מותה של דיאנה עזר, בסופו של דבר, דווקא לשמר את העתיד של בית המלוכה הבריטי.

בימוי: בן ריידר (90 דק', בריטניה, 2017)

 

 

עדות

נעמי ווטס ב
נעמי ווטס ב"דיאנה" | צילום: יח"צ

 

 

אנימקס


מיוחד: "מקודשת" - שלושה שבועות של יצירה שנובעת מירושלים


מתי: 23.08-15.09

איפה: ברחבי ירושלים


בסוף הקיץ, בין סוף החופש הגדול לראש השנה, פסטיבל מקודשת יציע מירושלים ובירושלים שורה ארוכה של אירועי אמנות שנובעים מהעיר ומבקשים להשפיע עליה.

 

ירושלים 2017 היא הכוכבת הראשית של פסטיבל מקודשת. בתוך המציאות המורכבת של החיים בה, מסתתרים תהליכים מרתקים של בני אדם ושל סביבה המשפיעים זה על זה. הפסטיבל אוצר את עבודות האמנות השואבות השראה מהמציאות הירושלמית העשירה - ומבקש, במידת האפשר, גם להשפיע על אותה המציאות בדיוק.

 

בין היתר תוכלו להצטרף ל-5 הצעות להמסת גבולות - מסעות דוקו-תיאטרליים בעקבות האנשים שממיסים גבולות בעיר בכל אחד מימי הפסטיבל, להקשיב למזרח התיכון שכולנא חולמים עליו במופע ענק עם דיקלה, לונא אבו נאסר, שי צברי, מוחמד מוגרבי ועוד, לדלג בין אמנות, חלומות וקיימות בתערוכה מעל ומעבר על גגות מרכז העיר והעיר העתיקה, לשכב לישון עם המוסיקה שהכי מתאימה ללוות חלומות, לזנק למופע חי בריצה קלה מאת רננה רז וגל פרידמן, להשתתף במופע שהוא ניסוי וניסוי שהוא מופע ולחגוג את המגוון ואת הקול הפתוח שעולה מירושלים בשורה ארוכה של הפקות מקור מוסיקליות מכאן ומכל העולם. ב

 

בין היתר יתארחו על הבמה המרכזית במגדל דוד: אביתר בנאי במופע שקיעה, דודו טסה במופע זריחה, הצמד סליי & רובי מג'מייקה בערב הרגאיי המסורתי ועוד.

"מקודשת" שואפת לבחון בכל פעם מחדש את המציאות במחשבה פתוחה, ומנסה להחליף את נקודת המבט המקובעת בהסתכלות נטולת שיפוט. נקודת מבט שמזכירה כי ירושלים כובשת אותנו, משחררת אותנו ומאפשרת לנו להתאחד סביבה באהבה.

 

מחיר: משתנה מאירוע לאירוע

 

למידע נוסף ורכישת כרטיסים לחצו כאן

 


ד

בית גוברין


מיוחד: "פסטיבל צוללן 2017": מחול עכשווי בתל אביב-יפו


מתי: 3 סופי שבוע בין התאירכים 31.08-16.09

איפה: ברחבי תל-אביב

 

פסטיבל צוללן הוא פסטיבל שנתי למחול עכשווי, אשר מעלה מופעי מחול ופרפורמנס בולטים ובעלי קול ייחודי מהארץ ומחו"ל, לצד סדנאות, הרצאות ואירועי שיח. הפסטיבל נמשך 3 סופי שבוע גדושים ועמוסים בפעילויות, ומתקיים במגוון חללים, תיאטראות, מוזיאונים וגלריות בתל אביב-יפו.

הפסטיבל נותן במה למחול בעל שפה ייחודית וחושבת, שמנהל מגע עם המקומי והעולמי, והשנה יחשוף את הקהל הישראלי ליוצרים אירופאים מובילים ועדכניים שכובשים ממש ברגעים אלה את העולם: סימון מאייר (אוסטריה) - שיפתח את הפסטיבל ויציג מופע עירום המשלב פולקלור עכשווי; ג'וליאן וובר (גרמניה) - שיציג גוף שנע בין אדריכלות, אובייקטים ומוזיקה ברחבת מוזיאון תל אביב; אולה מצ'ייבסקה (פולין/צרפת) - שחוקרת את המפגש בין רקדן וחומר, כפסל ומפסל; ואנדריוס מולוקאס (ליטא) - יוצר פרפורמנס שיציג עבודה עדינה ואינטימית לקהל מצומצם במרכז לאמנות עכשווית בת"א.

 

נושא הפסטיבל השנה: MATEREALITY - נצלול לתוך החומריות של המחול כדי לחלץ ממנו אמת וכוח, ונגלה ביחד את האפשרויות האסתטיות הגלומות בגוף האנושי כחומר ביד היוצר.

 

בעידן הנוכחי של הפוליטיקה, יצירה של אמנות ללא פשרות הופכת לאקט פוליטי. פסטיבל צוללן גאה להיות פסטיבל עצמאי, שמארח מופעי עירום, ומתעקש על האפשרות להפוך את הגוף לחומר ולאמנות.

 

לתוכניה המלאה, פרטים נוספים וכרטיסים לחצו כאן

 

מחיר: משתנה מאירוע לאירוע

 

פסטיבל צוללן 2017
פסטיבל צוללן 2017 | צילום: rania moslam

כריסקו


סרט: "פרנץ"

מתי: החל מה-24.08
איפה: בתי קולנוע ברחבי הארץ
זוכה פרס השחקנית הצעירה לפאולה בר בפסטיבל ונציה ופרס הזאר לצלם פסקל מרטי.
בעיירה גרמנית קטנה, מתאבלת אנה על קברו של ארוסה פרנץ שנהרג בצרפת במהלך מלחמת העולם הראשונה. היא פוגשת את אדריאן, צעיר צרפתי המגיע להניח פרחים על הקבר. נוכחותו, סמוך כל כך לתבוסה הגרמנית, מציתה תשוקות חדשות.
אוזון מצליח ליצור כאן לא רק דרמה מרגשת, הומנית מטלטלת ומורכבת אלא גם יוצר את אחד הסרטים הכי אסתטיים ויפים שתראו השנה בקולנוע ובסרטו הטוב ביותר של הבמאי המוערך.
למועדי הקרנות בסינמטק תל-אביב לחצו כאן

דיקהלה

: