עוז זהבי ואליאנה תדהר מתגייסים למטרה חשובה

כניסה חינמית למוזיאונים ברחבי הארץ, 25 שנה לאלבום ששינה את הרוק וגם: סבב ההופעות שלמעריצי שלמה ארצי אסור לפספס • כל ההמלצות לבילוי השבוע

"פשוט לאהוב אותך"
"פשוט לאהוב אותך" | צילום: יחצ

מוזיקה


מוזיקה: שלמה ארצי - שלמה ארצי דרכים+חצות

מתי: 15.05.17-03.06.17
איפה: צוותא תל-אביב
סיבוב הופעות מיוחד וחד פעמי סביב טרילוגיית האלבומים המפוארת דרכים + חצות | חום יולי אוגוסט | ירח. הסיבוב ייפתח בהופעות של "דרכים-חצות"
"דרכים" נחשב לאלבום לאחד האלבומים הגדולים של הזמר המצליח.
באלבום זה עבר ארצי לביצוע שירים אישיים, כמו "אף פעם לא תדעי", "אחרי הכל את שיר" ו"צוותא".
האלבום "דרכים" חשף את ארצי לקהל רחב יותר, וברשימת היצירות החשובות בכל אחד מששת העשורים הראשונים של המדינה, שהתפרסמה במוסף "7 לילות" בערב יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל (11 באפריל 2008), נבחר "דרכים" לאחד מחמשת האלבומים העבריים החשובים ביותר שיצאו לאור בשנות ה-70.
רשימת השירים ב"דרכים": אף פעם לא תדעי, צוותא, אחרי הכל את שיר, אתמול חלפו הציפורים, שינויי מזג האוויר, פתאום כשלא באת, שיר חייל, עפיפונים, דרכים.

הסגנון המוזיקלי של "דרכים" נמשך גם באלבום "חצות" משנת 1981, שאותו הפיקו יאיר שרגאי ומשה לוי. באלבום בלטו השירים "לא עוזב את העיר", "יום אחד", "הלילה השני", "במטוס סילון", "לנגב". במצעד הפזמונים השנתי של רשת ג' לשנת תשמ"א זכה ארצי פעם נוספת בתואר "זמר השנה".

רשימת השירים ב"חצות": לנגב, מהן המילים, בואי ונתיר, שעת החרטה, במטוס סילון, לא עוזב את העיר, מעגלים, הלילה השני.

ההופעות של ארצי בצוותא הן חלום מתוק עבור אלפי אנשים, שבמהלך כל השנים חוזרים ומפצירים לשחזר את אותן הופעות מיתולוגיות משנת 1979.  המשך הקיץ יוקדש לאלבום "חום יולי אוגוסט" ושיא הסיבוב יגיע בהופעות שיוקדשו לאלבום "ירח".
מועדי מופעים:
15.05
20.05
24.05
29.05
03.06

כרטיסים: Sold Out

התרמה


מיוחד - פריימירה ל"פשוט לאהוב אותך" באירוע הגאלה של עמותת "אחת מתשע"


מתי: 16.05.17, 19:30

איפה: תיאטרון הקאמרי


אירוע הגאלה השנתי של עמותת 'אחת מתשע', בהנחיית טלי מורנו, יתקיים ביום שלישי 16.5.17 בשעה 19:30 בתיאטרון הקאמרי, ובמרכזו תעלה הצגת בכורה של המחזמר 'פשוט לאהוב אותך'. המחזמר מגולל סיפור אהבה המתרחש בתל-אביב של סוף שנות השישים עם שירים שהפכו לפס-קול חיינו: אני ואתה נשנה את העולם, מה איתי, זמר נוגה (התשמע קולי), אחכה לך ועוד רבים. כתב את המחזמר שלמה מוסקוביץ' ומככבים בו עוז זהבי, אליאנה תדהר, עידית טפרסון, אלה ארמוני ואחרים.

ערב הגאלה ייפתח בקוקטייל חגיגי, ובמהלכו תוצג תערוכת הצילום "גילוי והתגלות" שיצרו לערב זה סטודנטים במסלול הצילום של לימודי החוץ במרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה.

ההכנסות מהאירוע יועברו לעמותת 'אחת מתשע' לתמיכה וסיוע לנשים המתמודדות עם סרטן השד ולקרוביהן, ולקידום גילוי מוקדם ומציל חיים!

 

מחיר: 250-1000₪

 

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

 


גאלה קאמרי

נירוונה

 


מוזיקה: ערב מחווה מיוחד - מרתון הופעות בציון 25 שנה לאלבום המופת של נירוונה - Nevermind

 

מתי: 18.05.17, 22:30

איפה: לבונטין 7, תל-אביב

 

נירוונה הייתה להקת גראנג' אמריקאית פופולרית מאברדין, וושינגטון אשר פרצה אל הזרם המרכזי בעזרת הסינגל "Smells Like Teen Spirit" מתוך האלבום Nevermind. הסינגל העפיל למקום הראשון בארה"ב ונותר בו במשך שבועות, כבש מצעדים ברחבי העולם ודורג במקום ה-6 במצעד 100 הסינגלים הגדולים של בילבורד.

Nevermind נחשב לאחד מאלבומי הרוק הגדולים ביותר בכל הזמנים. הציפיה של מנהלי חברת התקליטים של נירוונה DGC הייתה למעוא רבע מיליון עותקים. האלבום הפתיע כאשר הגיע למעמד של פלטינה משולשת (שלושה מיליון עותקים) במשך זמן של פחות משישה חודשים מאז צאתו. בינואר 1992 הגיע האלבום למקום הראשון במצעד האלבומים של בילבורד. להיטים שיצאו מתוך האלבום כגון " Lithium" ו " Smells Like Teen Spirit" זכו להצלחה מסחררת ולזמן מסך בלתי רגיל ב-MTV.

ההצלחה הגדולה של נירוונה תוארו כמהפכה בתפיסה של הרוק במוזיקה. הרוק האלטרנטיבי של נירוונה חדר כה עמוק למיינסטרים האמריקני, עד שהפך בן רגע להמנון של הנוער ופרץ את הדלת לעוד עשרות להקות שעשו את הרוק'נרול שלהן אחרת - רועש, אלטרנטיבי וכועס.

כעת, 25 שנה אחרי, יעלו על בימת לבונטין 7 כמה הרכבים בזה אחר זה, לתת כבוד לאלבום המופת Nevermind וללהקה ששינתה את פני ההיסטוריה של הרוק העולמי - נירוונה. באירוע יבוצעו כל שירי האלבום Nevermind + שירים נוספים של נירוונה.

בהשתתפות: אמיר גבריאל והשותפים, הקרקס של דולי, רוני וודו, Stellar Lane, קדחת, Fixed Stars.

 

מחיר: 48₪

 

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

 


תמונה/וידאו

טהורה לעד

 


מיוחד: יום המוזיאונים הבין לאומי - כניסה חינם לעשרות מוזיאונים ברחבי הארץ

מתי: 15.05

איפה: רחבי הארץ


ם המוזיאונים הבין-לאומי נחגג מדי שנה ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את המודעות של הציבור לחשיבות המוזיאונים בהתפתחות החברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש את המדע, העיצוב , האדריכלות והתרבות המוצגים במוזיאונים לקהל הרחב. בין המוזיאונים שיפתחו ללא תשלום לקהל הרחב :מוזיאון ישראל, מוזיאון ארצות המקרא יובירושלים, מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון גן המדע במכון ויצמן ,המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס חולון, מוזיאון היהלומים ברמת גן, מוזיאון ראשון-לציון, מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון המושבה במזכרת בתיה, בית התפוצות, מוזיאון האדם והחי ברמת גן ומוזיאוני חיפה ביניהם מוזיאון חיפה לאמנות ומוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית.

ביום המוזיאונים הבין-לאומי יתקיימו פעילויות ייחודיות במוזיאונים רחבי הארץ בהשראת הנושא השנתי הנבחר "היסטוריה שנויה במחלוקת :לומר את הבלתי ייאמר במוזיאונים".

 

בין הפעילויות:

יתקיים סיור מיוחד בעקבות יוצאי תימן שהגיעו מראשון לציון מצפון תימן בשנת 1909 וקשיי קליטתם בארץ. במוזיאון האדם והחי ברמת גן תתקיים פעילות ייחודית סביב תערוכת האדם הקדמון. מוזיאון גן המדע במכון ויצמן יקיים מספר פעילויות ייחודיות לכל המשפחה הכוללות שעשועי מדע, סדנת משרוקיות, מתחם קטנטנים ובנוסף יתקיים סיור מודרך הכולל מוצגים נעולים. מוזיאון היהלומים ברמת גן מזמין את המבקרים ביום זה לסיור מודרך בתערוכת הקבע "גלגולו של יהלום" ובתצוגת "אוסף הראל למינרלים ואבני חן". מוזיאון ארצות המקרא בירושלים יציע למבקרים סיור ייחודי ומודרך בגלריות השונות של המוזיאון שבסיומו ניתן יהיה להכין מזכרת בהשראת הסיור. כמו כן, יוצגו שתי תערוכות ייחודיות "בין דוד לגוליית חידת קיאפה" ו"אלים, גיבורים ובני תמותה" ובנוסף ייחשפו המבקרים לאפליקציה חדשה של משחקי גלרייה שהושקה בפסח האחרון.


מוזיאון המדע בירושלים מזמין את הילדים וההורים לחגיגת אביב משפחתית שתכלול שלל סדנאות ופעילויות בנושא פרחים, חרקים ומה שביניהם ביניהם: סדנאות להכנת פרחים וחרקים, סרט טבע בתלת ממד 'מעוף החיים' ועמדות להתנסות במנגנוני האבקה שונים ומפתיעים במיוחד. כמו כן, מוזיאונים רבים מציעים ביום זה סיורים מודרכים ברחבי המוזיאון.

 

יום המוזיאונים הבינלאומי נחגג מדי שנה החל משנת 1977 וזוכה להצלחה רבה ברחבי העולם. בשנה שעברה, שנת 2016, כ- 35,000 מוזיאונים מכ-145 מדינות השתתפו במיזם ואף ארגנו פעילות מתאימה בהתאם לנושא השנתי שנקבע.

 

 

 

מותר לאהוב מדיה

מוזיאון היהלומים ברמת גן
מוזיאון היהלומים ברמת גן | צילום: מתן דביר

מיוחד: "בתים מבפנים - תל אביב יפו"


מתי: 18.05.17-20.05.17

איפה: רחבי תל-אביב

פסטיבל האורבני "בתים מבפנים" הספיק להפוך לאחד האירועים המרתקים שמתקיימים בתל אביב ויעסוק השנה במערכת היחסים בין אדריכלות ועיצוב לבין בני האדם המשתמשים במרחב העירוני, ויכלול תכנית מלהיבה של ביקורים וסיורים נדירים בבתים ובמבנים הכי מסקרנים בעיר, חלקם מעולם לא נפתח לקהל הרחב.מלבד סיורים בדירות מגורים יתקיימו גם סיורים שונים ומרתקים בנושא הקהילה בעיר ובמקומות בלתי שגרתיים.

השנה בחרו ב"בתים מבפנים" לספר את סיפור הקהילה בעיר עם עשרות סיורים, בתים פתוחים ומבני ציבור מיוחדים שחושפים את מערכת היחסים העשירה והמסועפת בין הקהילה למרחב העירוני, התארגנויות של קבוצות להקמת מרחבים למפגש ופעילויות, יוזמות שונות ורבות לאורך ההיסטוריה ועד ימנו שהמטרה המשותפת לכולן היא ליצור בתל אביב-יפו חיי קהילה נעימים ומספקים לתושבים .

בתים מבפנים נערך גם השנה בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו, המתגאה בעשייה קהילתית ענפה ומשגשגת ורואה בה את הבסיס החיוני לטיפוח איכות החיים בעיר ולחיזוק תחושת השייכות. בשנה החולפת יצרה העיריה שינוי ארגוני רחב היקף שיאפשר לשפר את התשתיות הקהילתיות בעיר ולנהל טוב יותר את השירותים הקיימים בעבור התושב. העירייה הקימה את "מינהל קהילה תרבות וספורט" שיסייע בהעצמת הקהילות הפועלות בעיר, בחיבור בין קהלים שונים ויתמוך בהגברת היכולת של תושבים להוביל יוזמות ולקחת אחריות.

הסיורים והביקורים במסגרת "בתים מבפנים", הינם ללא תשלום, חלק מהאירועים דורשים הרשמה מוקדמת המתבצעת כאן


בית הקשתות
בית הקשתות | צילום: עמית גירון