טקס פרס ישראל: דוד בארי זכה בפרס מפעל חיים

טקס הענקת פרס ישראל התקיים לפני זמן קצר. בין הזוכים גם דוד בארי, שזכה בפרס מפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה

דוד בארי עם שר החינוך נפתלי בנט
דוד בארי עם שר החינוך נפתלי בנט | צילום: שלומי אמסלם

לפני שעה קלה התקיים טקס הענקת פרסי ישראל לשנת תשע"ז, ביום העצמאות ה-69 למדינת ישראל. בין הזוכים בפרס היה גם דוד בארי, אשר קיבל פרס מפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. ואלה נימוקי חבר השופטים:

 

"מר דוד בארי שיזם, הקים, הוביל ומוביל את העשייה המבורכת שהפכה את עיר דוד לאתר מורשת, חינוך ותיירות לאומי ובינלאומי מן המעלה הראשונה. על תרומתו למדינה בכינון מפעל היחיד שלו שהיה למפעל לאומי - עיר דוד, ניתן לו פרס במלאות חמישים שנה לאיחוד העיר."

 

עוד זכו בפרס ישראל גם פרופסור אורי שקד על חקר ההנדסה, מבכירי המדענים בעולם בתחום הבקרה התיאורטית; פרופסור מלכה מרגלית על חקר החינוך, אשר מחקריה הוכיחו כיצד תקווה מובילה להישיגי התלמידים; פרופסור יהודה ליבס על חקר מחשבת ישראל, אשר מוביל בחקר הסרות המיסטית היהודית; פרופסור אריה ורדי על חקר המוסיקה,  שתרם רבות לקידום המוסיקה הקלאסית בישראל; פרופסור יוסי ורדן על חקר מדעי החיים, אשר נמנה עם החשובים שבחוקרי הסרטן בעולם; פרופסור נילי כהן על חקר המשפטים, נשיאת האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים; גב' אגנס (אגי) קלטי על תחום הספורט ותרבות הגוף, הנחשבת לאחת המתעמלות הגדולות בהיסטוריה של ענף התעמלות המכשירים; ומר צביקה לוי אשר זכה בפרס מפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, ותרם תרומה מכרעת למדינה בהתגייסות למען חיילי צה"ל הבודדים.

 

שר החינוך נפתלי בנט בטקס הענקת פרסי ישראל תשע
שר החינוך נפתלי בנט בטקס הענקת פרסי ישראל תשע"ז | צילום: שלומי אמסלם

שר החינוך נפתלי בנט בירך את הזוכים ואמר: "מדינת ישראל חייבת להיות אור לגויים ביזמות. הסתכלו מסביבכם, בכל מקום יש תיקון המחכה לכם. בכל מקום יש עוולה המחכה רק לכם. בכל פינת רחוב יש יוזמה שרק אתם יכולים ליזום. כשר החינוך של מדינת ישראל, אני אומר לכם: יש ציון אחד בתעודה שלא קיים, אבל דווקא הוא יגרום לכם להצליח בחייכם, תהיו יזמים. קומו, עשו מעשה."