האם אייל גולן יוציא בקרוב שיר על הפרידה מרוסלנה?

בואו להכיר את אופיר כהן, הכותב והמלחין של אייל גולן, מירי מסיקה ועדן בן זקן ומי שחתום על השירים "מלאת אהבה" ו"כל החלומות מספר על העבודה איתם

אייל גולן ורוסלנה
אייל גולן ורוסלנה | צילום: מתוך האינסטגרם
אוהבים
אוהבים | צילום: צילום מסך

עדיין מזמזמים את השירים "מלאת אהבה" ו"כל החלומות"? פגשנו את היוצר של מיטב הלהיטים החמים אופיר כהן בהשקת המותג האמריקאי Mcgregor. בואו להכיר את אופיר כהן.

 

אז מי אתה אופיר כהן?

"אני אופיר כהן בן 37 מפתח תקווה נשוי באושר אבא לשני ילדים קטנטנים ומתוקים איב בן 3 וחצי ורין בן שלושה חודשים."

 

מה עאתה עושה בימים אלו?

"כרגע מפיק מוזיקלי כותב מלחין עובד עם מיטב אומנים, העיסוק העיקרי שלי זה מוזיקה, אני גם מופיע בן לבין בשנים האחרונות הכתיבה יותר עיקרית."

 

היכן מגיע סיפוק גדול יותר? כאשר אתה כותב שיר למישהו מוכר או זמר שפורץ עם להיט שלך?

"ה אינדיבידואלי לרגש אין חוקים, אני יכול להתרגש מזמר מוכר שהשיר שלו נהיה שיר השנה ואני יכול להתרגש יותר מזמר כמו רובי לוי שפורץ עם מלאת אהבה שהפך ללהיט מדינה ופתאום הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל, זה אושר עילאי. סיפוק די אדיר  לכתוב שיר ולראות אומן שמצליח לכבוש".

 

למי מהזמרים המובילים כתבת שירים?

אייל גולן, שרית חדד, ליאור נרקיס, מושיק עפיה, עדן בן זקן, מירי מסיקה ועוד.

 

מה שלושת השירים הכי מפורסמים שלך

"מלאת אהבה", "כל החלומות", "מנגנת את חיי" וכל אלבום שיוצא לאייל

 

איך נוצר שיר? אתה מקבל בקשות מזמרים על מקרים אישים שלהם או דברים שפשוט מגיעים מהבטן?

"רוב השירים מגיעים מהשראה שלי אישיתֿ אני נתקל בדברים וכותב עליהם אישית, לפעמים יש מכרים שאנשים פונים אלי ואני כותב על זה. למשל באלבום האחרון של אייל כתבתי לו משהו ממקום של גיבריש ונעשה משהו לא מובן ולא ברור.ֿ לפעמים השירים מגיעים גם ממקומות הזווים".

 

האם פעם התבקשת לכתוב שיר מוזר או הזוי?

"לא זכור לי מקרה קיצוני במיוחד, קיבלתי המון פניות לאורך הקריירה. לרוב על אהבה נכזבת או אמא שהלכה לעולמה אנשים שמגיעים עם הכאב שלהם ורוצים לפרוק בעזרת שיר".

 

אוהבים
אוהבים | צילום: צילום מסך

איך אתה מרגיש כאשר מתנגן שיר שלך ברדיו?

"סיפוק אדיר, ברגע ששומעים ביחד עם עוד אלפי מאזינים התחושה היא כיפית שאני מצליח להעביר את הרגשות והרעיונות שלי".

 

בדרך כלל ששיר מצליח הזמר זוכה לתהילה איך זה אצלך?

"הסיפוק כאן יותר גדול יוצא כשהייתי יותר בפרונט כזמר אז אנשים היום עוצרים לומר לי כמה כייף לשמוע אותך אתה אחלה זמר וזוכרים מהטלוויזיה ומקליפים שעשיתי ולאחרונה אני נוסע לא מעט עם אשתי ברכב ועצורים אותי ואומרים  לי שאני יוצר ענק, כי בדרך כלל אנשים לא יודעים איך נראים היוצרים מאחורי השיר, לרב אנשים צריכים פשוט לחקור לעומק כדי לזהות את היוצר, והסיפוק הגדול שלי זה שאני מצליח להגיע לאנשים דרך הכתיבה שלי ולא רק דרך הקול שלי והיום אני מרגיש שאנשים אוהבים אותי באמת, ולא רק בגלל שהם ראו אותי בפריים טיים אלה מעריכים את היצירה שלי ובמקרה הזה הסיפוק הוא גדול יותר".

 

מעבר לכתיבה והלחנה כיום  יש לך אולפן הקלטות מצליח ספר לנו עליו

"האולפן זה משהו שתמיד אתגר אותי, אם עד היום לא הייתי מעבד את היצירות שלי ולפעמים העיבוד היה ממש לטעמי ולפעמים רציתי לקחת את העיבוד של היצירה למקום קצת שונה אז אמרתי למה שלא אביא את עצמי ליידי ביטוי גם בהפקה עצמה, למרות שאני עובד עם עוד מפיקים ויש שירים שלי שאני אומר את השיר הזה לא אני אפיק ושולח למפיק חיצוני שלדעתי השיר יתאים יותר להפקתו וזה נבחר ברמה המקצועית שמתאימה לשיר למרות שרוב השירים שאני כותב כיום נמצאים בהפקה שלי, וזה הרבה יותר נח כשאני מגיש את השיר לאומן כבר ברמת הסקיצה הוא מבין את הרעיון של ההפקה והעיבוד של היצירה".

 

היום בדרך כלל כשזמרים מגיעים לאולפן הקלטות הם בוחרים את האולפן לפי סוג המוסיקה שהם רוצים

האם האולפן שלך מכוון לסגנון מסוים?

"קודם כל אפשר להקליט אצלי היום את כל סגנונות המוסיקה, האולפן שלי מושקע ברמה מקצועית עם הציוד הכי משוכלל שקיים היום יחד עם זאת הכל עניין של חיבור, אני כמפיק בכדאי ליצור יצירה אני צריך קודם כל להתחבר אליו אם עד היום אני הייתי יוצר בז'אנר הים תיכוני היום אני יוצר קצת מעבר למשל כתבתי שיר למירי מסיקה שיר חדש בערבית , רוק ערבי, זה משהו שלא נחשפתי עליו לפני, היום המוסיקה מאוחד מחברת יש המון סגנונות שמתחברים יחד כמו למשל המוסיקה הים תיכונית עם ריגיי / ג'ז/ ראפ אני מאוד אוהב את השיתופי פעולה והחיבורים אני חושב שאתה עושה דברים טובים לסגנון אין משמעות".

 

איזה זמרים המוכרים באים להקליט אצלך?

"אייל גולן שרית חדד, ליאור נרקיס, עדן בן זקן, מירי מסיקה, והרשימה ארוכה רוב האמנים שאני עובד איתם באים להקליט אצלי באולפן."

 

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים?

"עם עוד כמה ילדים עושה מוזיקה טובה, כמובן שבחליפה חדשה עדין בתחום המוזיקה שר כותב מלחין מעבד הכי חשוב בריאות".

 

בתוך כל העולם שלך לא מתחשק לך לקחת שיר ולהפוך אותו לשלך?

"כמובן שמתחשק לי , אבל זה עניין של עיטוי ברגע שזה ירגיש שלם אני אעשה את זה".

 

האם יש זמר מפורסם שאתה עומד להוציא לו שיר בימים הקרובים?

"יש כמה, עדן בן זקן שאני עובד על הסינגל החדש שלה שעומד לצאת בקרוב. שיר קצבי ומרענן שאני עושה שיתוף פעולה שלי עם DJ vivo. בנוסף אני עובד עם ליאור נרקיס על האלבום הבא שלו ועוד לא מעט זמרים ברשימה שאני עובד איתם".

 

עכשיו.. תלחש לנו משהו סודי על אייל גולן

"מבחינה מוזיקלית בימים הקרובים אנחנו עובדים על שיר חדש על קבוצת הכדורגל הפועל מרמורק שיר שהולך להיות נטו לקהל, ולאוהדים, לאנשים שעושים דרך ולמעריצים של אייל גולן. זהו שיר שכתבתי לטובת עולם הכדורגל שיר שנכתב על קבוצה שעשתה דרך ועלתה מליגה לאומית לליגה א' ומי שמכיר את אייל יודע שזה עולמו. השיר צפוי לצאת בשבוע הקרוב".

 

איך זמר כמו אייל גולן מגיע אליך ובוחר שיר?

"אייל מגיע לאולפן כשיש שיר, אין הגדרה ספציפית לפי מה הוא בוחר צריך לשאול אותו, אך אוכל לומר לך לפי מה אני כותב, ואני כותב לפי ההרגשה שלי , לפי החיבור וההבנה עם אייל אני עובד עם אייל כבר 6 אלבומים וכל פעם מחדש אנחנו מצליחים להפתיע. בכל אלבום אני כותב לו לפחות 4/5 שירים , הסוד שלי זה שאני מתחבר לנשמה שלו, אני חושב כאייל וכשאני כותב ומלחין שיר לאייל אני ממש חושב על כל מילה ומילה גם כשאני מלחין את השיר אני חושב על המנעד שלו כדי שהוא יוכל לבוא על לידי ביטוי".

 

 

מה המעריצים שלך לא יודעים עלייך?

"קודם כל טוב לדעת שיש לי מעריצים (קריצה), אז מה שלא כולם יודעים עלי זה שאני מאוד פדנט ואבהי אני מחובר למשפחה שלי מאוד ולילדים שמבחינתי זה ערך עליון, כשאני אומר אבאי זה אומר שאם זה שניה לפני השיחה איתך זה להחליף חיתול וכו אז אין לי בעיה, אני מאוד רגיש, אין לי תכונות מיוחדות אני חושב או הגדרה ספציפית שאני מגדיר על עצמי. אני חושב שאני מאוד ישראלי אוהב מאוד לחיות ולהינות ממה שהחיים מציעים".

 

 

אוהבים
אוהבים | צילום: צילום מסך