אחינועם ניני ממשיכה להילחם: "אין בי פחד, אני רואה אותם כאתגר"

הזמרת הישראלית המפורסמת ביותר בעולם עדיין נאבקת עבור הדברים בהם היא מאמינה. המאבק הזה מביא עליה ביקורת בארץ, אבל היא לא מתכוונת לשתוק: "מחיר השתיקה גבוה יותר". בראיון היא מדברת על השנאה והאהבה, המחאה והמחיר האישי: "אני לא אגיד שהדברים לא מחלחלים לפעמים, אבל ה'לפעמים' הזה משמעותי"

הזמרת אחינועם ניני בראיון עם אושרת קוטלר ב"המגזין"
הזמרת אחינועם ניני בראיון עם אושרת קוטלר ב"המגזין" | צילום: חדשות 10

 

 

אחינועם ניני היא הזמרת הישראלית המפורסמת ביותר בעולם, עם קריירה מפוארת שנמצאת בשיאה גם אחרי 30 שנים. אך בעוד בחו"ל היא אהובה ומתארחת באולמות ענק בבירות אירופה ואף בוותיקן, בארץ היא מהמושמצות שבאמנים.

 

מקור הפער הוא התעקשותה של ניני להלחם בקולניות על הערכים בהם היא מאמינה והתבטאויות הפוליטיות שלה. הזמרת עוררה את זעם הימין כאשר השתתפה ביום הזיכרון האלטרנטיבי המשותף למשפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות. לאחר מכן גם סרבה לקבל את פרס אקו"ם בגלל שלזמר אריאל זילבר הוענק פרס למפעל חיים. ניני לא מתפשרת ולא שותקת.

 

>> לראיונות קודמים של "באה בימים":

אורנה בנאי: "צובט לי שאני לא מקבלת תפקידים של צעירות"

נורית גלרון: "העם יודע להבחין כשעובדים עליו בעיניים"

עדיין חם: ניסים משעל על העתיד - אולי בפוליטיקה?

 

המחיר הוא השמצות ברשתות החברתיות, החרמה של הופעות, קריאות גנאי ברחוב. "אני לא מפחדת", אומרת ניני, "אני רואה אותם בתור אתגר". יחד עם זאת, היא אינה מכחישה שלשנאה המצטברת עלולה להיות השפעה עליה: "אני לא אגיד שהדברים לא מחלחלים לפעמים, אבל ה'לפעמים' הזה משמעותי. אני פשוט לא נותנת להם".

 

ניני פעילה ומעורבת פוליטית, ומקפידה להופיעה בהופעות והפגנות למען השלום ונגד הכיבוש - אך היא לא מוכנה להופיע בהתנחלויות: "בעיניי הסיטואציה שקיימת עכשיו בשטחים הכבושים עם מיליוני בני אדם ללא זכויות, הוא לא מקום שצריך בידור". יחד עם זאת, היא כן מוכנה לכל מפגש של דיאלוג ובקרוב תפגש עם אזרחים בשומרון על מנת לנהל דיאלוג.

 

הזמרת אחינועם ניני בהופעה
הזמרת אחינועם ניני בהופעה "שתי מדינות - תקווה אחת" | צילום: חדשות 10