סטטיק ובן אל, דודו טסה ואלון אולארצ'יק: כל הזוכים בפרס אקו"ם

אקו"ם מכריזה על הזוכים בתחום הזמר העברי. אלון אולארצ'יק ושלמה בר יקבלו פרס מפעל חיים. לרשימת הזוכים המלאה

סטטיק ובן אל תבורי
סטטיק ובן אל תבורי | צילום: יח"צ

ב-12.6.17 יתקיים בסינמה סיטי בגלילות טקס הענקת פרסי אקו"ם בהנחיית אורי גוטליב. היום מכריזה אקו"ם על הזוכים בתחום הזמר העברי, לאחר בחירתם של חברי ועדת השיפוט צרויה להב, דודו אהרון, יאיר ניצני, בועז כהן וגל אוחובסקי.

 

מזה 59 שנים מעניקה האגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל פרסים על מפעל חיים, הישגי השנה, פרסים לעידוד היצירה ופרסים מיוחדים נוספים בתחום המוסיקה הפופולרית. במעמד הטקס יצוינו השירים המושמעים ביותר לשנת 2016: השיר הישראלי "שרוטים" בביצוע סאבלימינל ועדן גבאי, והשיר הלועזי של Cake by the ocean בביצוע DNCE.

 

רשימת הזוכים המלאה:

 

שלמה בר - פרס מפעל חיים למלחין


פרס מפעל חיים ע"ש נעמי שמר יוענק השנה לשלמה בר בתחום ההלחנה, על יצירותיו לאורך השנים, ביניהן פסקול ההצגה "קריזה" של יהושע סובול ("אצלנו בכפר טודרא", "ילדים זה שמחה") ויותר מעשרה אלבומים עם להקת "הברירה הטבעית", שהקים.

 

 

שלמה בר
שלמה בר | צילום: אריאל ואן סטרטן, יח"צ

 

אלון אולארצ'יק - פרס מפעל חיים למחבר

פרס מפעל חיים ע"ש אהוד מנור יוענק השנה לאלון אולארצ'יק, שהחל את דרכו כנגן גיטרה בס בלהקת הנח"ל ופרץ בלהקת כוורת. את קריירת הסולו, אשר שילבה בין סגנונות מוזיקליים, החל לאחר ששב מלימודיו בברקלי. אולארצ'יק הפיק את אלבומי הבכורה של טיפקס, מיטל טרבלסי ואתי אנקרי, ואת תקליטו של גידי גוב, "אין עוד יום".

 

צילום: יח"צ

 

מתי כספי - פרס הישג מיוחד ליוצר בתחום המוסיקה לילדים

לא רק "ברית עולם": מתי כספי יקבל פרס עבור כתיבתו לילדים. מ"אחותי הקטנה" שכתב ליפה ירקוני, דרך "מי ראה את באני שלנו" ועד "בן", שמלות" ו"אולי זה מעליב", חלקם יצאו באלבום "בובה מתי".

 

מתי כספי
מתי כספי | צילום: האתר הרשמי

דודו טסה - פרס הישג השנה לאלבום "הגולה"

דודו טסה הוציא מעל לתריסר אלבומים, כשבאלבומו האחרון, "הגולה", הציג תמהיל של גיטרות חשמליות וסלסולים, מוזיקה אלקטרונית, כלי נשיפה ומיתרים, גוונים וצבעים עזים של צלילים. על כך יוענק לו פרס הישג השנה למלחין ע"ש סשה ארגוב.

 

דודו טסה
דודו טסה | צילום: יח"צ

אביב גדג' - פרס הישג השנה לאלבום "שרף אורנים"

אביב גדג' היה נער בן 17 ממושב תלמי אליהו בנגב המערבי כשיצא אלבום הבכורה של להקתו, אלג'יר. מאז הוציא אלבומים נוספים ואלבומי סולו, כאשר האלבום האחרון, "שרף אורנים", הצליח לתמצת חוויות רגשיות אישיות קשות ולהפוך אותן לפנינים של ריגוש ויופי (דברי וועדת חבר השופטים).

 

אביב גדג
אביב גדג | צילום: יח"צ

 

"אחרי כל השנים"/ עומר אדם

הפרס, ע"ש משה וילנסקי, יוענק לשיר "אחרי כל השנים" של עומר אדם. מילים ולחן: אבי אוחיון. עיבוד: אסף צרויה. דבר חבר השופטים: בלדת ענק שאף לא אחד מקרב מאזיני המוסיקה בארץ יכול להישאר אדיש אליה.

 

 

סטטיק, בן אל תבורי וג'ורדי - פרס הישג השנה ע"ש ענבל פרלמוטר

בסדרה של להיטים, כל אחד יותר מוצלח מקודמו, ניערו סטטיק ובן אל, עם המפיק ג'ורדי, את האבק מהפופ הישראלי. עם "ברבי", "כביש החוף", "סלסולים", "זהב" ועוד - סטטיק, בן אל וג'ורדי הביאו סאונד חדש וגישה חדשה למוזיקה ולמה שסביב לה.

 

צילום: צילום מסך-

 

איה כורם - פרס הישג השנה למחברת ע"ש יוסי בנאי

 

הפרס מוענק השנה לאיה כורם על אלבומה "2023". חוץ משיר אחד באלבום, שכתב אביב נוימן, ושיר אחד שהוא שיתוף פעולה של כורם עם נצי' נצ', כורם כתבה (והלחינה, לפעמים עם אדם בן אמיתי) שניים עשר שירים מתוך השלושה עשר המשובצים בסיפור המסגרת המלווה את האלבום. את השירים מבצעים דני ליטני, אפרת גוש, ארקדי דוכין, רונה קינן, אלון עדר, קרן הדר, מקהלת "עדי", רביעיית B4, דנה עדיני, ישי לוי, נילי פינק, יהוא ירון, נצ׳י נצ׳, דניאל זמיר, מזי כהן ולאה שבת.

 

 

עברי לידר משיק דיסק
עברי לידר משיק דיסק

 

גיא מזיג - פרס הישג השנה למעבד

 

גיא מזיג, ממייסדי להקת "הדורבנים", פרץ השנה עם אלבום הסולו הראשון "השחרון החדש". בפרס המעבד הוא זוכר על הפקה המשלבת סאונד עכשווי המתכתב עם מקורות השפעה כ״קרטיס מייפילד״, ״אדמה רוח ואש״ והסאונד של ״מואוטאון״, שילוב חטיבת קצב מהודקת עם תיזמור לכלי קשת ונשיפה.

 

צילום: ניר כהן

 

כמו כן, יחולקו גם פרסים לעידוד היצירה ליוצרים הבאים: איתי פרל - פרס למחבר ע"ש עלי מוהר לעידוד פרסום היצירה; אילת דוניבסקי - פרס למלחינה ע"ש דניאל סמבורסקי לעידוד היצירה; נטע אלקיים - פרס להפקה אלבום ע"ש בית היוצר.

 

פרסים מיוחדים יוענקו מטעם הדירקטוריון להרכב "קפה שחור חזק" על פריצת דרך במוסיקה הישראלית ולמירה עווד על תרומתה להעצמת היצירה הערבית ושילובה בתרבות בויצירה הישראלית.