טום ג'ונס בישראל: סקס צ'ארם

בגיל 77 עלה טום ג'ונס על במת היכל מנורה והוכיח שגם גברים מזדקנים יכולים להיות סוג של פצצת מין

טום ג'ונס
טום ג'ונס | צילום: אורית פניני

דמיינו לכם, פארק הירקון, 2071, ג׳סטין ביבר בן ה- 77 בהופעה.

 

ועכשיו נעבור למציאות - היכל מנורה ,2017, טום ג׳ונס בן ה-77 בהופעה בלתי נשכחת. שריד לזן נדיר של זמרים שהיום קשה לפגוש. לא מוזיקאים, לא יוצרים, לא כותבים, פשוט זמרים - כאלה עם קול נדיר ששרים שירים. ככה פשוט. אין ספק שרוד סטיוארט, אגדת פופ אנגלית מקבילה, שהעדיף להופיע כאן לפני כמה שבועות בפארק, היה גאה בקולגה.

 

הרבה צ׳ארם וסקס אפיל נשפכו על הבמה של מנורה מבטחים אתמול. טום ג׳ונס סיפק את הסחורה לקהל המורכב ברובו מבני 60 ומעלה שנהנו מכל רגע. ברי סחרוף שיחגוג עוד שבוע יום הולדת 60, שר ב״כמה יוסי״ על דליילה של ג׳ונס שיצא ב-1968 -״במצעד הפזמונים השנתי ראשונה דליילה״. אתמול שמענו את השיר הזה על הבמה כשהקהל לא יודע את נפשו מהתלהבות. ג'ונס נתן פרשנות קצת פחות מוכרת לשיר, כשביצע אותו בקצב הקליפסו תוך נענועי אגן עדינים.

לפני כן התחיל את ההופעה בסיפור על אלביס פרסלי ועליו בימי לאס ווגאס העליזים, כשהיו סוגרים את הערב בשירי גוספל בחדר. נו טוב.

 

הזיכרון אולי לא משהו, אבל הקול לגמרי לא השתנה. ג'ונס הפגין יכולות ווקליות עמוקות ומלאות ארומה כמו יין משובח שהתיישן, כך זה נשמע. הקהל לא התמסר בקלות בתחילת הערב אבל ברגע ש"סקס בומב" התנגן, החלה התעוררות בקרב הצופים שמילאו את היכל מנורה בהמוניהם. למרבה הפלא ברגע שג'ונס שר שיר, שלדבריו אביו שר לו בילדותו "א יידישע מאמע", הקהל פשוט נמס. ככה זה כאשר נוגעים בבטן הרכה שלנו ומעסים אותה היטב.

 

שלא כמצופה מזמר שחרך את במות לאס ווגאס, לא ליוו את טום ג'ונס זמרות ליווי מצודדות, אלא דוקא להקה צעירה שמורכבת מתשעה נגנים בנים שהעניקה צליל גוספלי בלוזי ואפילו קצת קאנטרי לשירים. ג'ונס נתן פה ושם קטעי אקאפלה שחרכו את הרמקולים בעוצמתם ובצלילותם.

 

הוא לא פסח על שום להיט והעניק לקהל את: "GREEN GRAS", "PUSSY CAT" ,"UNUSUAL" וכמובן בהדרן את "KISS" שהוקדש לפרינס המנוח. ג'ונס ביצע קאוור מושלם ל "HAT ON" של ג'ו קוקר, שפרש גם כן לפני כמה שנים מהעולם ושיר של לאונרד כהן, שגם אותו איבדנו לפני שנה.

 

במשך שעה וחצי של הופעה ניכר היה שג'ונס נהנה מכל רגע על הבמה והקהל החזיר לו אהבה חזרה. בינתיים ג'סטין מתאמן לקראת 2071. בריטני ספירס, עכשיו תורך להוכיח שגם הצעירים יכולים.

 

צילום: אורית פניני